Κυριακή, 12 Μαΐου 2024

Αντιμετωπίζοντας τη σύγχρονη κυβερνοαπειλή: Ο Διευθυντής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Β. Παπακώστας μιλά στο cybernews.gr

Δημοσίευση: 27/11/2023
Βασίλειος Παπακώστας, ΔΙ.Δ.Η.Ε., cybernews.gr

Ο Βασίλειος Ε. Παπακώστας, Διευθυντής Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, Αστυνομικός Διευθυντής μιλάει στο cybernews.gr σχετικά με την αποστολή της ΔΙ.Δ.Η.Ε. για την αποτροπή και αντιμετώπιση ζητημάτων κυβερνοασφάλειας. Όπως αναφέρει ο κ. Παπακώστας, το 2022 εντοπίστηκαν και διαχειρίστηκαν 10.318 υποθέσεις ενώ η πλειοψηφία αυτών και συγκεκριμένα οι 4.954 αφορούσαν υποθέσεις απατών.

Ακολουθεί η συνέντευξη του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, Β. Παπακώστα:

1. Κύριε Παπακώστα ποιοι είναι οι κύριοι πυλώνες της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και ποια η δομή της;

Σύμφωνα με την Europol, οι τρεις πυλώνες του κυβερνοεγκλήματος πανευρωπαϊκά  διαχωρίζονται ως εξής:

  1. Επιθέσεις κατά πληροφοριακών συστημάτων
  2. Πορνογραφία ανηλίκων
  3. Απάτες

Στην κατεύθυνση αυτών των πυλώνων, καθορίστηκε η εσωτερική δομή της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, η οποία αποτελείται από πέντε τμήματα που συμπληρώνουν όλο το φάσμα προστασίας του χρήστη και ασφάλειας του Κυβερνοχώρου. Έτσι, στη νέα αναβαθμισμένη δομή της, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος  αποτελείται από:

α. Τμήμα Διοικητικής Υποστήριξης και Διαχείρισης Πληροφοριών,
β. Τμήμα Καινοτόμων Δράσεων και Στρατηγικής,
γ. Τμήμα Ασφάλειας Ηλεκτρονικών και Τηλεφωνικών Επικοινωνιών και Προστασίας Λογισμικού και Πνευματικών Δικαιωμάτων,
δ. Τμήμα Διαδικτυακής Προστασίας Ανηλίκων και Ψηφιακής Διερεύνησης και
ε. Τμήμα Ειδικών Υποθέσεων και Δίωξης Διαδικτυακών Οικονομικών Εγκλημάτων

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος λειτουργεί σύμφωνα με το Π.Δ. 178/2014. Συγκεκριμένα, με το Π.Δ. 178/2014 προβλέφθηκε η ίδρυση και η διάρθρωση της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με έδρα την Αθήνα και η ίδρυση και διάρθρωση Υποδιεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος με έδρα τη Θεσσαλονίκη.

Η αποστολή της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος συμπεριλαμβάνει την πρόληψη, την έρευνα και την καταστολή εγκλημάτων ή αντικοινωνικών συμπεριφορών, που διαπράττονται μέσω του διαδικτύου ή άλλων μέσων ηλεκτρονικής επικοινωνίας. Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος είναι αυτοτελής κεντρική Υπηρεσία και υπάγεται απευθείας στον κ. Αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας.

2. Ποια είναι τα πιο συνήθη περιστατικά που αντιμετωπίζει η ΔΙ.Δ.Η.Ε.;

Ο μεγαλύτερος όγκος υποθέσεων που αντιμετωπίζει η ΔΙ.Δ.Η.Ε. είναι οι υποθέσεις απατών. Χαρακτηριστικά, αναφέρουμε ότι ο αριθμός των συγκεκριμένων υποθέσεων ανήλθε στις 4.954 για το 2022.

Ποιες είναι όμως οι κυριότερες µορφές διαδικτυακής απάτης;

Phishing/Smishing

Πραγματοποιείται µε την αποστολή μαζικών e-mails ή SMS, τα οποία υποτίθεται ότι αποστέλλονται από κάποιο υπαρκτό και νόμιμο οργανισμό (τράπεζα, ηλεκτρονικό κατάστημα, ασφαλιστικό οργανισμό κ.λπ.), προκειμένου να εξαπατηθεί ο παραλήπτης και να αποκαλύψει απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα. Επενδυτικές Απάτες

Οι κακόβουλοι χρήστες επικοινωνούν μέσω e-mail, διαδικτυακών διαφημίσεων ή τηλεφώνου με ανυποψίαστους πολίτες και τους υπόσχονται γρήγορο κέρδος από διαδικτυακές επενδύσεις, πιέζοντας τους χρονικά καθώς η προσφορά λήγει άμεσα. Συνήθως ζητούν να μην αποκαλυφθεί αυτή η προσφορά σε κανέναν ενώ υπόσχονται ότι τα χρήματα είναι ασφαλή.

Απάτες συσχετιζόμενες με εταιρικά e-mail

Οι δράστες παρεμβαίνουν στην επικοινωνία μεταξύ συναλλασσόμενων επαγγελματιών µε επιχειρήσεις του εξωτερικού και τους πείθουν να καταθέσουν χρήματα σε τραπεζικούς λογαριασμούς, διαφορετικούς από αυτούς που είχαν συμφωνηθεί αρχικά. Σε άλλες περιπτώσεις ενδέχεται να καλούν υπαλλήλους προσποιούμενοι υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας και ζητώντας να πραγματοποιήσουν ΑΜΕΣΑ και ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ μεταφορά χρημάτων σε ένα λογαριασμό.

Απάτες µε πρόφαση τις διαδικτυακές γνωριμίες

Προσέγγιση σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, δήθεν για δημιουργία γνωριμίας και στη συνέχεια δεσμού. Σταδιακά, αρχίζει η απαίτηση για καταβολή χρημάτων, µε διάφορες αφορμές, όπως η αποστολή δώρου ή η προσωπική επίσκεψη από το εξωτερικό.

3. Ποιες είναι οι τάσεις του κυβερνοεγκλήματος στην Ελλάδα το 2023; Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο είδος κυβερνοεπίθεσης που εμφανίζεται σε αυξανόμενα περιστατικά;

Σύμφωνα με τα στατιστικά της Υπηρεσίας μας, ο συνολικός αριθμός νέων υποθέσεων που χειρίστηκε η ΔΙΔΗΕ κατά το έτος 2022 ανήλθε σε δέκα χιλιάδες τριακόσιες δεκαοχτώ (10.318).  Ειδικότερα, οι τάσεις του κυβερνοεγκλήματος απεικονίζονται στον παρακάτω πίνακα:

Όπως φαίνεται στο παραπάνω γράφημα που προκύπτει από τα στατιστικά της Υπηρεσίας μας, ο μεγαλύτερος όγκος υποθέσεων αφορούν τα εξής:

  1. Απάτες που διαπράττονται μέσω διαδικτύου.
  2. Παραβίαση προσωπικών δεδομένων.
  3. Παράνομη πρόσβαση και παρακώλυση λειτουργίας πληροφοριακών συστημάτων.
  4. Πορνογραφία ανηλίκων και σεξουαλική εκμετάλλευση ανηλίκων μέσω διαδικτύου.

Αναλυτικότερα, οι κυριότερες μορφές Κυβερνοεγκλήματος που εντοπίζονται είναι:

Διαδικτυακές Απάτες – Οικονομικά Εγκλήματα

  1. Ηλεκτρονικό ψάρεμα στοιχείων (Phishing), με σκοπό την αλίευση προσωπικών πληροφοριών, όπως ο αριθμός της πιστωτικής κάρτας, κωδικοί πρόσβασης κ.λπ., για να χρησιμοποιηθούν σε παράνομες δραστηριότητες. Βασίζονται στη χειραγώγηση του θύματος και εντοπίζεται κυρίως στην αποστολή e-mai ή sms με παραπλανητικό περιεχόμενο.
  2. Απάτη μέσω διαδικτύου, όπου ο Η/Υ χρησιμοποιείται ως μέσο τέλεσης της συμβατικής απάτης. Εντοπίζεται με διάφορους τρόπους και μεθόδους και κυρίως με τη χρήση παραπλανητικών e-mails, τη δημιουργία και χρήση πλαστών ιστοσελίδων, την υποκλοπή και χρήση στοιχείων πιστωτικών καρτών, τη διενέργεια ψεύτικων διαγωνισμών κ.λπ..
  3. Ξέπλυμα χρήματος, πρόκειται για μέθοδο συγκάλυψης χρημάτων που προέρχονται από παράνομες δραστηριότητες. Πραγματοποιείται κυρίως με τη μαζική αγορά καταναλωτικών αγαθών μέσω Διαδικτύου ή την αγορά και διακίνηση κρυπτονομισμάτων.

 

Παραβίαση προσωπικών δεδομένων

Τα δεδοµένα προσωπικού χαρακτήρα είναι πληροφορίες που αφορούν ένα ταυτοποιηµένο ή ταυτοποιήσιµο εν ζωή άτοµο. ∆ιαφορετικές πληροφορίες οι οποίες, εάν συγκεντρωθούν όλες µαζί, µπορούν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση ενός συγκεκριµένου ατόµου, αποτελούν δεδοµένα προσωπικού χαρακτήρα όπως ονοµατεπώνυµο, τηλέφωνο επικοινωνίας, διεύθυνση κατοικίας ή εργασίας κ.ά..

Η παραβίαση προσωπικών δεδομένων αποτελεί σοβαρό αδίκημα και παραβίαση της ιδιωτικότητας. Υπάρχουν διάφορα είδη παραβιάσεων προσωπικών δεδομένων και η σοβαρότητα τους εξαρτάται από τον τύπο και τον σκοπό της παραβίασης. Ορισμένα από τα κοινά αδικήματα παραβίασης προσωπικών δεδομένων περιλαμβάνουν:

  1. Η παράνομη πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεση του κατόχου τους.
  2. Η αποκάλυψη ή διαρροή προσωπικών δεδομένων σε μη εξουσιοδοτημένα πρόσωπα.
  3. Κλοπή στοιχείων ταυτότητας και χρήση τους για παράνομες δραστηριότητες.
  4. Η συλλογή προσωπικών δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεση του ενδιαφερόμενου.
  5. Η ανεπιθύμητη πρόσβαση ή η απώλεια δεδομένων.

 

Επιθέσεις σε πληροφοριακά συστήματα

  1. Κακόβουλες εισβολές σε δίκτυα (Hacking και Cracking), δηλαδή η χωρίς δικαίωμα πρόσβαση σε ένα δίκτυο υπολογιστών.
  2. Επιθέσεις Άρνησης Εξυπηρέτησης (DDoS Attacks), οι οποίες αποσκοπούν στην εξάντληση των πόρων ενός υπολογιστή ώστε να μην μπορεί να εξυπηρετήσει άλλους χρήστες. Αυτό συχνά ισοδυναμεί με τη διακοπή λειτουργίας μιας κρίσιμης υπηρεσίας ή συνόλου υπηρεσιών που προφέρονται από έναν ή περισσότερους διακομιστές, με απρόβλεπτες συνέπειες για την εταιρεία ή τον οργανισμό.
  3. Διαμοιρασμός Κακόβουλου λογισμικού, δηλαδή προγραμμάτων Η/Υ που εξ αρχής δημιουργούνται για να προκαλέσουν ζημιά σε Η/Υ ή να εισχωρήσουν σ’ αυτόν για να υποκλέψουν, αλλοιώσουν ή διαγράψουν δεδομένα και προγράμματα. Αυτό το κακόβουλο λογισμικό διακρίνεται σε τρεις βασικές κατηγορίες: α) Ιούς, (viruses), β) σκουλήκια (worms) και γ) Δούρειους ίππους (Trojan Horses).
  4. Ανεπιθύμητη Αλληλογραφία (Spamming), δηλαδή μαζική αποστολή μηνυμάτων, με διαφημιστικό ή άλλο περιεχόμενο, που χαρακτηρίζεται ενοχλητικό από τον παραλήπτη.
  5. Επιθέσεις σε δικτυακούς τόπους, με σκοπό την αλλοίωση του περιεχομένου ενός δικτυακού τόπου, κατά τρόπο χιουμοριστικό, προπαγανδιστικό ή και προσβλητικό.
  6. Πειρατεία λογισμικού, που αφορά την αναπαραγωγή ή τη διάθεση προγραμμάτων ηλεκτρονικού υπολογιστή, τα οποία προστατεύονται από τους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας, άνευ προηγούμενης γραπτής συναίνεσης του δημιουργού τους.
  7. Κυβερνοπόλεμος ή Κυβερνοτρομοκρατία, αφορά κυβερνοεπιθέσεις που στοχεύουν φορείς του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα αλλά και τις κρίσιμες υποδομές.

 

Πορνογραφία ανηλίκων

Κατοχή και διαμοιρασμός υλικού πορνογραφίας ανηλίκων και ειδικότερα η χρήση του διαδικτύου για διαμοιρασμό φωτογραφιών και βίντεο,με πορνογραφικές παραστάσεις, με θύματα παιδιά κάτω των δέκα οχτώ (18) ετών, η οποία θεωρείται σημαντικά επικερδής δραστηριότητα για τους δράστες.

  1. Αναφορικά με τις υποθέσεις που αφορούσαν ανηλίκους, το 2022 παρατηρήθηκε αύξηση της χρήσης των δωμάτιων επικοινωνίας ή/και των ομάδων σε εφαρμογές άμεσης ανταλλαγής μηνυμάτων για την ανταλλαγή υλικού πορνογραφίας ανηλίκων από τους δράστες.
  2. Στις ιστοσελίδες που φιλοξενούν υλικό πορνογραφίας ανηλίκων παρατηρήθηκε καλύτερη δομή και κατηγοριοποίηση του υλικού με σκοπό τη στοχοποίηση των θυμάτων.
  3. Σημειώθηκε αύξηση στις υποθέσεις εκδικητικής πορνογραφίας μεταξύ ανηλίκων με διαμοιρασμό υλικού ανάμεσα σε αυτούς αλλά και ενηλίκους.

4. Πιστεύετε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αποτελέσει εμπόδιο ή χρήσιμο εργαλείο στον κυβερνοχώρο;

Ως προς την προστασία των πληροφοριακών συστημάτων, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) έχει ανοίξει νέους ορίζοντες στην διαδικασία του εντοπισμού και του μετριασμού των κυβερνοεπιθέσεων. Καθημερινά εμφανίζονται νέες αλλά και πιο εξελιγμένες απειλές στον κυβερνοχώρο. Η AI στην κυβερνοασφάλεια βοηθά διερευνώντας σε βάθος τα “key areas”, για να εντοπίσει τις απειλές, ενώ έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται με τον κατάλληλο τρόπο για να τις μετριάσει. Το σημαντικό είναι ότι η AI μπορεί να εντοπίσει και να αποτρέψει κυβερνοεπιθέσεις, καθώς διαθέτει πολλές μονάδες αναφοράς, αλλά και άλλα εργαλεία που βοηθούν τον χρήστη να εντοπίσει ταχύτερα τις επερχόμενες απειλές.

Παράλληλα, χρησιμοποιείται και από κακόβουλους χρήστες, οι οποίοι υλοποιώντας προκαθορισμένα σενάρια, μεθοδολογίες και τεχνικές επιτίθενται σε ιστότοπους και εφαρμογές. Χρησιμοποιώντας AI-based τεχνικές ανίχνευσης, είναι πλέον πιο εύκολο για τον χρήστη να εντοπίσει τις επιθέσεις. Μόλις εντοπιστούν οι τρέχουσες επιθέσεις, μπορεί κάποιος να τροφοδοτήσει με τα νέα δεδομένα τη βάση του AI εκπαιδεύοντας το σύστημα να αντιμετωπίσει αντίστοιχες επιθέσεις στο μέλλον.

Συμπερασματικά, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) αναπτύσσεται ραγδαία, ενώ έχει και θετικά και αρνητικά στοιχεία για τις επιχειρήσεις αλλά και σε επίπεδο χρήστη, που αξιοποιούνται κατάλληλα από όλες τις πλευρές. Από τη μία πλευρά, η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης συμβάλλει στην αυτοματοποίηση της διαδικασίας μετριασμού των απειλών στον κυβερνοχώρο. Από την άλλη πλευρά, βοηθά τους κακόβουλους παράγοντες να εκτελέσουν αυτοματοποιημένες κυβερνοεπιθέσεις. Αυτές οι επιθέσεις είναι προσαρμοσμένες ώστε να εκμεταλλευτούν τα σημεία τρωτότητας του εκάστοτε οργανισμού.

Το τοπίο των απειλών διευρύνεται ακόμη περισσότερο, λόγω της παρουσίας open-source AI-enabled hacking εργαλείων και software. Η ανάλυση αυτών των επιθέσεων, οδήγησαν script kiddies και newbies να δημιουργήσουν σενάρια χρησιμοποιώντας AI, τα οποία θα μπορούσαν να αποδειχθούν πολύ επικίνδυνα και απειλητικά.

5. Υπάρχουν απειλές που συνδέονται με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης; Ποια είναι μερικά από τα προβλήματα που εισάγει στον κυβερνοχώρο;

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) ενδέχεται να δημιουργήσει διάφορες απειλές και προβλήματα στον κυβερνοχώρο. Ορισμένες από αυτές τις απειλές και προβλήματα περιλαμβάνουν τα εξής:

  1. Κακόβουλοι χρήστες και ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την ΑΙ για τη διεξαγωγή προηγμένων κυβερνοεπιθέσεων, συμπεριλαμβανομένων επιθέσεων όπως phishing, εξαπάτηση με χρήση κοινωνικής μηχανικής και αλίευση προσωπικών δεδομένων όπως ransomware.
  2. Η ΑΙ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αυτοματοποιημένες επιθέσεις που λειτουργούν αυτόνομα χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, κάτι που καθιστά δυσκολότερη την ανίχνευση και την αντιμετώπισή τους.
  3. Η απειλή του κυβερνοχώρου διευρύνεται με τον κίνδυνο επιθέσεων κατά συστημάτων ΑΙ. Εάν κακόβουλοι δράστες εξακολουθούν να αναπτύσσουν προηγμένες ΑΙ, αυτές οι επιθέσεις μπορεί να έχουν σοβαρές επιπτώσεις σε δίκτυα και συστήματα.
  4. Η ΑΙ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία απατηλού περιεχομένου, όπως βίντεο και φωτογραφίες, που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για απάτες και αποστολή παραπλανητικών πληροφοριών.
  5. Ενώ η ΑΙ έχει δυνατότητες για βελτιστοποίηση της ασφάλειας (όπως η ανίχνευση ανωμαλιών), μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την πραγματοποίηση επιθέσεων.

 

Είναι σημαντικό να αναγνωριστεί ότι η ΑΙ όπως και όλα τα ψηφιακά εργαλεία μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για την προστασία από ένα κυβερνοέγκλημα όσο και για τη διάπραξή τους. Η ανάπτυξη και η εφαρμογή αποτελεσματικών μέτρων ασφαλείας, καθώς και η συνεχής έρευνα και επίγνωση των νέων απειλών, είναι ουσιώδεις για την προστασία στον κυβερνοχώρο από τις πιθανές απειλές που σχετίζονται με την ΑΙ.

6. Τι μέτρα προστασίας μπορούν να λάβουν οι πολίτες για την ασφάλειά τους στον κυβερνοχώρο;

  1. Διατηρούμε το λογισμικό ενημερωμένο, περιλαμβανομένου του φυλλομετρητή ιστοσελίδων (browser), του αντιικού προγραμμάτος (antivirus) και του λειτουργικού συστήματος.
  2. Είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, εάν ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου “οργανισμού” μας ζητά ευαίσθητες πληροφορίες (π.χ. τον κωδικό πρόσβασης).
  3. Επικοινωνούμε άμεσα με το αρμόδιο τραπεζικό ίδρυμα σε περίπτωση πραγματοποίησης συναλλαγών που δεν αναγνωρίζουμε.
  4. Χρησιμοποιούμε τη μέθοδο SLAM (ελέγχουμε Sender – Links – Attachment – Message) για να εντοπίσουμε ύποπτα μηνύματα ψαρέματος. Συγκρίνουμε τη διεύθυνση με τα προηγούμενα πραγματικά μηνύματα από τον αποστολέα. Ελέγχουμε για ορθογραφικά, γραμματικά και συντακτικά λάθη.
  5. Δεν κάνουμε απευθείας κλικ σε ηλεκτρονικούς συνδέσμους (link) και δεν πραγματοποιούμε λήψη (download) του επισυναπτόμενου αρχείου, αντίθετα πληκτρολογούμε τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού συνδέσμου στον φυλλομετρητή ιστοσελίδων (browser) που χρησιμοποιούμε.
  6. Πριν ολοκληρώσουμε μια διαδικτυακή αγορά ελέγχουμε τις διαθέσιμες αξιολογήσεις για τον πωλητή.
  7. Δεν μεταφέρουμε χρήματα μέσω των λογαριασμών μας και αν μας υποκλέψουν τους κωδικούς τραπεζικής ελέγχουμε τις πραγματοποιηθείσες συναλλαγές καθώς μπορεί να εμπλακούμε σε μεταφορά παράνομων χρημάτων.
  8. Ασφαλίζουμε το οικιακό ή το εταιρικό δίκτυο.
  9. Χρησιμοποιούμε ισχυρούς κωδικούς πρόσβασης (εάν είναι εφικτό password manager ή two-step verification).
  10. Τα γνωστά “στικάκια” είναι μία πηγή μόλυνσης, ενώ είναι πολύ εύκολο ακόμη και να χαθούν! Χρησιμοποιούμε πρόγραμμα κρυπτογράφησης ή κλειδώματος των αρχείων.
  11. Δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα αν το επάγγελμά μας συνδέεται με διαχείριση ευαίσθητων δεδομένων. Γνωρίζουμε ποιες πληροφορίες μοιραζόμαστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  12. Χρησιμοποιούμε ένα VPN.
  13. Δεν ξεχνάμε τη φυσική ασφάλεια.

 

Αν πέσουμε θύμα δεν διστάζουμε να το καταγγείλουμε:

  • Στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μέσω τηλεφώνου στο 11188 ή μέσω e-mail στο ccu@cybercrimeunit.gov.gr ή με φυσική παρουσία.
  • Σε οποιαδήποτε αστυνομική ή δικαστική αρχή ανά την Επικράτεια.
  • Στην ψηφιακή πύλη της Δημόσιας Διοίκησης gov.gr, στην ενότητα «Πολίτης και καθημερινότητα» και στην υποενότητα «Καταγγελίες».

 

Σημειώνεται ότι είναι πιθανόν να απαιτηθεί περαιτέρω επικοινωνία με τη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος βάσει των προβλεπόμενων διατάξεων του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας περί υποβολής εγκλήσεων.

Αναδημοσίευση: cybernews.gr

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»