Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου 2021

Νίκος Ζάχος: «Η NP Ασφαλιστική στηρίζεται – εκ πεποιθήσεως και όχι εξ’ ανάγκης – αποκλειστικά στον επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή»

Η NP Ασφαλιστική – ΝΕΟΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ αποτελεί μία από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες ασφαλιστικές εταιρίες της χώρας μας. Στα δεκαοκτώ συναπτά έτη παρουσίας της στην ελληνική ασφαλιστική αγορά έχει καταφέρει χωρίς καμία «ξένη» χρηματοδότηση να επιβληθεί σ’ ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον, χαράσσοντας μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία, έχοντας πάντα ως βάση της τον ανθρώπινο παράγοντα. Παραμένοντας πιστή στις αρχές που διέπουν τη λειτουργία της όλα αυτά τα χρόνια, την Ειλικρίνεια, τη Συνέπεια, τη Φιλεργατικότητα και τη Χρηστή Διαχείριση, η NP βρίσκεται σταθερά στη λίστα με τις υγιέστερες εταιρίες του ασφαλιστικού κλάδου της χώρας μας με δείκτη φερεγγυότητας που ξεπερνά το 290% για το 2020.

Ο Διευθυντής Διοικητικών & Οικονομικών Υπηρεσιών της εταιρίας κ. Νίκος Ζάχος, ανοίγει τα χαρτιά του στο περιοδικό “The Insurer” και μοιράζεται μαζί μας τα μελλοντικά σχέδια και τους στόχους της εταιρίας, καθώς και τα μυστικά της επιτυχημένης πορείας της. Επιπλέον, σχολιάζει τις τελευταίες εξελίξεις στην ασφαλιστική βιομηχανία, το κλίμα εξαγορών που παρατηρείται στην ελληνική αγορά, το φαινόμενο του bancassurance, καθώς και την αύξηση των διαδικτυακών καναλιών διανομής ασφαλιστικών προϊόντων.

Κύριε Ζάχο, η NP Ασφαλιστική κλείνει φέτος 18 χρόνια παρουσίας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχημένης πορείας της εταιρίας και τι είναι αυτό που ξεχωρίζει την NP από το σύνολο των ασφαλιστικών εταιριών της χώρας;

Η NP Ασφαλιστική κλείνει φέτος 18 επιτυχημένα και κερδοφόρα χρόνια στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Μέσα σ’ αυτά τα χρόνια -στα οποία περιλαμβάνεται η 10ετής ελληνική κρίση και η κρίση της πανδημίας- η NP Ασφαλιστική όχι μόνο δεν έχασε την δυναμική της, αλλά συνεχίζει κάθε χρόνο με ακόμη πιο ισχυρούς Δείκτες Φερεγγυότητας, που την κατατάσσουν πρώτη στην ελληνική ασφαλιστική αγορά και πολύ πάνω από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους Φερεγγυότητας. Το βασικό συστατικό της επιτυχίας μας, είναι ότι η Εταιρία στήθηκε πάνω σε σωστές βάσεις και αρχές που τηρήθηκαν απαρέγκλιτα από όλους όσους απαρτίζουν το δυναμικό της NP και αυτές είναι η Ειλικρίνεια, η Συνέπεια, η Φιλεργατικότητα και η Χρηστή Διαχείριση.

Eπιπλέον, δώσαμε ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξη των συνεργατών μας, δημιουργώντας ένα ισχυρό και έμπιστο δίκτυο πωλήσεων ανά την Ελλάδα. Έτσι σήμερα και εν μέσω της σκληρής δοκιμασίας που δημιουργεί για όλους η υγειονομική κρίση του Covid-19, η NP Ασφαλιστική βαδίζει με υψηλά επίπεδα διατηρησιμότητας σε ποσοστό 95%, που αποδεικνύει εμπράκτως την απόλυτη εμπιστοσύνη και ασφάλεια που νιώθουν οι 220.000 πελάτες μας και οι 1.000 συνεργάτες μας.

Από την πρώτη μέρα, δώσαμε ιδιαίτερα μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση των συνεργατών μας και σε αυτό συνετέλεσε η δημιουργία της «Ασφαλιστικής Ακαδημίας» που έχουμε συστήσει, μέσω της οποίας πραγματοποιούνται ετησίως άνω των 100 εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο εκπαιδευτικό κέντρο των κεντρικών μας γραφείων στο Μαρούσι, με αντικείμενα εκπαίδευσης την ανάπτυξη των γνώσεων σε όλα τα προϊόντα και τους κλάδους ασφάλισης, τη βελτίωση των δεξιοτήτων και των τεχνικών πωλήσεων, την υποχρεωτική επανεκπαίδευση, την ανάπτυξη του ποιοτικού χαρτοφυλακίου των συνεργατών μας και πολλά άλλα.

Στο διάστημα της 18χρονης ιστορίας της, η NP Ασφαλιστική είχε μόνο κερδοφόρες χρήσεις και έναν από τους μεγαλύτερους Δείκτες Φερεγγυότητας τόσο στην ελληνική, όσο και στην ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά. Σύμφωνα με τα Solvency ΙΙ, με στοιχεία 31/12/2020 ο Βασικός Δείκτης Φερεγγυότητας (SCR) ξεπερνούσε το 290% και ο Ελάχιστος Δείκτης (MCR) το 1.150%, που σημαίνει ότι η Εταιρία διαθέτει τριπλάσια κεφάλαια από τα απαιτούμενα για την κάλυψη των κεφαλαιακών της υποχρεώσεων και υπερ-δεκαπλάσια για την κάλυψη των ελάχιστων απαιτούμενων κεφαλαιακών απαιτήσεων.

Πόσο επηρέασε τις δραστηριότητες της εταιρίας σας η έξαρση της πανδημίας; Θεωρείτε ότι η Ελληνική ασφαλιστική βιομηχανία θα μπορέσει να ανακάμψει άμεσα από τις πληγές που αφήνει στο διάβα της η κρίση του κορωνοϊού;

Η έξαρση της πανδημίας από τον Μάρτιο 2020 μέχρι και σήμερα που συνεχίζεται, σαφώς και έχει επηρεάσει τις δραστηριότητες και τον σχεδιασμό μας αλλά σε πολύ ανεκτά επίπεδα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Εταιρία στάθηκε δίπλα στους συνεργάτες της, ενσωμάτωσε γρήγορα την ψηφιακή τεχνολογία για να διευκολύνει την επικοινωνία του δικτύου με τους πελάτες σε κάθε άκρη της Ελλάδας και κυρίως στάθηκε δίπλα στους επαγγελματίες συνεργάτες σε κάθε δυσκολία που αντιμετώπισαν.

Σε ό,τι αφορά, την ελληνική ασφαλιστική βιομηχανία θεωρούμε ότι οι πληγές που αφήνει η πανδημία είναι μεν μεγάλες αλλά διαχειρίσιμες, ειδικότερα σε ό,τι αφορά τις γενικές ασφάλειες. Μεγάλες είναι και οι εξελίξεις που βιώνουμε τους τελευταίες μήνες στην ελληνική αγορά σε ό,τι αφορά τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις ασφαλιστικών ομίλων που θα αλλάξουν τα δεδομένα στην ασφαλιστική μας αγορά. Εκ των πραγμάτων, θα δημιουργηθεί μια νέα τάξη πραγμάτων και ευχή όλων είναι να έχουμε περισσότερο υγιή ανταγωνισμό που όλοι επιθυμούμε να έχουμε, μέσα από τη δημιουργία πιο ισχυρών οργανισμών.

Συμπερασματικά, όταν τελειώσει η πανδημία η ασφαλιστική αγορά θα βγει πιο ώριμη και πιο συνειδητοποιημένη, τόσο για τα προϊόντα που θα διαθέτει, τις τιμολογήσεις και το underwriting των προϊόντων αυτών αλλά και τις ευρύτερες υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους.

Ποια η γνώμη σας για τις αλλεπάλληλες εξαγορές που πραγματοποιούνται στην ελληνική αγορά; Σας προβληματίζει η συγκέντρωση της ελληνικής ασφαλιστικής βιομηχανίας στα χέρια περιορισμένων πολυεθνικών εταιριών;

Σε μεγάλο βαθμό μπορούμε να πούμε ότι ήταν αναμενόμενο να συμβεί αυτή η συγκέντρωση στην ελληνική ασφαλιστική αγορά για πολλούς και διάφορους λόγους, είτε νομοθετικής εποπτικής φύσεως, είτε της ίδιας της βιωσιμότητας των εταιριών.

Οι αλλεπάλληλες εξαγορές είναι αποτέλεσμα των οικονομικών συγκυριών ανά τον κόσμο, αλλά και εγχώριων πρωτοβουλιών. Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις και
θεωρούμε ότι θα συνεχιστούν αρκετά εντονότερα στο επόμενο διάστημα. Σε ό,τι αφορά την συγκέντρωση της ελληνικής ασφαλιστικής βιομηχανίας σε μικρότερο αριθμό πολυεθνικών κυρίως εταιριών, εάν γίνει σωστός χειρισμός, ενδέχεται να αποφέρει οφέλη στους τελικούς καταναλωτές κυρίως στους κλάδους ζωής και υγείας. Πάντως αυτό που προβληματίζει περισσότερο την αγορά, είναι ο άκρατος και συχνά αθέμιτος τιμολογιακός ανταγωνισμός στον κλάδο αυτοκινήτου, που τορπιλίζει την ανάπτυξη της ασφαλιστικής αγοράς και εγκυμονεί κινδύνους.

Εντάσσεται στα άμεσα σχέδια της NP Ασφαλιστικής μια πιθανή εξαγορά κάποιας ελληνικής ασφαλιστικής εταιρίας; Και αν ναι ποια τα βασικά κριτήρια για την επιλογή της εξαγοράσιμης εταιρίας;

Έχουμε καταφέρει μέσα από την σοβαρή μας παρουσία στην ασφαλιστική αγορά, να δημιουργήσουμε μία απόλυτα υγιή, ισχυρή κεφαλαιακά και με μεγάλη ρευστότητα εταιρία. Ευκαιρίες σαφέστατα και υπάρχουν αρκετές σε μια αγορά που μεταβάλλεται όπως η δική μας, όμως η αναπτυξιακή μας στρατηγική είναι συγκεκριμένη και με αυτή θα πορευτούμε και στο μέλλον, εκτός εάν προκύψει κάτι ιδιαίτερα ενδιαφέρον για να το εξετάσουμε.

Πιστεύετε ότι οι αμιγώς ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες έχουν τη δύναμη να αντισταθούν στο δέλεαρ των εξαγορών από τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες;

Προσωπική μου άποψη είναι, ότι όλοι οι συντελεστές που απαρτίζουν την ελληνική ασφαλιστική αγορά και αυτοί είναι η εποπτεία, η διαμεσολάβηση και οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρίες, επιθυμούν να έχουν δυνατές ελληνικές ασφαλιστικές εταιρίες και όχι μόνο πολυεθνικές, για τους λόγους που γνωρίζουμε από την εμπειρία του παρελθόντος.

Θα ήταν ευχής έργο να μπορούμε να έχουμε μια ελληνική ιδιωτική ασφαλιστική εταιρία που να πρωτεύει στην Ευρώπη, να δημιουργεί υπεραξία σε όσους την εμπιστεύονται και να καμαρώνουμε όλοι, καθώς αυτό θα συμβάλει τα μέγιστα στην περαιτέρω αξιοπιστία και ανάταξη της ιδιωτικής ασφάλισης στα μάτια των Ελλήνων πολιτών.

Μακάρι η εταιρία αυτή να είναι η NP Ασφαλιστική, γιατί έχουμε δημιουργήσει την κατάλληλη υποδομή και οργάνωση ώστε να το επιτύχουμε.

Ποια η γνώμη σας για τα διαδικτυακά κανάλια διανομής; Θεωρείτε ότι μπορούν να αντικαταστήσουν την ανθρώπινη επαφή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή;

Η NP Ασφαλιστική στηρίζεται – εκ πεποιθήσεως και όχι εξ’ ανάγκης – αποκλειστικά στον επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Η επιλογή αυτή που έγινε πριν από 18 χρόνια με την ίδρυση της Εταιρίας μας και μας έχει δικαιώσει απολύτως, καθώς οι συνεργάτες μας δημιουργούν αποτελέσματα και βλέπουν τις προοπτικές τους μέσα από τη συνεργασία τους με την NP.

Αντίθετα τα διαδικτυακά κανάλια διανομής, μπορεί να παίρνουν ευκολότερα παραγωγή αλλά την απωλούν το ίδιο εύκολα. Η ανθρώπινη επαφή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή δεν μπορεί να υποκατασταθεί από το διαδίκτυο ή τα τραπεζικά καταστήματα. Ωστόσο ο ψηφιακός μετασχηματισμός μπορεί να λειτουργήσει βοηθητικά στα ανθρώπινα δίκτυα διανομής, διευρύνοντας το πελατολόγιο και διευκολύνοντας στις γραφειοκρατικές διαδικασίες, αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά και να αποτελέσει πρόσθετο εργαλείο στην καθημερινότητα των εργασιών.

Το τελευταίο διάστημα επικρατεί η συζήτηση για τις αθέμιτες πρακτικές των τραπεζών και τη «βίαιη» παρέμβασή τους στο χώρο της ασφάλισης. Ποια είναι κατά τη γνώμη σας τα κύρια προβλήματα που προκαλεί το bancassurance στην ασφαλιστική αγορά και στους επαγγελματίες του κλάδου και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν;

Οι τράπεζες κάνουν τη δουλειά τους και οι ασφαλιστικές εταιρίες τη δικιά τους. Το ίδιο θα πρέπει να κάνουν και τα δίκτυα διανομής. Από τη στιγμή όμως που η διαμεσολάβηση παρέχει στήριξη στο bancassurance μέσα από την τοποθέτηση παραγωγής, δεν μπορούμε να στρουθοκαμηλίζουμε.

Εάν το bancassurance των τραπεζών στηριζόταν μόνο στις πωλήσεις που κάνουν τα τραπεζικά καταστήματα, η συζήτηση θα ήταν εντελώς διαφορετική με ό,τι αφορά τον όποιο
«προβληματισμό» δημιουργεί ο ανταγωνισμός από τις τράπεζες. Φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού ο μετασχηματισμός των τραπεζών σε «τραπεζικές και ασφαλιστικές υπηρεσίες» και είναι στο χέρι της ασφαλιστικής αγοράς να αντισταθεί και να περιορίσει την ανάπτυξη του bancassurance.

Ποια είναι τα σχέδια της NP Ασφαλιστικής για το επόμενο χρονικό διάστημα και ποιες οι βασικές επιδιώξεις της εταιρίας σας;

Σε πολλές δηλώσεις του ο Πρόεδρος της Εταιρίας μας κ. Γιώργος Ζάχος έχει αναφερθεί στο ότι «στόχος της NP Ασφαλιστική είναι να είμαστε μέσα στις 50 πρώτες ασφαλιστικές εταιρίες της Ευρώπης σε επίπεδο αξιοπιστίας και φερεγγυότητας, από το σύνολο των 2.500 ασφαλιστικών εταιριών». Τα αποτελέσματα του 2020 και του α’ εξαμήνου 2021 δείχνουν ότι η NP Ασφαλιστική παραμένει εντός των στόχων της. Από εκεί και πέρα, η Εταιρία μένει προσηλωμένη στις αρχές της, παρακολουθεί όλες τις εξελίξεις που αφορούν τον ανταγωνισμό, εκπαιδεύει και στηρίζει τους συνεργάτες της, φροντίζει για την επαγγελματική εξέλιξη των εργαζομένων της και φυσικά, είναι απόλυτα αφοσιωμένη στην όλο και καλύτερη ικανοποίηση των πελατών της.

Αναδημοσίευση από το τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού “The Insurer”

Γίνε συνδρομητής ή ανανέωσε την συνδρομή σου εδώ

Διαβάστε Ακόμα

ΣΥΡΙΖΑ: «Οι εργαζόμενοι των ασφαλιστικών εταιρειών βιώνουν στην πράξη τα αποτελέσματα της επανακατάργησης των Συλλογικών συμβάσεων»

Ανακοίνωση εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την ΣΣΕ στην ιδιωτική ασφάλιση, τονίζοντας ότι οι εργαζόμενοι των ασφαλιστικών εταιρειών βιώνουν στην