Η αντίστροφη μέτρηση έχει ξεκινήσει για τα εγκαίνια του Ε65, ο οποίος αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα οδικά έργα του βασικότερου οδικού άξονα της χώρας. Μέσω του επί κατασκευή Ε65, η διαδρομή Αθήνα – Τρίκαλα θα γίνεται σε 3 ώρες!
Συγκεκριμένα το νοτιότερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο. Τα έργα ξεκινούν από την περιοχή της Ανθήλης πριν την Λαμία και καταλήγουν στη λίμνη Ξυνιάδα. Η κυκλοφορία των πρώτων 15 χιλιομέτρων έχει ήδη ξεκινήσει από το 2020 και πλέον απομένουν τα υπόλοιπα 16 χιλιόμετρα που θα ενώσουν τον Ε65 με το εθνικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Οι εργασίες στην περιοχή πριν τη σήραγγα Όθρυος που αφορούσαν 4 χιλιόμετρα δρόμου πλησιάζουν στην ολοκλήρωση, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για το νέο τμήμα που παρακάμπτει τη σιδηροδρομική σήραγγα στην περιοχή. Το έργο βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο, με τη συνολική πρόοδο του έργου να ανέρχεται στο 94%.
Με την ολοκλήρωση των έργων στο νότιο τμήμα, η διαδρομή Αθήνα-Τρίκαλα θα μπορεί να ολοκληρωθεί σε 3 ώρες, καθώς οι οδηγοί δεν θα χρειάζεται πλέον να διασχίζουν το δύσκολο οδικό ανάγλυφο στις ανηφόρες μετά τη Λαμία.
Συγκεκριμένα, ο οδηγός θα χρησιμοποιεί την Εθνική Οδό από την Αθήνα (τη Νέα Οδό) και στην περιοχή της Ανθήλης θα εισέρχεται στον οδικό άξονα της Κεντρικής Οδού. Έπειτα σε απόσταση 110 χιλιομέτρων θα φτάνει στην πόλη των Τρικάλων. Αυτό σημαίνει ότι η απόσταση των 315 χιλιομέτρων θα μπορεί να καλυφθεί σε 3 ώρες.
Η ολοκλήρωση των έργων στο νότιο τμήμα θα σημαίνει και τη μεταφορά των έργων στο βόρειο τμήμα του Ε65.
Το βόρειο τμήμα του Ε65, το οποίο ξεκίνησε να κατασκευάζεται τον Αύγουστο του 2021, έχει συνολικό μήκος 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμό 442,1 εκατομμυρίων ευρώ. Η πρόοδος του έργου αυτή τη στιγμή υπερβαίνει το 20%.
Με την ολοκλήρωση και τη λειτουργία του βόρειου τμήματος, ο Ε65 θα έχει συνολικό μήκος 181 χιλιομέτρων, από την περιοχή της Λαμίας και μέσω Καρδίτσας, Τρικάλων και Καλαμπάκας μέχρι την περιοχή των Γρεβενών, όπου συνδέεται με την Εγνατία Οδό.
Ο Ε65 θα αποτελέσει τον τρίτο κάθετο εθνικό άξονα της Ηπειρωτικής Ελλάδας, ενώ θα συνδέει τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Βόλου. Επιπλέον, θα προσφέρει άνετη πρόσβαση στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Ανατολικής Ηπείρου, με σημαντική μείωση του χρόνου ταξιδιού.
Παράδειγμα αποτελεί η διαδρομή Αθήνα-Γρεβενά, η οποία θα μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 4 ώρες, ενώ για Μέτσοβο ή Καστοριά ο χρόνος ταξιδιού θα είναι περίπου 4,5 ώρες. Επιπλέον, μέσω του Ε65 και του κάθετου άξονα Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, πλησιάζουν οδικώς οι γειτονικές χώρες της Αλβανίας και της Βόρειας Μακεδονίας. Οι εργασίες εκτελούνται από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ, για λογαριασμό της Κεντρικής Οδού Α.Ε., και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020 (νότιο τμήμα) και το Ταμείο Ανάκαμψης (βόρειο τμήμα).
Δείτε παρακάτω το βίντεο που δημοσίευσε η Κεντρική Οδός Α.Ε.