Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2021

Η πλειοψηφία των καταναλωτών θα συναινούσε στη χρήση προσωπικών δεδομένων αν επέφερε μείωση στα ασφάλιστρά τους

Πάνω από το 50% των καταναλωτών στις ΗΠΑ είναι αντίθετοι με τη χρήση των προσωπικών δεδομένων στην ασφάλιση, αλλά πολλοί θα αποδέχονταν τη χρήση τους εάν τα δεδομένα αυτά καθιστούσαν τα ασφάλιστρά τους φθηνότερα, σύμφωνα με έρευνα της Breeze, μια από τις ισχυρότερες δυνάμεις στο χώρο του insurtech. Η πλειοψηφία των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν επίσης ότι δεν εμπιστεύονται τις ασφαλιστικές εταιρείες ακόμη και όταν προχωρούν στην αγορά ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Τα αποτελέσματα της έρευνας υποδηλώνουν ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να εμπιστεύονται τις καθιερωμένες παραδοσιακές δυνάμεις της ασφαλιστικής αγοράς, ενώ παρουσιάζονται πιο επιφυλακτικοί με τις νεοσύστατες εταιρείες. Το 85% του συνόλου των ερωτηθέντων δηλώνει ότι θα προτιμούσε να αγοράσει ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο από εταιρείες όπως η AIG, παρά από μια νέα εταιρεία όπως η Lemonade.

Μόλις το 20% των ερωτηθέντων αναφέρει ότι θα εμπιστευόταν μια εταιρεία insurtech το ασφαλιστήριο συμβόλαιό του, ενώ παράλληλα το 53% δήλωσε ότι θα προτιμούσε να αγοράσει ένα ακριβότερο ασφαλιστήριο συμβόλαιο εάν η διαδικασία αγοράς ήταν αποκλειστικά μέσω διαδικτύου και δεν περιλάμβανε προσωπική ιατρική εξέταση. Η έρευνα 1.000 ενηλίκων Αμερικανών που πραγματοποιήθηκε από την Breeze διεξήχθη διαδικτυακά τον Αύγουστο μέσω του Pollfish.

«Η ευκολία χρήσης αποτελεί το δυνατό χαρτί των εταιρειών insurtech”, σχολιάζει η εταιρεία αναφερόμενη στα αποτελέσματα της έκθεσης. «Πρέπει να συνεχίσουν να το εκμεταλλεύονται αυτό: να παραλείπουν τις ιατρικές εξετάσεις (εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις) και τις συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο, προσφέροντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να αγοράζουν το ασφαλιστήριο συμβόλαιό τους άμεσα online».

Ένα μεγάλο το κομμάτι της έρευνας είναι αφιερωμένο, στη χρήση δεδομένων και στην άποψη των καταναλωτών για την αξιοποίησή τους από τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Eιδικότερα, το 49% των ερωτηθέντων μεταξύ 18 και 24 ετών, ανέφεραν ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν προσωπικά δεδομένα, όπως πληροφορίες αναφορικά με την υγεία, τις αγορές καταναλωτών, το ιστορικό περιήγησης στο διαδίκτυο και τη χρήση κοινωνικών μέσων για τον καθορισμό της τιμής του εκάστοτε ασφαλιστηρίου συμβολαίου. Ωστόσο, το 83% των ερωτηθέντων άνω των 55 ετών δήλωσαν ότι οι εταιρείες δεν θα έπρεπε να διαχειρίζονται τέτοιου είδους δεδομένα.

«Οι νεότεροι καταναλωτές έχουν μεγαλώσει στην εποχή του διαδικτύου, των cookies, της συλλογής δεδομένων και της διασύνδεσης όλων αυτών. Οι παροχή τέτοιου είδους πληροφοριών είναι κάτι σύνηθες για αυτούς, σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, εξ ου και τα αποτελέσματα ανά ηλικία», αναφέρει σε ανάρτησή της η Breeze.

Παρά το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες στην πλειοψηφία τους δεν θέλουν να χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους δεδομένα από τις ασφαλιστικές εταιρείες, πολλοί εξ αυτών απάντησαν ότι θα ήταν θετικοί στο εν λόγω σενάριο, αν οι ασφαλιστικές εταιρείες χρησιμοποιούσαν αυτά τα δεδομένα για να τους παρέχουν ένα φθηνότερο ασφαλιστήριο συμβόλαιο.

Για παράδειγμα, το 53% θα δεχόταν μια ασφαλιστική εταιρεία κατοικίδιων ζώων να παρακολουθεί τη δραστηριότητα και τις διατροφικές συνήθειες του κατοικίδιου ζώου τους. Παράλληλα, το 52% δήλωσε ότι θα ήταν εντάξει εάν μια ασφαλιστική εταιρεία τους έβαζε να εγκαταστήσουν μια συσκευή παρακολούθησης στο αυτοκίνητό τους για να παρακολουθεί την οδηγική δραστηριότητα και ασφάλεια. Το 34% δήλωσε ότι θα δεχόταν μια ασφαλιστική εταιρεία να παρακολουθεί τη δραστηριότητά τους στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία συμμετέχοντες θα ήταν λιγότερο δεκτικοί σε οποιαδήποτε συλλογή δεδομένων, εκτός από την εγκατάσταση μιας συσκευής παρακολούθησης στο αυτοκίνητό τους.

Διαβάστε Ακόμα