Πέμπτη, 30 Μαΐου 2024

Το κόστος της κατάρρευσης της γέφυρας της Βαλτιμόρης θα μπορούσε να ανέλθει σε δισεκατομμύρια ευρώ

Δημοσίευση: 27/03/2024

Το συνολικό κόστος της κατάρρευσης μιας γέφυρας στη Βαλτιμόρη και των σχετικών απαιτήσεων θα μπορούσε να ανέλθει σε δισεκατομμύρια δολάρια και να προσθέσει προκλήσεις στην αγορά αντασφάλισης, δήλωσε σήμερα η AM Best.

Το κεντρικό τμήμα της γέφυρας Francis Scott Key μήκους 2,6 χιλιομέτρων κατέρρευσε γύρω στη 1:30 τα ξημερώματα της Τρίτης, ώρα Βαλτιμόρης, όταν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προσέκρουσε σε πυλώνα στήριξης καθώς έχασε τον έλεγχο κατά την έξοδό του από το λιμάνι.

Η AM Best αναφέρει ότι οι αντασφαλιστές θα αναλάβουν το μεγαλύτερο μέρος του ασφαλισμένου κόστους της γέφυρας που κατέρρευσε. Η κάλυψη ευθύνης για τα περισσότερα πλοία παρέχεται μέσω ασφαλιστών προστασίας και αποζημίωσης, γνωστών ως P&I Clubs.

“Ενώ το συνολικό κόστος της κατάρρευσης της γέφυρας και των σχετικών απαιτήσεων δεν θα είναι σαφές για κάποιο χρονικό διάστημα, είναι πιθανό να ανέλθει σε δισεκατομμύρια δολάρια”, δήλωσε η Senior Director, Analytics Matilde Jakobsen.

“Τα ασφαλιστικά ζητήματα λόγω της κατάρρευσης της γέφυρας θα χρειαστούν πολύ χρόνο για να ξετυλιχθούν και μπορεί να αφορούν πολλούς κλάδους, όπως περιουσιακά, φορτίου, αστικής ευθύνης, εμπορικής πίστωσης και ενδεχόμενης διακοπής εργασιών. Η αξίωση θα εμπλέξει πιθανότατα αρκετούς ασφαλιστές, αντασφαλιστές, υποκατάστασης και νομικά ζητήματα και θα χρησιμεύσει για να προσθέσει στις αυξανόμενες προκλήσεις στη διαθεσιμότητα της αντασφάλισης”.

Η AM Best αναφέρει ότι ο τομέας P&I κυριαρχείται από τα μέλη του International Group of P&I Clubs, τα οποία ασφαλίζουν συλλογικά περίπου το 90% της παγκόσμιας χωρητικότητας των ποντοπόρων πλοίων.

Στο πλαίσιο των συμφωνιών συγκέντρωσης του International Group, οι λέσχες-μέλη αντασφαλίζουν αμοιβαία η μία την άλλη με τον επιμερισμό των ζημιών άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων (15 εκατομμυρίων δολαρίων), και ο όμιλος αγοράζει γενική αντασφαλιστική κάλυψη υπέρβασης ζημιών μέχρι 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια (4,7 δισεκατομμύρια δολάρια) στην ανοικτή αγορά, με σημείο πρόσδεσης 100 εκατομμύρια δολάρια (153 εκατομμύρια δολάρια).

Το Insurance Insider ανέφερε ότι η Chubb είναι η επικεφαλής αγορά για την τοποθέτηση περιουσίας για τη γέφυρα, αλλά δεδομένων των συνθηκών υπάρχει μεγάλη πιθανότητα η απαίτηση περιουσίας να υποκατασταθεί από την ασφάλιση του πλοιοκτήτη.

Το υπό σημαία Σιγκαπούρης Dali, το οποίο ανήκει στην Grace Ocean και διαχειρίζεται η Synergy Marine, μετέφερε φορτίο πελατών της Maersk. Έχει αναφερθεί ότι το πλοίο ήταν καλυμμένο από το Britannia P&I Club, το οποίο ανήκει στον όμιλο International Group.

“Η κατάρρευση της γέφυρας Key στις ΗΠΑ θα οδηγήσει πιθανότατα σε σημαντικές ασφαλιστικές απαιτήσεις έναντι των ασφαλιστών του πλοίου που σχετίζονται με το πλοίο και το φορτίο του, αλλά πιο σημαντικά με την καταστροφή της γέφυρας και τις διαταραχές στο λιμάνι”, δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Moody’s Ratings, Brandan Holmes, ανώτερος πιστωτικός υπάλληλος.

Η πλειονότητα των απαιτήσεων θα πέσει σε παγκόσμιους (αντ)ασφαλιστές, δεδομένων των ρυθμίσεων με τα P&I clubs και ενώ η συνολική απαίτηση αναμένεται να είναι υψηλή, είναι απίθανο να είναι σημαντική για μεμονωμένους (αντ)ασφαλιστές, δεδομένου ότι θα κατανεμηθεί σε τόσους πολλούς, λέει.

Το Insurance Insider αναφέρει ότι υπάρχουν ανησυχίες ότι οι απώλειες από την κατάρρευση της γέφυρας θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια (2,3 δισεκατομμύρια δολάρια) που καταβλήθηκαν για τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia το 2012, το οποίο ανατράπηκε μετά από προσάραξη στο ιταλικό νησί Giglio.

Ο φορέας εκμετάλλευσης του Dali Synergy ανέφερε στη Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή (MPA) της Σιγκαπούρης ότι λίγο πριν από το περιστατικό, το πλοίο είχε παρουσιάσει στιγμιαία απώλεια πρόωσης.

“Ως αποτέλεσμα, δεν μπόρεσε να διατηρήσει την επιθυμητή πορεία και συγκρούστηκε με τη γέφυρα Francis Scott Key”, ανέφερε η MPA. “Το σκάφος αναφέρθηκε ότι έριξε τις άγκυρες του ως μέρος των διαδικασιών έκτακτης ανάγκης του σκάφους πριν από τη σύγκρουσή του με τη γέφυρα. Το σκάφος βρισκόταν υπό πλοηγική καθοδήγηση κατά τη στιγμή του συμβάντος”.

Το πλήρωμα του πλοίου ενημέρωσε τις αρχές ότι είχε πρόβλημα ηλεκτροδότησης πριν από τη σύγκρουση και τα αυτοκίνητα σταμάτησαν να περνούν από τη γέφυρα.

Οκτώ οικοδόμοι επισκεύαζαν λακκούβες στην κατασκευή όταν αυτή κατέρρευσε, με έξι άτομα να αγνοούνται. Και τα 22 μέλη του πλοίου είναι ασφαλή και αναζητούνται.

Το λιμάνι της Βαλτιμόρης αναφέρει ότι η κυκλοφορία των πλοίων έχει ανασταλεί μέχρι νεωτέρας, ενώ η δραστηριότητα των φορτηγών συνεχίζεται στο λιμάνι.

Η γέφυρα Francis Scott Key, η οποία άνοιξε τον Μάρτιο του 1977, πήρε το όνομά της από τον συγγραφέα των στίχων του εθνικού ύμνου των ΗΠΑ, The Star Spangled Banner.

Με πληροφορίες απο το insurancenews.com

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»