Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2023

Θα γίνει υποχρεωτική η ασφάλιση και οι πινακίδες στα ποδήλατα;

ποδήλατα, ποδηλάτες, ασφάλιση

Γράφει η Δήμητρα Καφαδάρη,

Υποχρεωτική ασφάλιση και πινακίδες κυκλοφορίες είναι μερικά από τα μέτρα που συζητούνται στον κόσμο προκειμένου οι επιβαίνοντες ηλεκτρικών και μη ποδηλάτων όπως επίσης και scooters να συμφωνούν με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Σε πολλές χώρες της Ευρώπης τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν γίνει ένα μεγάλο θέμα για το κυκλοφοριακό, παρότι λειτουργούν με όριο μία συγκριμένη ταχύτητα που συνήθως ορίζεται στα περίπου 25 χιλιόμετρα την ώρα. Η συζήτηση κυμαίνεται γύρω από την θέσπιση νόμων προκειμένου οι πoδηλάτες να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες με τους μοτοσικλετιστές.

Η Μ. Βρετανία ζητά αυστηρότερες ποινές για τους ποδηλάτες – υπαίτιους ατυχημάτων

Στη Μ. Βρετανία, όπως διαβάζουμε στη Daily Mail βρίσκεται ένα βήμα μακριά πριν την υιοθέτηση σχετικής νομοθεσίας που να επιβάλλει την υποχρεωτική ασφάλιση του αναβάτη, την χρήση ειδικού κράνους όπως επίσης και τη χρήση πινακίδων κυκλοφορίας προκειμένου να περιοριστούν τα ατυχήματα τέτοιου είδους. Ταυτόχρονα προβλέπει αυστηρότερες ποινές για τους πoδηλάτες που θεωρούν ότι βρίσκονται “υπεράνω νόμου”.

Το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο σε περίπτωση απώλειας ζωής λόγω παράβασης ποδηλάτη προβλέπει μόνο 2 χρόνια φυλάκισης του τελευταίου. Σύμφωνα με τη συζήτηση που δημιουργήθηκε στην Αγγλία, οι πoδηλάτες θα πρέπει να είναι πιο προσεχτικοί και να κινούνται σύμφωνα με τον ΚΟΚ της χώρας.

Σύμφωνα με ένα μέλος της Κοινής Επιτροπής Μεταφορών της Μ. Βρετανίας: “Με περισσότερους τύπους οχημάτων που ανταγωνίζονται για χώρο στο δρόμο, είναι δίκαιο να αντιμετωπίζονται όλοι οι χρήστες ισότιμα”.

Ιταλία: Σε ισχύ η νομοθεσία περί ποδηλατιστών

Στην γειτονική μας χώρα, την Ιταλία, ο Ματέο Σαλβίνι, Αντιπρόεδρος της ιταλικής κυβέρνησης και υπουργός Μεταφορών ανακοίνωσε τα μέτρα που καλούνται οι πoδηλάτες να ακολουθήσουν κατά τη μεταφορά τους με το συγκεκριμένο όχημα.

Σε αυτά τα μέτρα περιλαμβάνονται:

  • Υποχρεωτική ασφάλιση
  • Πινακίδες κυκλοφορίας
  • Χρήση των ειδικών φωτών και κράνους

Ο σχετικός κανονισμός ισχύει ήδη από τον Ιούνιο του 2023 προκειμένου να μειωθούν τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα, τα οποία σημείωσαν αριθμό ρεκόρ για φέτος.

Παρίσι: Ριζικά μέτρα

Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, το Παρίσι από την 1η Σεπτεμβρίου του 2023 έγινε η πρώτη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα όπως απαγορεύθηκε εξολοκλήρου η χρήση ηλεκτρικών πατινιών στους δρόμους της πόλης. 

Η συζήτηση περί του θέματος πήρε μεγάλες διαστάσεις σε περίοδο 5 ετών, με την απαγόρευση να είναι το αποτέλεσμα της λαϊκής εντολής.

Και η Ελλάδα;

Παρόμοιες συζητήσεις βλέπουμε προς το παρών να διαφεύγουν από το προσκήνιο στη χώρα μας. Σίγουρα οι πoδηλάτες – χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και ποδηλάτων αποτελούν συχνά πρόβλημα στο κυκλοφοριακό της χώρας, χωρίς ωστόσο να προκαλούν ατυχήματα μεγάλης κλίμακας.

Στην Ελλάδα μάλιστα, έχουμε μείνει αρκετά πίσω στην δημιουργία ειδικών διαδρομών – ζωνών αποκλειστικά για ποδήλατα. Μόνο σε ορισμένες περιοχές και εννοείται μακριά από το κέντρο της κάθε πόλης, υπάρχουν ειδικά διαμορφωμένοι δρόμοι που επιτρέπουν την ασφαλή κυκλοφορία ποδηλάτων.

Αποτέλεσμα των παραπάνω; Ηλεκτρικά και μη ποδήλατα και scooters να κυκλοφορούν “χύμα” στα αστικά κέντρα και να γίνονται “κινούμενος στόχος” των πιο βαριών οχημάτων.

Παρόλο που στην Ελλάδα τα ποδήλατα δεν έχουν προκαλέσει το πρόβλημα που βλέπουμε στην υπόλοιπη Ευρώπη, είναι ένα ζήτημα που πρέπει να αναθεωρηθεί από τις αρχές και την κυβέρνηση σε συνεργασία με τον ασφαλιστικό κλάδο προκειμένου να υπάρξει μια συνολική εικόνα της κατάστασης.

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα