Σάββατο, 3 Ιουνίου 2023

Insurtech και ασφαλιστική διαμεσολάβηση: Ευκαιρία ή Απειλή;

Insurtech, The Insurer, Κόπτης
Γράφει ο Θάνος Κόπτσης, Υπεύθυνος Ανάπτυξης και Υποστήριξης Δικτύου Συνεργατών της Infotrust

Το Insurtech, ο συνδυασμός δηλαδή ασφάλισης και τεχνολογίας, άρχισε να κάνει αισθητή την παρουσία του σε όλα τα επίπεδα της ασφαλιστικής βιομηχανίας, προκαλώντας ανησυχία στον κλάδο της διαμεσολάβησης με ένα μεγάλο ποσοστό της να το εκλαμβάνει ως απειλή για την δουλειά του.

Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις στις σύγχρονες κοινωνίες διεισδύουν πλέον καταλυτικά και με ολοένα αυξανόμενους ρυθμούς στον ασφαλιστικό κλάδο. Ενόψει της τεχνολογικής αυτής άνθησης, η πληροφορία καθίσταται πλέον προσιτή και προσβάσιμη, με αποτέλεσμα σήμερα η νέα γενιά αγοραστών των ασφαλιστικών προϊόντων να μην ακολουθεί τα παραδοσιακά πρότυπα αγοράς που ορίζουν οι παλαιότερες γενιές, αλλά αντίθετα να έχει διαφορετικές ασφαλιστικές ανάγκες και μεγαλύτερες προσδοκίες. Γίνεται, επομένως, λόγος για μια νέα ασφαλιστική αγορά. Η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού κλάδου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την νέα γενιά, γεγονός που σημαίνει ότι η διατήρηση μιας έμπιστης σχέσης μαζί της θα πρέπει να αποτελεί το κύριο μέλημά μας.

(Περιοδικό από το “The Insurer”, τεύχος Απριλίου 2023)

Αποτελεί όντως το insurtech απειλή για τον ασφαλιστικό κλάδο;

Το μεγάλο στοίχημα είναι να μετατρέψουμε το συναίσθημα της ανησυχίας σε κίνητρο προσαρμογής και εξέλιξης στις νέες αυτές συνθήκες. Αυτό πρακτικά σημαίνει για τη διαμεσολάβηση όχι μόνο συνεχής εκπαίδευση σε πιο σύνθετα προγράμματα ασφάλισης που απαιτούν φυσική παρουσία, αλλά και σταδιακή αναπροσαρμογή του χαρτοφυλακίου με προγράμματα που δεν διατίθενται εύκολα διαδικτυακά. Εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι ο εκσυγχρονισμός συστημάτων και η εξοικείωση με τη χρήση τεχνολογικών μέσων όπως e-ραντεβού, e-αποζημιώσεις, e-συναλλαγές, e-ενημερωτικά έντυπα κ.ά.

Από τη νέα αυτή εποχή δεν πρέπει σίγουρα να λείπουν και οι συνεργασίες σε επίπεδο ελεύθερων δικτύων με σκοπό την ενδυνάμωση της διαπραγματευτικής ικανότητας και την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, οι οποίες με τη σειρά τους θα βοηθήσουν στην προάσπιση των συμφερόντων της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Τέλος, απώτερο στόχο μας θα πρέπει να αποτελεί και η προσέλκυση νέων ανθρώπων, οι οποίοι με τη φρέσκια και προηγμένη τεχνολογικά ματιά τους θα συμβάλλουν στην επόμενη μέρα της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Όλα τα παραπάνω απαιτούν γενναία επένδυση σε χρόνο για επιμόρφωση, εξειδίκευση και διαχείριση καθώς και σε χρήμα, προκειμένου να συμβαδίζει η διαμεσολάβηση με τις νέες εξελίξεις στην ασφαλιστική αγορά. Εμείς στην Infotrust Α.Ε. παρέχουμε υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών, συμβατές με τις τεχνολογικές εξελίξεις, εστιάζοντας στη διαπροσωπική σχέση μας με το συνεργάτη. Με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε ενεργά, ώστε η νέα εποχή του Insurtech να αποτελέσει για αυτόν πραγματική ευκαιρία για επαγγελματική ανέλιξη.

Περισσότερο αποκλειστικό περιεχόμενο, θα βρείτε στο The Insurer” Απριλίου!

Γίνετε συνδρομητής πατώντας εδώ

Ανανέωσε τη συνδρομή σου εδώ

Διαβάστε Ακόμα