Η ασφαλιστική αγορά της Ελλάδας, είναι ευρέως γνωστό, ότι αποτελεί μία σχετικά περιορισμένη αγορά. Τα ασφαλιστικά προϊόντα είναι ορισμένα, ενώ σε λίγες περιπτώσεις παρουσιάζουν μικρές διαφοροποιήσεις μεταξύ τους. Οι κινήσεις ωστόσο της ασφαλιστικής αγοράς δείχνουν μία μεταβολή της -έως τώρα- συγκεκριμένης πορείας της, εισάγοντας ολοένα και περισσότερες καινοτομίες.
Στο insuranceforum.gr έχουμε αναλύσει αρκετές από αυτές τις καινοτομίες στη σύγχρονη αγορά.
Μία άκρως σημαντική κοινωνική πρωτοπορία, είναι αυτή της Startup Goodfairy. Στο “Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο” της Τρίτης (13 Ιουνίου), είχαμε την τιμή να φιλοξενήσουμε τον κ. Γιώργο Κασκαρέλη, Chief Executive Officer της Goodfairy όπου μας ανέλυσε τον σκοπό και τη δράση της εταιρείας.
Η Goodfairy αποτελεί μία εταιρεία κοινωνικού χαρακτήρα. Πρόκειται για την 1η κοινωνική επιχείρηση στην Ελλάδα και την 1η κοινωνική εταιρεία στον ασφαλιστικό κλάδο παγκοσμίως, η οποία στηρίζει ενεργά το έργο 35 MKO στα πλαίσια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
«Παρότι η κοινωνική επιχειρηματικότητα έχει ένα φοβερό αποτύπωμα και παγκοσμίως αλλά και στην Ευρώπη, υπάρχουν συνολικά 13 εκατομμύρια κοινωνικές επιχειρήσεις ανά τον κόσμο, ενώ μία στις τέσσερις νέες επιχειρήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι κοινωνικές», αναφέρει ο κ. Κασκαρέλης.
Στην Ελλάδα ωστόσο οι κοινωνικές επιχειρήσεις δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνισή τους. Αυτή μάλιστα είναι και η ειδοποιός διαφορά της Goodfairy. Ο κάθε υποψήφιος πελάτης, κατά τη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου με την Goodfairy, μπορεί να προσφέρει δωρεά μέρους του ποσού σε ΜΚΟ της επιλογής του, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση.
Ως ασφαλιστικός πράκτορας, η Goodfairy συνεργάζεται με 10 ασφαλιστικές εταιρείες αυτή την στιγμή, προωθώντας ασφαλιστικά προϊόντα σε κάθε κλάδο ασφάλισης.
Η ιδέα πίσω από την πρωτοπορία
Όπως μας αναφέρει ο κ. Κασκαρέλης, έχοντας χρόνια επαφή με τον κλάδο, παρατήρησε πως υπάρχει ένα κενό όσον αφορά τις εταιρείες κοινωνικού χαρακτήρα.
«Για οποιοδήποτε προϊόν παγκοσμίως, υπάρχει και μία κοινωνική επιχείρηση…μου έκανε πάρα πολύ μεγάλη εντύπωση ότι υπάρχει αυτό το κενό στον ασφαλιστικό κλάδο», δηλώνει.
«Πέρυσι, σύμφωνα με έρευνες, μόνο το 22% των συμπολιτών μας έκανε μία δωρεά σε ένα μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Τα αντίστοιχα νούμερα στη Β. Ευρώπη είναι στο 65% περίπου», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Ακόμα, όπως είναι κατανοητό, διάφορα ασφαλιστικά πακέτα (ζωής, αυτοκινήτου, κ.τ.λ.) παρουσιάζουν ορισμένες μόνο διαφορές. Αυτά τα προϊόντα είναι αρκετά δύσκαμπτα όσον αφορά τη διαφοροποίησή τους από εταιρεία σε εταιρεία.
«Σύμφωνα με τις έρευνες, οι σύγχρονες ασφαλιστικές εταιρείες δεν διαθέτουν ισχυρό brand awareness», αναφέρει. Ωστόσο «σε ένα προϊόν που πακετάρεται εύκολα και δεν υπάρχει πιστότητα του καταναλωτή, είναι ιδανικές οι συνθήκες για να ευδοκιμήσει μία κοινωνική επιχείρηση», συνεχίζει.
Τα επόμενα βήματα
Η Goodfairy είναι μία νεοσύστατη εταιρεία, ραγδαίως ανερχόμενη. Ωστόσο βρίσκεται ακόμα στη φάση διεξαγωγής συμπερασμάτων σχετικά με τη στρατηγική της.
Σε επόμενο χρόνο αναμένεται να διευρύνει το δίκτυο των συνεργατών της όπως επίσης και των φορέων – ΜΚΟ που υποστηρίζει. Ακόμα, μέσα σε ένα διάστημα αν όχι ημερών, κάποιων εβδομάδων πρόκειται να βγει online η νέα αναβαθμισμένη πλατφόρμα της.
Στόχος της Startup όπως δηλώνει ο κ. Κασκαρέλης, είναι να επεκταθεί η δραστηριότητα της Goodfairy και εκτός των συνόρων της Ελλάδας, καθώς η ζήτηση από ξένους επενδυτές είναι ήδη υψηλή.
Παρακολουθήστε από εδώ τη συνέντευξη του κ. Κασκαρέλη στο Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο: