Βαριά πρόστιμα για τις εταιρείες οδικής βοήθειας προβλέπει η νομοθετική πρωτοβουλία που συστάθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ριζικές αλλαγές προβλέπει για τις εταιρείες οδικής βοήθειας το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως και τις 28 Φεβρουαρίου υπό τον τίτλο: «Εκσυγχρονισμός των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών – Διατάξεις για την εύρυθμη λειτουργία των εποπτευόμενων φορέων και άλλες διατάξεις της Γενικής Γραμματείας Μεταφορών».
Μάλιστα στο άρθρο 23 ξεκαθαρίζεται ότι η επιχείρηση οδικής βοήθειας πρέπει να βρίσκεται σε διαρκή ετοιμότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετράωρου και όλες τις ημέρες του χρόνου, ώστε να παρέχει άμεση και ποιοτική οδική βοήθεια οχημάτων, δηλαδή, άμεση ανταπόκριση με το κατάλληλο προσωπικό και όχημα εντός χρόνου που δεν μπορεί να υπερβαίνει τη 1 ώρα από την κλήση, εκτός εάν η επιχείρηση οδικής βοήθειας αποδεικνύει ότι η ανταπόκριση σε συντομότερο χρόνο δεν ήταν δυνατή για λόγους ανωτέρας βίας.
Σε περίπτωση περαιτέρω καθυστέρησης προβλέπονται σημαντικά πρόστιμα σε περίπτωση καθυστέρησης πέραν του ορίου της μίας ώρας από την πραγματοποίηση της κλήσης!
Η επιχείρηση οδικής βοήθειας οχημάτων είναι υπεύθυνη για τις παραβάσεις του άρθρου 2Α που διαπράττονται από συνεργάτη οδικής βοήθειας με τον οποίο συνεργάζεται. Καταγγελίες που αφορούν σε παράβαση του άρθρου 2Α από συνεργάτη οδικής βοήθειας, στρέφονται κατά της επιχείρησης οδικής βοήθειας, με την οποία συνεργαζόταν ο συνεργάτης και για λογαριασμό της οποίας παρείχε την υπηρεσία οδικής βοήθειας.
Η αρμόδια υπηρεσία της παρ. 1. αξιολογεί την καταγγελία για να διαπιστώσει εάν από αυτή προκύπτει ότι έχει παραβιαστεί η υποχρέωση του άρθρου 2Α. Καταγγελίες που είναι ανώνυμες, αόριστες, ακατάληπτες, επαναλαμβάνονται κατά τρόπο καταχρηστικό ή είναι αβάσιμες, αρχειοθετούνται και ενημερώνεται ο καταγγέλλων. Η αρμόδια υπηρεσία κοινοποιεί την καταγγελία στην επιχείρηση οδικής βοήθειας, στην οποία τάσσει προθεσμία δέκα (10) ημερών για να εκθέσει τις απόψεις της.
Η αρμόδια υπηρεσία, εάν διαπιστώσει ότι παραβιάστηκε η υποχρέωση του άρθρου 2Α και δεν αποδεικνύεται η συνδρομή λόγου ανωτέρας βίας, επιβάλλει τις διοικητικές κυρώσεις της παρ. 4. Στις μη ασφαλιστικές επιχειρήσεις οδικής βοήθειας, οι κυρώσεις επιβάλλονται με αιτιολογημένη απόφαση του περιφερειάρχη, που εκδίδεται με εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών. Στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις οι διοικητικές κυρώσεις επιβάλλονται με αιτιολογημένη απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος. Κατά της απόφασης του περιφερειάρχη ασκείται η ειδική διοικητική προσφυγή του άρθρου 227 του ν. 3852/2010 (Α’ 87).
Για παράβαση της υποχρέωσης του άρθρου 2Α επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Εάν η υπέρβαση του ανώτατου χρόνου ανταπόκρισης είναι μέχρι δεκαπέντε (15) λεπτά, επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700) ευρώ.
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών μπορούν να ρυθμίζονται ειδικά θέματα σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου των ασφαλιστικών και των μη ασφαλιστικών επιχειρήσεων οδικής βοήθειας οχημάτων, την επιβολή και την είσπραξη των διοικητικών προστίμων.»
Πηγή: https://bit.ly/3xUaAPD