Γράφει ο Λευτέρης Καραφίλης, Executive director – Giant Stride IT Support
Μια νέα έρευνα που μόλις κυκλοφόρησε από έναν εξειδικευμένο ιστότοπο επιβεβαίωσε ότι οι επιθέσεις phishing παραμένουν η μεγαλύτερη απειλή για την ασφάλεια των επιχειρήσεων στο κυβερνοχώρο.
Το ηλεκτρονικό ψάρεμα (Phishing) είναι όταν ένας «χάκερ» στέλνει ένα email, προσποιούμενος ότι είναι από κάποιον άλλο. Μπορεί, για παράδειγμα, να προσποιηθούν ότι σας στέλνουν email από την τράπεζά σας.
Έτσι, όταν κάνετε κλικ στον σύνδεσμο του email, μεταφέρεστε σε μια σελίδα που μοιάζει με τη σελίδα της τράπεζάς σας.
Αλλά δεν είναι!
Είναι μια πλαστή σελίδα που έχει δημιουργηθεί για να κλέψει τις πληροφορίες σας. Οι εγκληματίες ελπίζουν ότι θα εισαγάγετε τα στοιχεία σύνδεσης σας, ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς της επιχείρησής σας.
Άλλες απειλές από μηνύματα Phishing είναι τα πλαστά PDF – με ονόματα όπως «τιμολόγιο». Συχνά, κάνοντας κλικ σε αυτά μπορεί να επιτραπεί στον χάκερ να εγκαταστήσει κακόβουλο λογισμικό, γνωστό ως ransomware, στον υπολογιστή σας.
Από έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2021, προέκυψε ότι το 53% των επιχειρήσεων που ανέφεραν παραβίαση το 2021 – δήλωσαν ότι αυτό συνέβη κυρίως λόγω επίθεσης phishing.
Το 41% δήλωσε πως το κακόβουλο λογισμικό έπαιξε ρόλο στην παραβίασή τους.
Και το 17% αντιμετώπισε κάτι που ονομάζεται Denial of service attack (DOS). Πρακτικά, οι χάκερ στέλνουν σωρεία μηνυμάτων (ή/και δικτυακών πακέτων) σε ένα δίκτυο ή ένα web site, με σκοπό να το «ρίξουν».
Αυτό που είναι σημαντικό να θυμάστε: Καμία από αυτές τις επιθέσεις δεν στόχευε ειδικά τις επιχειρήσεις των θυμάτων. Καθημερινά, οι χάκερ στέλνουν phishing emails σε χιλιάδες άτομα, περιμένοντας να δουν ποιος ανοίγει και κάνει κλικ σε αυτά.
Γι’ αυτό, η πρωταρχική μέριμνα κατά του phishing είναι η εκπαίδευση του προσωπικού μιας επιχείρησης. Το λογισμικό βοηθάει, αλλά όχι τόσο όσο η εκπαίδευση.
Αντιλαμβάνομαι ότι τέτοιου είδους εκπαιδεύσεις είναι αδιάφορες ως βαρετές για τους περισσότερους ανθρώπους. Για αυτό, ένας μοντέρνος τρόπος είναι μέσω προσομοίωσης. Πρακτικά, ένας εξειδικευμένος συνεργάτης στέλνει (καλόβουλα) Phishing emails με σκοπό να εκτιμήσει την ετοιμότητα του προσωπικού.
Σε περίπτωση που υπάλληλος ανοίξει το Phishing email: οδηγείται σε ιστοσελίδα με το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό – συνήθως βίντεο.
Έτσι, μαθαίνει να αναγνωρίζει τέτοια μηνύματα, ενώ ο επιχειρηματίας, με τα κατάλληλα reports, γνωρίζει το ρίσκο του.
Αν το δει κάποιος στρατηγικά: θα πρέπει να έχει τη κατάλληλη τεχνολογία για να περιορίζει τον κίνδυνο από τέτοιου είδους μηνύματα και εκπαιδευμένο προσωπικό για να αναγνωρίζει αυτά που «ξεφεύγουν».
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πασχίζουν να αντιμετωπίσουν το χαμό που προκύπτει από την ανεπαρκή διαχείριση του ΙΤ. Με την ολιστική διαχείριση της Giant Stride βάζετε το ΙΤ σε μια τάξη για να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο! Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της Giant Stride www.giantstride.gr, ή επικοινωνήστε στο lkarafilis@giantstride.gr.
Αναδημοσίευση: Περιοδικό The Insurer – Τεύχος Μαρτίου
Γίνετε συνδρομητής εδώ