Πέμπτη, 20 Ιουνίου 2024

Νέα Δημοκρατία: Υποσχέσεις φοροελαφρύνσεων και τηλεματική – Απλά εκλογικά κίνητρα ή πραγματική αλλαγή;

Δημοσίευση: 15/06/2023
Νέα Δημοκρατία, φοροελαφρύνσεις, τηλεματική, ΕΝΦΙΑ

Γράφει η Δήμητρα Καφαδάρη,

Κατά τον προεκλογικό της αγώνα η Νέα Δημοκρατία έκανε μία σειρά από σημαντικές προτάσεις, καίριας σημασίας για τον ασφαλιστικό κλάδο αλλά πολύ περισσότερο για τους υποψήφιους ασφαλιζόμενους. Σκοπός της ΝΔ με την υιοθέτηση αυτών των μέτρων, έπειτα της επανεκλογής της, είναι να δοθούν φοροελαφρύνσεις και κίνητρα στους Έλληνες πολίτες προς την ιδιωτική ασφάλιση.

Με μόλις μία εβδομάδα μακριά από τις προγραμματισμένες επαναληπτικές εκλογές ήρθε η ώρα να επανεξετάσουμε κάποιες από τις θέσεις την Νέας Δημοκρατίας.

Οι προτάσεις της ΝΔ, όσον αφορά την ιδιωτική ασφάλιση, έχουν να κάνουν με:

  • Μείωση 10% του ΕΝΦΙΑ για όσους ασφαλίζουν τα σπίτια τους έναντι φυσικών καταστροφών
  • Μείωση του Φόρου Ασφαλίστρου 13%  για όσα οχήματα κάνουν χρήση εφαρμογών τηλεματικής

 

Όπως είδαμε και στο “Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο”, ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης για την μείωση του ΕΝΦΙΑ ενέκρινε αυτή την απόφαση θετικά, σε γενικά πλαίσια. Όπως είναι φυσικό ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένοι προβληματισμοί.

Οι δύο αυτές προτάσεις συνέβησαν αρκετά κοντά χρονικά και εντάσσονται κάτω από την ίδια “ομπρέλα”.  Την προώθηση της αξίας της ιδιωτικής ασφάλισης και την ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης του Έλληνα, η οποία αναμφιβόλως κυμαίνεται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.

Επιπλέον της μείωσης του ΕΝΦΙΑ, ο υπουργός Επικρατείας και κυβερνητικός εκπρόσωπος, κ. Σκέρτσος ανακοίνωσε προγραμματισμένη δέσμευση της κυβέρνησης για τη μείωση του Φόρου Ασφαλίστρου 13% για ασφαλιστήρια συμβόλαια που κάνουν χρήση εφαρμογών τηλεματικής.

Ας αναλύσουμε αρχικά τι σημαίνει ο όρος “τηλεματική” και ποια η σχέση με τα οχήματα

Η τηλεματική αναφέρεται στη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών σε αυτοκίνητα και άλλα οχήματα. Αποτελεί μια συνδυασμένη προσέγγιση της αυτοκινητικής τεχνολογίας, συνδέοντας τα οχήματα με το διαδίκτυο και άλλες επικοινωνιακές υποδομές.

Με την τηλεματική, τα οχήματα μπορούν να συλλέγουν, να αναλύουν και να μεταδίδουν πληροφορίες σχετικά με την κατάστασή τους, την τοποθεσία τους, την απόδοσή τους και άλλες παραμέτρους. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για διάφορους σκοπούς, όπως η παροχή οδηγιών και πληροφοριών στον οδηγό, η αποστολή ειδοποιήσεων σχετικά με τη συντήρηση του οχήματος, η παρακολούθηση της ασφάλειας και η παροχή υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης.

Η τηλεματική μπορεί επίσης να συμβάλει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, της οικονομίας καυσίμων και της περιβαλλοντικής απόδοσης. Επιτρέπει επίσης την απομακρυσμένη διαχείριση και ελέγχο οχημάτων, καθώς και την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών και εφαρμογών.

Γενικότερα, η τηλεματική στα οχήματα αντιπροσωπεύει μια εξέλιξη στην αυτοκινητική τεχνολογία, παρέχοντας επιπλέον λειτουργίες, ευκολίες και ασφάλεια για τους οδηγούς και τους επιβάτες.

Να τονιστεί επίσης πως, σύμφωνα με την ανακοίνωση του κ. Σκέρτσου, η σύνδεση των τεχνολογιών τηλεματικής με τις ασφαλιστικές εταιρείες θα δώσει επιπλέον τη δυνατότητα μείωσης των ασφαλίστρων.

Όπως έχουμε αναλύσει και σε προηγούμενο άρθρο, η τηλεματική αποτελεί μία τεχνολογία όπου, σε ασφαλιστικό επίπεδο, συμφέρει αμφιδρόμως και τις δύο πλευρές, ασφαλιστική εταιρεία και ασφαλιζόμενο. Από τη μία ο οδηγός – ασφαλιζόμενος επιβραβεύεται για την ασφαλή οδική συμπεριφορά του ενώ η εκάστοτε ασφαλιστική εταιρεία μειώνει σημαντικά το κόστος των αποζημιώσεων όπου αυτή τη στιγμή φτάνει περίπου στα 2/3 των ασφαλίστρων.

Το μέτρο μείωσης του Φόρου Ασφαλίστρου από την υπάρχουσα κυβέρνηση εντάσσεται στην ευρύτερη στρατηγική για την αναβάθμιση των οδικών δικτύων της χώρας έως το 2027 με την κατασκευή σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων (Πάτρα πύργος, Ε65, ΒΟΑΚ κοκ), τη βελτίωση της εκπαίδευσης των νέων υποψηφίων οδηγών με σύγχρονο διδακτικό υλικό και αυστηροποίηση των εξετάσεων για τη λήψη διπλώματος, καθώς και την χρήση πρόσθετων ψηφιακών εργαλείων μαζί με τη δημιουργία ενός παρατηρητηρίου οδικής συμπεριφοράς και Ασφάλειας.

Στην Ελλάδα έχει καταγραφθεί σημαντική μείωση (54%) σε θανάτους από οδικά ατυχήματα την τελευταία δεκαετία (2010-2020), ωστόσο υπολείπεται σταθερά του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Και οι δύο προτάσεις της κυβέρνησης φαίνεται να φέρουν αρκετά οφέλη για τους Έλληνες πολίτες και αποτελούν σημαντικά βήματα για την κινητροδότησή τους στην ιδιωτική ασφάλιση. Ωστόσο ο νέος χρόνος θα δείξει το κατά πόσο αυτά τα μέτρα θα εφαρμοστούν, σε τι βαθμό και τι αντιδράσεις θα σηκώσουν.

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»