Γράφει ο Παναγιώτης Χαχλάκης, CEO & Founder MakeSure OE
Παρά το γεγονός ότι τα εναλλακτικά δίκτυα διανομής επιχειρούν να εδραιωθούν στην ασφαλιστική αγορά, είναι σαφές ότι δε μπορούν να αντικαταστήσουν την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, ο οποίος βρίσκεται πάντα δίπλα στον ασφαλισμένο έτοιμος να ακούσει τις ανάγκες, αλλά και τους προβληματισμούς του.
Ασφαλώς, με την πάροδο των χρόνων, οι απαιτήσεις των ασφαλισμένων αυξάνονται, όπως αυξάνονται και οι απαιτήσεις του ίδιου του επαγγέλματος, με όλο και περισσότερα εξειδικευμένα ασφαλιστικά προϊόντα να κάνουν την εμφάνισή τους, προκειμένου να καλύψουν τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών. Ποια είναι επομένως η θέση του επαγγελματία της διαμεσολάβησης στη σύγχρονη εποχή και ποια τα κριτήρια που θα πρέπει να πληροί ο ασφαλιστής του μέλλοντος;
Άριστη χρήση τεχνολογικών εργαλείων και αυτόματων συστημάτων εξυπηρέτησης
Όπως και στην πλειοψηφία των επαγγελμάτων, έτσι και στον ασφαλιστικό κλάδο, οι επαγγελματίες θα πρέπει να είναι πλήρως καταρτισμένοι κι ενημερωμένοι για νέα τεχνολογικά συστήματα, τα οποία θέτουν την αυτόματη και άμεση εξυπηρέτηση των καταναλωτών σε πρώτο πλάνο. Ειδικά τα τελευταία χρόνια με την έξαρση της πανδημίας, οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν επισπεύσει τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, παρακινώντας τους συνεργάτες τους να μυηθούν, αλλά και να επενδύσουν στις νέες τεχνολογίες. Smart apps, chat boxes κι εξειδικευμένα συστήματα software μπορούν να ενισχύσουν την παραγωγικότητα του σύγχρονου επαγγελματία, αλλά και να βελτιώσουν τη συνολική εμπειρία του ασφαλισμένου. Άλλωστε, ποιος θέλει εν έτει 2022 να μπλέκει με χαρτιά και γραφειοκρατικές διαδικασίες;
Έμφαση σε εναλλακτικά και εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα
Ασφαλώς, ένας επαγγελματίας του ασφαλιστικού κλάδου, που επιθυμεί να ξεχωρίσει στην αγορά και να αυξήσει την παραγωγή του, δε μπορεί να στηρίζεται αποκλειστικά στην εύκολη λύση του αυτοκινήτου. Τα νέα και εξειδικευμένα προγράμματα ασφάλισης στα οποία επενδύουν πλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες καλύπτουν αντισυμβατικούς κινδύνους, τους οποίους, ωστόσο, πρόκειται να αντιμετωπίσουμε το επόμενο διάστημα. Κυβερνοεπιθέσεις, συμβόλαια DNO, καθώς κι εξειδικευμένα προγράμματα αστικής ευθύνης μπορούν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση στον επαγγελματία, προκειμένου όχι μόνο να ενισχύσει το πελατολόγιό του, αλλά και να ανανεώσει τη σχέση εμπιστοσύνης με τους υπάρχοντες πελάτες του.
Συνεχής επιμόρφωση
Η δια βίου μάθηση αποτελεί το κλειδί για την πρόοδο του εκάστοτε επαγγελματία. Πόσο μάλλον στον ασφαλιστικό κλάδο, στον οποίο οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα πρέπει να ενημερώνονται διαρκώς για τη νέα νομοθεσία, ούτως ώστε να είναι σε θέση να συμβουλέψουν τους ασφαλισμένους τους. Μάλιστα, πολλές ασφαλιστικές εταιρείες οργανώνουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σεμινάρια για τους συνεργάτες τους, με σκοπό να είναι κατάλληλα καταρτισμένοι ώστε να εξυπηρετούν πλήρως και να δίνουν έγκυρες συμβουλές στους ασφαλισμένους τους.
Τα social media το δεξί χέρι του ασφαλιστή
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μια από τις κύριες πηγές εύρεσης πελατών στη σημερινή εποχή. Μια οργα- νωμένη και καλά σχεδιασμένη στρατηγική στα social media αποτελεί την καλύτερη επιλογή για έναν επαγγελματία που επιθυμεί να μεγαλώσει τη λίστα των πελατών του. Κάθε επαγγελματίας που φιλοδοξεί να ξεχωρίσει μέσα στο πλήθος θα πρέπει να δημιουργήσει επαγγελματικό λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να μοιράζεται έμμεσα μηνύματα για την αξία της ασφάλισης και τις προοπτικές της.
Προσοχή! Τα άμεσα πωλησιακά μηνύματα, καθώς και η ωμή διαφήμιση δεν θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Επιστρατεύστε την ευρηματικότητά σας και θα δείτε ότι θα πολύ σύντομα θα ανταμειφθείτε!
Αναδημοσίευση: Περιοδικό The Insurer – Τεύχος Σεπτεμβρίου 2022
Γίνετε συνδρομητής εδώ