Ελάχιστες ήταν οι καταγγελίες-παράπονα που έφτασαν στο Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ) αναφορικά με ασφαλιστικές υπηρεσίες, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Αυγούστου 2022.
Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση:
“To οχτάμηνο του 2022, το ΚΕ.Π.ΚΑ. – Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών δέχθηκε 2781 καταγγελίες – παράπονα καταναλωτών. Με 67.511.38 ευρώ αποζημιώθηκαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. με τη μεσολάβησή μας, στις επιχειρήσεις, που τους είχαν δημιουργήσει προβλήματα.
Η ποσοστιαία ανάλυση των παραπόνων – καταγγελιών είναι:
Α/Α | Κατηγορία | Αριθμός | Ποσοστά |
1 | Πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας | 878 | 31,57 |
2 | Ελαττωματικά προϊόντα- εγγυήσεις | 508 | 18,27 |
3 | Πάροχοι τηλεπικοινωνιών | 328 | 11,79 |
4 | Πωλήσεις από απόσταση | 314 | 11,29 |
5 | Πάροχοι Φυσικού αερίου | 186 | 6,70 |
6 | Ινστιτούτα – Γυμναστήρια | 102 | 3,67 |
7 | Τουριστικές υπηρεσίες | 88 | 3,16 |
8 | Εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων από μη εξυπηρετούμενα δάνεια | 54 | 1,94 |
9 | Τραπεζικές υπηρεσίες | 54 | 1,94 |
10 | Υπηρεσίες από ελεύθερους επαγγελματίες | 50 | 1,80 |
11 | Ακατάλληλα τρόφιμα | 42 | 1,51 |
12 | Αεροπορικές μεταφορές | 33 | 1,19 |
13 | Νοθεία -κλοπή καυσίμων | 24 | 0,86 |
14 | Ασφαλιστικές υπηρεσίες | 18 | 0,65 |
15 | Ακίνητα | 18 | 0,65 |
16 | Πάροχοι ταχυδρομικών υπηρεσιών | 14 | 0,50 |
17 | Προκαταβολές | 10 | 0,36 |
18 | Πάροχοι Νερού | 10 | 0,36 |
19 | Σούπερ μάρκετ | 10 | 0,36 |
20 | Υπεραστικές μεταφορές | 8 | 0,29 |
21 | Αθέμιτες εμπορικές πρακτικές | 6 | 0,22 |
22 | Ακτοπλοϊκές μεταφορές | 6 | 0,22 |
23 | Υγεία | 4 | 0,14 |
24 | Αυξήσεις τιμών | 4 | 0,14 |
25 | Δημόσιες υπηρεσίες | 4 | 0,14 |
26 | Υπηρεσίες ΟΤΑ | 2 | 0,07 |
27 | Λοιπές καταγγελίες | 2 | 0,07 |
28 | Εκπτώσεις | 2 | 0,07 |
29 | Υπερβολικές απαιτήσεις καταναλωτών | 2 | 0,07 |
ΣΥΝΟΛΟ | 2781 | 100,00 |
Μέσα στο πρώτο οχτάμηνο του 2022, δεχτήκαμε 252 καταγγελίες, 2269 παράπονα, 260 ερωτήματα καταναλωτών.
Το σύνολο σχεδόν των καταγγελιών λύθηκε, προς όφελος των Καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ. στους προμηθευτές. Το ΚΕ.Π.ΚΑ. παρεμβαίνει δυναμικά, στους προμηθευτές και διασφαλίζει τα δικαιώματα των καταναλωτών. Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το γεγονός ότι προμηθευτές, που παραβαίνουν τους κανόνες, στις συναλλαγές τους, με τους καταναλωτές, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν, στην πράξη, το δικαίωμα, για αποζημίωση των καταναλωτών, μετά από την παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ.
Οι καταναλωτές – μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ. ωφελήθηκαν, με τη μεσολάβηση του ΚΕ.Π.ΚΑ., με το ποσό 67.511,38 των ευρώ. Αναλυτικά από:
- Αντικατάσταση ελαττωματικών προϊόντων: 25.915,92 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων: 20.029,36 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας και αερίου 7.355,98 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες: 4.895,96 ευρώ
- Ακυρώσεις συμβάσεων πωλήσεων, από απόσταση: 3.631,32 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από ασφαλιστικές υπηρεσίες: 2.756 ευρώ
- Επιστροφές χρεώσεων και ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών και ταχυδρομικών υπηρεσιών: 2.234,84 ευρώ
- Αποζημιώσεις, από τουριστικές υπηρεσίες: 692 ευρώ”