Παρασκευή, 23 Φεβρουαρίου 2024

Shein και Temu απέναντι στον κολοσσό του e-Commerce Amazon – Ποιος θα κατακτήσει την αγορά τη φετινή εορταστική περίοδο;

Δημοσίευση: 30/11/2023
Amazon, Shein, Temu, εορταστική περίοδος

Το νεοσύστατο online κατάστημα Temu και το Shein προσελκύουν εκατομμύρια επισκέπτες στις ιστοσελίδες τους την εορταστική περίοδο, αλλά υστερούν αισθητά σε σύγκριση με τον ηγέτη της αγοράς, το Amazon, όσον αφορά τον μετασχηματισμό αυτών των επισκέψεων σε πραγματικές πωλήσεις.

Σύμφωνα με την Similarweb, πλατφόρμα παρακολούθησης δεδομένων ιστοσελίδων, εννέα στους δέκα επισκέπτες των ιστοσελίδων του Shein και Τemu ήταν απλώς επισκέπτες (window shoppers) αλλά όχι αγοραστές.

Η ιστοσελίδα του Shein προσέλκυσε 28,6 εκατομμύρια μοναδικούς επισκέπτες τον Οκτώβριο, με αύξηση 7,25% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με το Similarweb. Ωστόσο, οι επισκέψεις που οδήγησαν σε πραγματικές συναλλαγές μειώθηκαν στο 4,1% από 4,6% ένα χρόνο πριν.

Το Τemu, που ξεκίνησε στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο του 2022, προσφέρει προσφορές για φθηνά αγαθά κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Είχε 42 εκατομμύρια μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες τον Οκτώβριο του 2023, περισσότερο από τετραπλάσιους σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ωστόσο, μόνο το 4,5% αυτών προέβη σε συναλλαγές.

Το Αmazon ξεπερνά και τα δύο online καταστήματα με το 56% εκ των 268 εκατομμυρίων μοναδικών επισκεπτών τον Οκτώβριο να οδηγούνται σε αγορές.

Η αυξημένη προβολή στις δύο αυτές ιστοσελίδες οφείλεται στην στρατηγική του επιθετικού marketing. Το Shein έχει ενισχύει τη διαφημιστική της εκστρατεία για την εορταστική περίοδο στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, επεκτείνοντας τον εύρος και τα προϊόντα στην πλατφόρμα της. Η εταιρεία αξιολογήθηκε στα $90 δισεκατομμύρια μετά την εξαγορά του βρετανικού online καταστήματος Missguided, τον Οκτώβριο.

Στην Ευρώπη, η εφαρμογή της Τemu ξεπέρασε το eBay τον Οκτώβριο, φτάνοντας τους 51 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες σε συσκευές Android και Apple, σύμφωνα με τη data.ai. Η εφαρμογή της Shein είχε 64 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, αύξηση δύο τρίτων σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Το Shein αύξησε τα έξοδα διαφήμισης της κατά 60% τις πρώτες δύο εβδομάδες του Νοεμβρίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με δεδομένα από την εταιρεία ανάλυσης αγοράς SensorTower. Ο ανταγωνιστής, το Τemu, διπλασίασε τα έξοδα διαφήμισης εντός του ίδιου χρονικού πλαισίου, όπως δείχνουν τα δεδομένα.

Το Shein κατάφερε να ξεπεράσει το “fast fashion trend” των  Zara και H&M, με τα έσοδα να φτάνουν τα $24 δισεκατομμύρια στο πρώτο τρίμηνο του φετινού έτους, σύμφωνα με αναφορές.

Σε αντίθεση με τους “νέους” ανταγωνιστές του, το Αmazon μείωσε τις δαπάνες του για διαφήμιση την εορταστική περίοδο στις αρχές Νοεμβρίου σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο, ως πρωταγωνιστής της αγοράς εδώ και χρόνια, η ζήτηση όχι μόνο δεν επηρεάστηκε αρνητικά αλλά είδε περισσότερη συμμετοχή των χρηστών από ό,τι το 2022.

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»