Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2021

Κι όμως! Η τεχνολογία παραμένει η μεγαλύτερη πρόκληση για τον κλάδο ασφάλισης ζωής

Παρά την επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού που επέφερε η πανδημία της COVID-19, η τεχνολογία φαίνεται ότι εξακολουθεί να αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση για τα στελέχη των ασφαλίσεων ζωής, σύμφωνα με μια νέα έρευνα της LIMRA και του Boston Consulting Group.

Περίπου το 40% στελέχη που εργάζονται στον κλάδο της ασφάλισης ζωής, θεωρούν τη τεχνολογία τη μεγαλύτερη πρόκληση για την εταιρεία τους, ποσοστό διπλάσιο από το 2019. Οι ερωτηθέντες υποστήριξαν ότι ο ψηφιακός αυτοματισμός, η επιστήμη και ανάλυση δεδομένων αποτελούν τις κορυφαίες και πλέον απαραίτητες πλέον τεχνολογίες για κάθε επιχείρηση που επιθυμεί να ενισχύσει τις δραστηριότητές της. Μάλιστα, 6 στα 10 στελέχη τονίζουν ότι οι τεχνολογίες εξυπηρέτησης πελατών, ο εκσυγχρονισμός των παλαιών συστημάτων και ο μετριασμός της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο είναι ζωτικής σημασίας για μια σύγχρονη ασφαλιστική εταιρεία.

Η Alison Salka, PhD, αντιπρόεδρος και διευθύντρια της LIMRA Research, δήλωσε ότι της έκανε εντύπωση πόσα στελέχη ανέφεραν την τεχνολογία ως την πρώτη πρόκληση των εταιρειών τους.

«Το μέλλον είναι τώρα», υποστηρίζει η Salka. «Οι ασφαλιστικές εταιρείες ζωής δεν μπορούν πλέον να κάνουν μικρά βήματα στις προσπάθειές τους να υιοθετήσουν ψηφιακές τεχνολογίες. Οι πελάτες θεωρούν πλέον δεδομένο το να μπορούν να αλληλεπιδρούν όποτε και όπως θέλουν, ενώ οι νεότερες γενιές εργαζομένων θα απαιτήσουν να εργάζονται σε ένα περιβάλλον εργασίας με δυνατότητα ψηφιακής τεχνολογίας. Για να είναι ανταγωνιστικοί στη σημερινή αγορά, οι ασφαλιστές ζωής πρέπει να εκσυγχρονίσουν κάθε πτυχή της επιχείρησής τους, από το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις και τη διανομή έως την ανάπτυξη προϊόντων, την εξυπηρέτηση και τις αξιώσεις».

Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, αρκετές αλλαγές που σχετίζονται με την COVID-19 είναι πιθανό να είναι μακροπρόθεσμες, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης χρήσης ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων εγγραφής, εξισορρόπησης μοντέλων εργασίας από απόσταση και επιτόπου και στροφή προς την υβριδική διανομή (ψηφιακή και ανθρώπινη).

Η Salka τονίζει ότι τα στελέχη που ερωτήθηκαν υπογράμμισαν τη σημασία της ανάπτυξης εκτός των τρεχουσών αγορών και ότι υπάρχει ανάγκη να βρεθούν νέες προσεγγίσεις για την αφοσίωση των πελατών, την προσέλκυση μελλοντικού εργατικού δυναμικού και την παροχή εργαλείων παραγωγικότητας στους εργαζόμενους.

«Νομίζω ότι θα δούμε κάποιες εταιρείες να αναπτύσσονται στο πλαίσιο αυτής της νέας πραγματικότητας και άλλες, δυστυχώς, να δυσκολεύονται», αναφέρει χαρακτηριστικά. «Είναι πιθανό να συνεχίσουμε να βλέπουμε συγχωνεύσεις και εξαγορές, ειδικά από μη παραδοσιακούς παίκτες από το insurtech και το private equity. Νομίζω ότι η πανδημία απέδειξε πόσο καλά αντανακλαστικά διαθέτει ο κλάδος μας. Έχοντας αυτό κατά νου, νομίζω ότι όλοι αναμένουμε την άνθιση της καινοτομίας αλλά και τη συνεχή ανάπτυξη για του κλάδου μας».

Στην έρευνα με τίτλο «Τι υπάρχει στο μυαλό των στελεχών ασφάλισης ζωής: Ανταποκρίνονται στη στιγμή, κοιτάζοντας το μέλλον», συμμετείχαν πάνω από 400 στελέχη ασφάλισης ζωής C-suite από 50 χώρες σχετικά με τις προκλήσεις του κλάδου.

Διαβάστε Ακόμα