Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Σταύρος Βαλσάμης – Infodromio: Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση πρέπει να προχωρήσει μπροστά σε έναν διαρκώς εξελισσόμενο ψηφιακό κόσμο

Δημοσίευση: 11/01/2024
Σταύρος Βαλσάμης, Infodromio, ψηφιακός μετασχηματισμός

Με αφορμή την επανατοποθέτηση της Εταιρείας και των προϊόντων της στην αγορά, σε μήνυμά του ο κ. Σταύρος Βαλσάμης, ιδρυτής και ιδιοκτήτης του Infodromio Software Lab τοποθετείται πάνω στην προσφορά της εταιρείας στον ασφαλιστικό κλάδο. Παράλληλα τονίζει την ανάγκη για πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης στην Ελλάδα θεωρώντας τον μονόδρομο προς μία πιο πελατοκεντρική προσέγγιση παροχής ασφαλιστικών λύσεων στο σύγχρονο ψηφιακό περιβάλλον που απαιτεί η αγορά. 

Ακολουθεί η τοποθέτηση του κ. Βαλσάμη:

Με την ευκαιρία της επανατοποθέτησης της εταιρείας μας και των προϊόντων της στην αγορά, αισθάνομαι την ανάγκη και την υποχρέωση να κάνω έναν μίνι απολογισμό, της έως τώρα προσφοράς μας στην αγορά και να τοποθετήσω το έργο μας και την νέα μας σουίτα στη νέα πραγματικότητα.

Η πολυετής εμπειρία στην κατασκευή λογισμικού για τον κλάδο της Ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, που ξεκινάει από το 1992, και η αφοσίωση στις επιταγές της τεχνολογίας, οδήγησαν την ομάδα μου, την προηγούμενη δεκαετία στην δημιουργία της πρώτης διαδικτυακής πλατφόρμας για τον Ασφαλιστικό Κλάδο.

Τότε, επιχειρήσαμε το πρώτο βήμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης, οδηγώντας τις Ασφαλιστικές εταιρείες, να κατασκευάσουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες (web services) για να καταναλωθούν από την πλατφόρμα μας και αργότερα και από άλλες πλατφόρμες, ενοποιώντας όλες τις online υπηρεσίες σε μία και μοναδική εφαρμογή.

Επρόκειτο για μία ριζοσπαστική καινοτομία, η υλοποίηση της οποίας ήταν μία σημαντική επένδυση και με αρκετά υψηλό ρίσκο από τη μεριά μας, καθώς σαν νέα και πρωτοπόρος πρόταση, αντιμετώπισε δυσπιστία και δυσκαμψία από πολλούς παράγοντες της αγοράς.

Η επένδυση ήταν σημαντική για εμάς, απαιτούσε έρευνα και ανάπτυξη (R&D), με σχεδιασμό σε λευκό χαρτί, μιας και δεν υπήρχε προηγούμενο “δείγμα”, και στηριζόταν σε μία τεχνολογία (web services), που σήμερα για την εποχή θεωρείται δεδομένη, αλλά τότε ήταν πρώιμη και λίγες εταιρείες ήταν έτοιμες για αυτό.

Το δε ρίσκο ήταν υψηλό, αφού η πλατφόρμα μας, απευθυνόταν σε μία πρώιμη πλειονότητα επιχειρηματιών (early majority), με ηγετικά χαρακτηριστικά, πρόθυμους να αναλάβουν ρίσκο, οι οποίοι όμως αποτελούσαν και αποτελούν την μειοψηφία. Όμως αυτοί ήταν που πίεσαν τις εταιρείες προς αυτή την κατεύθυνση.

Η “ύστερη πλειονότητα” (late majority) δεν άργησε να ακολουθήσει και μετά ακολούθησαν και οι υπόλοιποι, με αποτέλεσμα, αυτό που σήμερα έχει καθιερωθεί στο σύνολο της διαμεσολάβησης. Η μεγάλη στροφή έγινε όταν δημιουργήσαμε το σύστημα τυπώνω-πληρώνω, το οποίο σχεδιάστηκε και αυτό σε λευκό χαρτί από εμάς, χωρίς προηγούμενο δείγμα.

Παρά του ότι έχει περάσει μία δεκαετία, η κατάσταση έως σήμερα, έχει παραμείνει στάσιμη ως προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κλάδου.

Οι επιχειρηματίες που αποτελούν την “ύστερη πλειονότητα” (late majority) που είναι και η πλειοψηφία, δείχνει να κουράστηκαν από τις διαρκείς αλλαγές, αναβαθμίσεις και τις συνέπειες τους.

Έτσι παγιώθηκε αυτή η στασιμότητα.

Όμως σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει, οι ανάγκες της αγοράς έχουν διαφοροποιηθεί, οι καταναλωτές έχουν ωριμάσει ψηφιακά, οι απαιτήσεις είναι τεράστιες και η ασφαλιστική διαμεσολάβηση χρειάζεται να κάνει το επόμενο βήμα, για έναν πραγματικό ψηφιακό μετασχηματισμό.

Έτσι, επιχειρήσαμε σχεδιάζοντας για άλλη μία φορά σε λευκό χαρτί, να κάνουμε πρώτοι το επόμενο βήμα, περάσαμε στην απέναντι όχθη, ανοίγοντας το δρόμο στους επιχειρηματίες του κλάδου, αλλά και στις εναλλακτικές προτάσεις έχοντας τους εξασφαλίσει το “δείγμα”.

Μετά την ενοποίηση των online συστημάτων των ασφαλιστικών εταιρειών, έρχεται η λύση για την ενοποίηση όλων των συστημάτων των εταιρειών αλλά και των πρακτορειακών σε μία και μοναδική πλατφόρμα. Η λύση αυτή αποτελεί μονόδρομο για τη διαμεσολάβηση, προκειμένου να γίνει η στροφή της στον καταναλωτή, παρέχοντάς του τα ψηφιακά εργαλεία που απαιτεί η σύγχρονη τάση, αφού ο καταναλωτής τώρα πλέον είναι εκπαιδευμένος στη χρήση ψηφιακών εργαλείων και οι απαιτήσεις του είναι επιτακτικές.

Θα βοηθήσω λίγο την σκέψη σας, σε ότι αφορά στον προβληματισμό σας, για το αν μπορεί ένας διαμεσολαβητής να γίνει agreegator. Η απάντηση είναι “Όχι δεν μπορεί”. Οι λόγοι εκτός της τεράστιας επένδυσης, είναι πάρα μα πάρα πολλοί και δεν θα αναφερθούμε σε αυτούς.

Μία μεγάλη πρακτορειακή ίσως να μπορούσε με την κατάλληλη επένδυση και πολλές προϋποθέσεις, αλλάζοντας και τον τρόπο λειτουργίας της “το στήσιμο”, το οποίο έχει μεγάλο ρίσκο.  Όμως η προσέγγιση του καταναλωτή με ψηφιακά εργαλεία, δεν μπορεί να γίνει μόνο από έναν agreegator.

Ο καταναλωτής, έχει ανάγκη από ψηφιακά εργαλεία με τα οποία θα έχει πρόσβαση στα ασφαλιστήρια του και σε ότι πληροφορία χρειάζεται να γνωρίζει 24Χ7. Αυτή είναι η τάση, η οποία γίνεται επιτακτική ανάγκη και αυτήν προφανώς θα ακολουθήσουν όλοι οι σύγχρονοι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, είτε μέσα από πρακτορειακές, είτε direct στις εταιρείες, είτε και στα δύο. Δείτε σχετικό video:

Απευθυνόμενοι για μία ακόμη φορά στην πρώιμη πλειονότητα, και στους επιχειρηματίες και επαγγελματίες που ανήκουν σε αυτήν, επενδύσαμε στην ανάπτυξη της σουίτας εφαρμογών INTERSUREA, η οποία είναι ένα πανίσχυρο σύνολο εργαλείων για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου, σε ολόκληρο το οικοσύστημα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Η συσσωρευμένη εμπειρία μας, σε συνδυασμό με την εφαρμογή της πιο προηγμένης τεχνολογίας, μας οδήγησαν στην ανάπτυξη ενός πανίσχυρου, σταθερού, ταχύτατου και ασφαλούς συστήματος. Πρόκειται για ένα Framework  που λειτουργεί ως HUB σε ολόκληρο το οικοσύστημα της διαμεσολάβησης και αλληλεπιδρά με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες, τις συνεργαζόμενες πρακτορειακές και τους διαμεσολαβητές που έχουν πρόσβαση σε αυτό.

Η Β2Β εφαρμογή της σουίτας μας, είναι η πιο καινοτόμος, σύγχρονη, σταθερή και ασφαλής πλατφόρμα, ενώ η advance έκδοση της, είναι ιδανική για ομίλους εταιρειών και τραπεζών με πολύ ιδιαίτερες απαιτήσεις σε ασφάλεια και σε μοντέλα multi tier (VW Bank, British Providence, Elysee, Mondial Assistance). Η πλατφόρμα υποβάλλεται σε διαρκή penetration tests, τόσο σε επίπεδο infrastructure, όσο και σε επίπεδο εφαρμογής, με προδιαγραφές τραπεζικών συστημάτων.

Με το B2C και myAccount της σουίτας, ο πελάτης αποκτά πρόσβαση στα δεδομένα του, μέσα από μία frond end client εφαρμογή, η οποία συγκεντρώνει όλα τα ασφαλιστήρια του όπου κι αν βρίσκονται, μέσα στο διασυνδεδεμένο οικοσύστημα, και τα εμφανίζει σε μία ενιαία φόρμα υπό την εποπτεία του διαμεσολαβητή.

Μπορεί να κάνει την εξόφληση τους με την τραπεζική του κάρτα, να επικοινωνήσει με τον ασφαλιστή του, με την οδική βοήθεια, με την φροντίδα ατυχήματος, να βρει το στίγμα του σε περίπτωση ακινητοποίησης, να δει τα έγγραφα που συνοδεύουν τα ασφαλιστήρια του, αλλά και να πάρει νέες προσφορές, με συγκριτικούς πίνακες σε ένα πολύ όμορφο και σύγχρονο user interface, με απίστευτη ταχύτητα.

Στοχεύουμε, για άλλη μία φορά, στις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που ανήκουν στην πρώιμη πλειονότητα και οδηγούν την κούρσα, για άλλη μία φορά και προσδοκούμε να υποστηρίξουν την προσπάθεια μας και να συνδεθούν με το οικοσύστημα μέσω του HUB. Το ξεκίνημα μας, έδειξε εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Μία άλλη καινοτομία του Infodromio Software Lab, είναι το Community version της σουίτας INTERSUREA, που θα είναι διαθέσιμο στην αγορά από 20/2/2024, εντελώς ΔΩΡΕΑΝ σε όσους διαμεσολαβητές είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών και περιλαμβάνει όλο το κύκλωμα των προσφορών από την μεμονωμένη και συγκριτική τιμολόγηση, με συγκριτικούς πίνακες, αρχειοθέτηση και διαχείριση προσφορών και συνδέεται με όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες και τις πρακτορειακές που είναι συνδεδεμένες στο HUB.

Η πραγματική δημιουργικότητα γεννιέται όταν τολμάς και επιμένεις να ρισκάρεις. Όταν έχεις όραμα και όταν αναβαθμίζεις το κοινότυπο, διαφοροποιείς το κατεστημένο για να φτάσεις πρώτος, ανοίγοντας το δρόμο για έναν προορισμό που ακόμη δεν έχει φτάσει κανείς. Η ομάδα μας αποτελείται από ικανούς και δημιουργικούς ανθρώπους με καινοτόμες ιδέες και πάθος για την τεχνολογία.

Γι’ αυτό τους οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ.

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»