Τρίτη, 19 Μαρτίου 2024

Γιατί η Google αποτελεί πιθανή απειλή για τις παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες

Δημοσίευση: 24/01/2023
Γιατί η Google αποτελεί πιθανή απειλή για τις παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες

Οι μεγάλες τεχνολογικές και όχι μόνο εταιρείες συνεχίζουν να φλερτάρουν με τον ασφαλιστικό κλάδο και να απειλούν τις παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες. Μια έρευνα που διεξήχθη από την GlobalData στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει ότι η Google αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για τις παραδοσιακές ασφαλιστικές εταιρείες εάν αυτή ξεκινήσει να προσφέρει προϊόντα ασφάλισης.

Εδώ και αρκετό καιρό φημολογείται ότι η Google και η Amazon, δύο εταιρείες με τεράστια αναγνωσιμότητα, με μεγάλες ψηφιακές δυνατότητες και γρήγορη εξυπηρέτηση, θα μπορούσαν να εισέλθουν στην παραδοσιακή ασφαλιστική αγορά.

Για να εκτιμήσει τις προθέσεις των καταναλωτών, η έρευνα καταναλωτών της GlobalData για το 2022 διερεύνησε κατά πόσο οι αυτοί θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να αγοράσουν ασφάλεια κατοικίας από έναν μη παραδοσιακό πάροχο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα , περισσότεροι από ένας στους τέσσερις των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσαν ότι θα ήταν έτοιμοι να αγοράσουν την ασφάλιση κατοικίας τους από την Google, ενώ η Amazon και οι προμηθευτές ενέργειας σημείωσαν επίσης καλά αποτελέσματα.

«Η ψηφιακή επιτάχυνση που παρατηρήθηκε λόγο της πανδημίας και η αυξημένη χρήση έξυπνων συσκευών καταδεικνύει ότι οι εταιρείες τεχνολογίας αποτελούν πραγματική απειλή για τους ασφαλιστές, αφού αξιοποιώντας τις ψηφιακές τους δεξιότητές και εκμεταλλευόμενοι την ισχυρή τους αναγνωσιμότητα, μπορούν να προσελκύσουν πελάτες», εξηγεί η GlobalData.

Φυσικά, η Google και η μητρική της Alphabet έχουν ήδη εισέλθει στον ασφαλιστικό χώρο μέσω διαφόρων συνεργασιών. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται επενδύσεις σε insurtech εταιρείες, η έναρξη συνεργασίας με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Swiss Re και επίσης την υποστήριξη του πρώτου πλήρως ψηφιακού και αλγοριθμικά καθοδηγούμενου συνδικάτου των lloyd’s.

Η Amazon από την άλλη εξετάζει εδώ και καιρό την είσοδό της στον ασφαλιστικό χώρο, με αναφορές του 2019 να αναφέρουν ότι θα μπορούσε να στοχεύσει την ασφάλιση Περιουσίας και Ατυχημάτων ως μεσίτης και στη συνέχεια ότι θα ετοιμαζόταν να εισέλθει στην αγορά ασφάλισης αυτοκινήτων των ΗΠΑ. Η εταιρεία έχει επίσης συνάψει πολυάριθμες ασφαλιστικές συνεργασίες κατά τη διάρκεια των ετών με μερικά μεγάλα ονόματα, όπως η Marsh και ο Αντασφαλιστικός Όμιλος Αμερικής.

Παρόλα αυτά, καμία από τις δύο εταιρείες δεν ξεκίνησε την διάθεση ασφαλιστικών προϊόντων απευθείας στον καταναλωτή.

“Η Amazon είναι μια ιδιαίτερη ανησυχία για τους ασφαλιστές, καθώς φημολογείται ότι βρίσκεται στα πρόθυρα εισόδου στον ασφαλιστικό κλάδο εδώ και πολλά χρόνια. Το Facebook, από την άλλη πλευρά, είναι απίθανο να είναι τόσο επιτυχημένο ως αποτέλεσμα αρνητικών ιστοριών στον Τύπο τα τελευταία χρόνια. Οι καταναλωτές είναι επίσης απίθανο να δουν το WhatsApp ως βιώσιμο πάροχο ενός τόσο σοβαρού προϊόντος», δήλωσε ο Ben Carey-Evans, Ανώτερος Αναλυτής Ασφαλίσεων στην GlobalData.

Σύμφωνα με το GlobalData, ένα θετικό για την Google και την Amazon είναι ότι έχουν ήδη ισχυρή σύνδεση με πολλά σπίτια του Ηνωμένου Βασιλείου μέσω του Google Home και του Amazon Echo, αντίστοιχα. Οι προμηθευτές ενέργειας έχουν επίσης παρουσία στην ασφάλιση του Ηνωμένου Βασιλείου, αναφέρει η GlobalData, τονίζοντας ότι η British Gas είναι ο κορυφαίος προμηθευτής αυτόνομων λύσεων ασφάλισης ενέργειας στο σπίτι.

“Στην πραγματικότητα, φαίνεται ότι αυτοί οι παίκτες θα αναζητήσουν να έρθουν ως συνεργάτες για τους ασφαλιστές και να προσφέρουν την τεχνολογία για να βοηθήσουν τα προϊόντα. Ωστόσο, η GlobalData διαπίστωσε ότι εάν αυτές οι εταιρείες αποφάσιζαν να προσφέρουν ασφαλιστικά προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές, ένα σημαντικό ποσοστό θα τα έβλεπε με θετικό μάτι, οπότε η απειλή για τους παραδοσιακούς ασφαλιστές υπάρχει», δήλωσε ο Carey-Evans.

Πηγή: cyprusinsurancenews.com

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»