Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου 2021

Kαλώς ήρθατε στο metaverse: Ασφαλιστική εταιρία ζωής ανοίγει ένα “εικονικό παράθυρο συμβουλών” στον 3D κόσμο

Aρθρο της Μυρτώς Χαμπάκη, οικονομολόγου και partner Experto Crede Σύμβουλοι Επιχειρήσεων

Μόλις πριν από μερικές εβδομάδες είχε δημοσιευτεί άρθρο σχετικό με το metaverse,  το οποίο είχε ως στόχο να θέσει προς προβληματισμό τις τότε δηλώσεις του CEO της Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ για την μετατροπή του κοινωνικού δικτύου σε μια εταιρία metaverse. O Ζούκερμπεργκ, τηρώντας τις αρχικές του δηλώσεις, πριν από δύο μέρες ανέλυσε το metaverse – ικό όραμα του Ομίλου ανακοινώνοντας μάλιστα και την αλλαγή ονομασίας του Facebook σε ΜΕΤΑ. Στο τότε άρθρο, ο προβληματισμός όπως ήταν λογικό επικεντρώθηκε στο κατά πόσο μια τεχνολογία metaverse θα επηρέαζε την ασφαλιστική βιομηχανία.

Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα , η Heungkuk Life Insurance , θυγατρική εταιρία  του Ομίλου Taekwang,  ανακοίνωσε ότι είναι η πρώτη ασφαλιστική εταιρεία ζωής που εντάσσεται στη Metaverse Alliance , δημιουργώντας ένα εικονικό παράθυρο συμβουλών και συζήτησης με τους πελάτες της στο metaverse δηλαδή στον  3D εικονικό κόσμο.

Η «Metaverse Alliance » είναι μια συμμαχία K-Metaverse που φιλοξενείται από το Υπουργείο Επιστημών και Τεχνολογίας της Ν. Κορέας ως μέρος της κυβερνητικής πολιτικής  για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών τεχνολογιών . Στη «Metaverse Alliance » συμμετέχουν περίπου 300 εταιρείες μέλη, συμπεριλαμβανομένων των Samsung Electronics, SK Telecom και Woori Bank.

Η Heungkuk Life Insurance σχεδιάζει πλέον νέες τεχνολογίας και  υπηρεσίες για τη γενιά MZ (millennials & generation Z) που είναι πλέον εξοικειωμένη με την εικονική πραγματικότητα ,  μέσω της συνεργασίας  με καινοτόμες εταιρείες της συμμαχίας που διαθέτουν νέες τεχνολογίες metaverse.

Οι νέοι τομείς επιχειρηματικής και τεχνολογικής συνεργασίας θα  περιλαμβάνουν α) Ασφαλιστικές / Χρηματοοικονομικές συμβουλές που υποστηρίζονται από την  πλατφόρμα Metaverse  β) Υπηρεσία ιατρικής  περίθαλψης που ενσωματώνει τεχνολογίες AR / VR γ) Χρήση της πλατφόρμας Metaverse που αυξάνει την οικειότητα μεταξύ συντρόφων και κατοικίδιων

«Σχεδιάζουμε να οικοδομήσουμε ένα στενό δίκτυο συνεργασίας με εταίρους της  συμμαχίας της για την ταχεία προώθηση νέων προϊόντων και  για την παροχή καινοτόμων εμπειριών που βασίζονται στην εμπειρία των χρηστών » , δήλωσαν αξιωματούχοι της Heungkuk Life Insurance. Και εμείς, μείναμε για ακόμα μια φορά άναυδοι από την ταχύτητα των εξελίξεων…

Eίναι πλέον γνωστό ότι η ανθρωπότητα βρίσκεται στο δρόμο προς την πλήρη ψηφιοποίηση της από τις αρχές της δεκαετίας του 1990. Από το  1991 όπου τέθηκε σε ισχύ το  πρώτο κυψελοειδές δίκτυο (cellular network) 2G,  το οποίο όπως όλοι πια γνωρίζουμε εδώ και μερικά χρόνια έχει μετεξελιχθεί σε 5G χωρίς να περάσουν ούτε 3 δεκαετίες, διαφαίνεται ξεκάθαρα η ανάγκη για ψηφιοποίηση , η οποία είναι εκθετικά   αυξανόμενη, προκειμένου να υποστηριχθούν τεχνολογίες τύπου metaverse. Το metaverse για να υποστηρίξει το παρόν και το άμεσο μέλλον, θα πρέπει πρώτα εμπλουτιστεί με ψηφιακό περιεχόμενο από το παρελθόν. Δηλαδή, τα  προϊόντα, το περιεχόμενο και οι υπηρεσίες των σύγχρονων επιχειρήσεων θα πρέπει να μεταφερθούν  σε πλατφόρμες on – demand στις οποίες οι πελάτες μπορούν να έχουν άμεση πρόσβαση, είτε μέσω του διαδικτύου είτε κάποιου άλλου hardware.  Και τι θα σήμαινε το metaverse για την ασφαλιστική βιομηχανία; Ακόμα, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε σε αυτό το πρώιμο στάδιο είναι υποθέσεις. Στις πωλήσεις μπορεί να σημαίνει την κατασκευή εικονικών υποκαταστημάτων ή γραφείων, την δημιουργία νέων υπηρεσιών και προϊόντων, την ενισχυμένη αλληλεπίδραση με τον πελάτη μέσω διαφημιστικών εκστρατειών εικονικής πραγματικότητας, την βελτίωση της επαφής μεταξύ πελάτη – πωλητή μέσω εικονικής πραγματικότητας κλπ.

Το μόνο βέβαιο συμπέρασμα είναι ότι η  ασφαλιστική βιομηχανία  θα πρέπει και αυτή να κάνει χρήση της  διευρυμένης τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιεί το κοινό μοντέλο δεδομένων που υποστηρίζει το Metaverse εάν θέλει να είναι μέρος αυτού του νέου οικοσυστήματος και προκειμένου να μην χάσει «το Δεύτερο Κύμα» της ψηφιοποίησης!

 

Μυρτώ Χαμπάκη

H Μυρτώ Χαμπάκη σπούδασε Οικονομικά (Β.Α) και πήρε το μεταπτυχιακό στις Ευρωπαϊκές και Ομοσπονδιακές Σπουδές (Μ.Α). Διαθέτει μακρόχρονη εμπειρία χρηματοοικονομικό τομέα και τα τελευταία 24 χρόνια και έχει διατελέσει στέλεχος στον ελεγκτικό, τραπεζικό και συμβουλευτικό κλάδο στην Ελλάδα έχοντας εργαστεί σε θέσεις ευθύνης στην Deloitte, την Τράπεζα Κύπρου Ελλάδος, την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος και την Crow SOL Συμβουλευτική. Στον ασφαλιστικό κλάδο εντάχθηκε το 2000 όπου εργάζεται μέχρι σήμερα στην ARAG SE. Ασχολήθηκε με την εφαρμογή της Οδηγίας Solvency II, ενώ διετέλεσε μέλος της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής για την ενσωμάτωση της στο ελληνικό δίκαιο καθώς και μέλος της Solvency II Steering Group της Insurance Europe στις Βρυξέλλες. Διδάσκει εξειδικευμένα σεμινάρια σε στελέχη και αρθρογραφεί συστηματικά στον κλαδικό τύπο στην Ελλάδα , την Κύπρο και το εξωτερικό. Είναι συγγραφέας πέντε βιβλίων, τρία εκ των οποίων αφορούν στην Ιδιωτική Ασφάλιση με θεματολογία την Οδηγία Solvency II και την Οδηγία IDD για Ελλάδα και Κύπρο. Είναι πιστοποιημένη Υπεύθυνος Προστασίας Δεδομένων από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Πιστοποιημένη επαγγελματίας στον Εσωτερικό Έλεγχο και την Κανονιστική Συμμόρφωση από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Πιστοποιημένη επαγγελματίας για την αποφυγή Ξεπλύματος Χρήματος και την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας επίσης από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Είναι ιδρυτής της εταιρίας Experto Crede όπου προΐσταται των συμβουλευτικών υπηρεσιών (Advisory Partner).

Διαβάστε Ακόμα