Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ηλίας Ιωάννου: Η ημέρα που δέχθηκα έλεγχο από την ΔΕΙΑ

Δημοσίευση: 03/12/2021

Πώς θα αντιδρούσατε αν σηκώνατε το τηλέφωνο και σας έλεγαν ότι σας καλούν από τη Τράπεζα της Ελλάδος για έλεγχο αναφορικά με την εφαρμογή των κανόνων της IDD;

Ενδεχομένως ορισμένοι να τρομοκρατούνταν από το κάλεσμα της εποπτικής αρχής για έλεγχο. Άλλοι πάλι ίσως να γελούσαν, θεωρώντας ότι πρόκειται για φάρσα από κάποιο φιλικό πρόσωπο. Έτσι αντέδρασε και ο κ. Ηλίας Ιωάννουιδιοκτήτης της Cosmos Union Agency, ο οποίος είναι ο πρώτος επαγγελματίας που δέχθηκε δειγματοληπτικό έλεγχο από την ΤτΕ για τη τήρηση της IDD.

Το τελευταίο διάστημα η Τράπεζα της Ελλάδος έχει ξεκινήσει ένα νέο κύκλο ελέγχων σε ασφαλιστικά γραφεία από όλη τη χώρα, κατά τη διάρκεια των οποίων οι αρμόδιοι πραγματοποιούν ερωτήσεις που αφορούν τον τρόπο λειτουργίας των γραφείων, την αρχειοθέτηση εγγράφων και τον τρόπο δημιουργίας προσφορών προς τον πελάτη.

Ο κ. Ιωάννου μίλησε αποκλειστικά στο Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο και μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία αλλά και τις ερωτήσεις που δέχθηκε από την Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης, τονίζοντας ότι η όλη διαδικασία πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με όσα ορίζει η σχετική νομοθεσία IDD και σε άκρως επαγγελματικό κλίμα.

Όπως εξηγεί ο κ. Ιωάννου η πρώτη προσέγγιση έγινε τηλεφωνικά. Επικοινώνησε μαζί του μια εκπρόσωπος της Διεύθυνσης Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης, η οποία του εξήγησε ότι πρόκειται για έναν τυπικό έλεγχο και εν συνεχεία τον ενημέρωσε ότι θα ήθελε σε τρεις μέρες να πραγματοποιήσουν μια τηλεδιάσκεψη που αφορά σε ζητήματα της εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για τη διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων και την IDD.

«Λέω γιατί όχι, καιρό περιμέναμε μια τέτοια προσέγγιση. Γιατί όλο ακούγαμε για ΔΕΙΑ, ΤτΕ, για ελέγχους κτλ., οπότε λέω ναι σε τρεις μέρες. Ήταν Παρασκευή, η συνάντηση καθορίστηκε για την Δευτέρα και έτσι έγινε. Με ξανακαλέσανε τη Δευτέρα κάποια στιγμή για να μου δώσουν το link για να κάνουμε τη σύνδεση, η οποία έγινε τη συγκεκριμένη μέρα και ώρα που μου είχαν πει.», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Ιωάννου.

Στη τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν τρία άτομα, με τους δύο εξ αυτών να θέτουν τις ερωτήσεις. Για αρχή ζητήθηκε από τον κ. Ιωάννου να περιγράψει λεπτομερώς τη λειτουργία του πρακτορείου του, Cosmos Union, για το οποίο γνώριζαν από πριν, όπως τονίζει, ότι έχει δίκτυο έμμεσων και άμεσων συνεργατών, όντας ενδεχομένως ενημερωμένοι από την ιστοσελίδα του. Έπειτα, ο κ. Ιωάννου τους ενημέρωσε για τα τμήματα της εταιρείας του και τις εργασίες του πρακτορείου του και εν συνεχεία του έκαναν κάποιες ερωτήσεις πάνω στο κομμάτι αυτό της εφαρμογής του Νόμου 45/83.

«Όταν μετά την τηλεδιάσκεψη μελέτησα εκ νέου τη νομοθεσία και διαπίστωσα ότι ζητήσαν τα πάντα. Δηλαδή από την αρχή του άρθρου που ξεκινάει με την πιστοποίηση, την επαναπιστοποίηση των πρακτόρων και όλων αυτών που είναι στο πρακτορείο και εμπλέκονται στη διαμεσολάβηση. Έπειτα για όλες τις συμβάσεις και τις συνεργασίες τις οποίες έχουμε με τις ασφαλιστικές εταιρείες και τις συμβάσεις με τους ασφαλιστικούς πράκτορες. Στη συνέχεια με ρώτησαν για το τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε και για τα έντυπα, τα οποία προβλέπονται στην νομοθεσία, όπως το έντυπο πληροφόρησης αναγκών κτλ. και για όλη την νομοθεσία του 45/83. Από εκεί και πέρα μας ρώτησαν εάν τηρούμε κάποιο αρχείο.»

Η όλη διαδικασία διήρκησε 40 με 45 λεπτά. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Ιωάννου ήταν πάρα πολύ ευγενικοί στην προσέγγισή τους, ενώ η συζήτηση ήταν σε υψηλό επίπεδο και σε επαγγελματικό κλίμα.

«Δεν το είδα σαν μια άσχημη εμπειρία, γιατί δεν ζήτησαν τίποτε παραπάνω από αυτά τα οποία ορίζει η νομοθεσία. Ήταν συγκεκριμένοι. Γνωρίζουμε ότι είναι από έναν άλλο κλάδο, τον τραπεζικό, στον οποίο είναι πιο συγκεκριμένα τα πράγματα. Ζητήσαν κάποια συγκεκριμένα πράγματα, αυτά που ορίζουν τα άρθρα του νόμου 45/83 του 2018 για τη διαμεσολάβηση.», σημειώνει ο κ. Ιωάννου.

Από πλευράς των ελεγκτών δεν υπήρξε κάποια ανατροφοδότηση για τα αποτελέσματα του ελέγχου, ωστόσο ενημέρωσαν τον κύριο Ιωάννου ότι θα επανέλθουν με κάποιο έγγραφο στο οποίο θα ζητούν όλα αυτά που συζητήθηκαν στη τηλεδιάσκεψη να τους αποσταλούν ηλεκτρονικά, προκειμένου να δημιουργήσουνε ηλεκτρονικό φάκελο για την επιχείρηση στην ΔΕΙΑ.

«Θεωρώ ότι αυτό είναι μια υπεραξία για το επάγγελμά μας, γιατί είναι ένα επάγγελμα, το οποίο όντως σήμερα αντιμετωπίζει πολλές προκλήσεις. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρχει μια τέτοια αρχή, πρέπει να υπάρχει έλεγχος, πρέπει να υπάρχει μια νομοθεσία, ένα νομοθετικό πλαίσιο βάσει του οποίου θα λειτουργούμε και εμείς σιγά σιγά με τον χρόνο που μας δίνεται, ώστε να εναρμοστούμε. Δεν είδα κάτι κακό σε αυτά που μου ζητήσανε. Είναι μια διαδικασία που πρέπει να κάνουμε από τη στιγμή που αυτό είναι νόμος του κράτους.»

Δείτε ολόκληρη την συνέντευξη του κ. Ιωάννου στο βίντεο που ακολουθεί:

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέα Προγράμματα Επαγγελματικής και Γενικής Αστικής Ευθύνης – Αναβάθμιση Προγραμμάτων Περιουσίας και Επιχειρήσεων

H MINETTA Ασφαλιστική ανακοινώνει τη διάθεση νέων ασφαλιστικών προγραμμάτων στον Κλάδο Αστικής Ευθύνης, καθώς και μια σειρά αλλαγών για την

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»