Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα επιβάλλουν αυστηρότερες ασφαλιστικές απαιτήσεις για τα πλoία που είναι καταχωρημένα κάτω από τη σημαία τους, σύμφωνα με κυβερνητική επισήμανση, υπό το πλαίσιο αυξανόμενων ανησυχιών για πλοία που πλέουν χωρίς ασφάλιση ανώτατης βαθμίδας σε περίπτωση διαρροής πετρελαίου
Τα πλοία συνήθως έχουν ασφάλιση προστασίας και αποζημίωσης (P&I) που καλύπτει περιπτώσεις αστικής ευθύνης, συμπεριλαμβανομένης της περιβαλλοντικής ζημιάς και τραυματισμού. Ξεχωριστές πολιτικές κατά της φθοράς και των μηχανημάτων καλύπτουν τα πλοία από τη φυσική ζημιά.
Περίπου το 90% της παγκόσμια χωρητικότητας των ωκεανών καλύπτεται από τις 12 ασφαλιστικές εταιρείες που συγκροτούν τον Διεθνή Όμιλο (IG).
Οι ασφαλιστικές εταιρείες P&I εκτός του IG που καλύπτουν πλοία με σημαία των ΗΑΕ θα πρέπει να πληρούν μια σειρά από απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένης της παροχής αποδείξεων ιδιότητας μέλους σε αναγνωρισμένο ναυτιλιακό επαγγελματικό οργανισμό ή ρυθμιστικό σώμα, αναφέρει το Υπουργείο Ενέργειας και Υποδομών των ΗΑΕ σε γνωμοδότηση που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του στις 2 Ιουνίου.
Άλλες απαιτήσεις περιλαμβάνουν την παροχή λεπτομερειών για τις πέντε μεγαλύτερες εξοφλημένες απαιτήσεις ή λεπτομέρειες απαιτήσεων άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων, προσθέτοντας ότι οι αιτήσεις θα χρειαζόταν να υποβληθούν πριν από τις 30 Ιουνίου.
Η συμβουλευτική αυτή εταιρεία, που απευθύνεται επίσης στους ιδιοκτήτες πλοίων, ανέφερε ότι θα πρέπει να παρουσιάσουν αποδείξεις σχετικά με τις λεγόμενες μπλε κάρτες, οι οποίες καλύπτουν τη ζημιά από ρύπανση.
Ο στόλος με σημαία των ΗΑΕ περιλαμβάνει δεκάδες πετρελαιοφόρα – πολλά από τα οποία είναι παλιά – και πάνω από 200 πλοία ανοιχτής θαλάσσης που χρησιμοποιούνται συνήθως σε εμπορικές συναλλαγές που σχετίζονται με το πετρέλαιο, σύμφωνα με τα ναυτιλιακά δεδομένα στη δημόσια βάση δεδομένων Equasis.
Εκατοντάδες “φαντάσματα” δεξαμενόπλοια, τα οποία δεν έχουν πλήρως ρυθμιστεί, έχουν ενταχθεί σε ένα αδιαφανές παράλληλο ναυτιλιακό εμπόριο τα τελευταία χρόνια, μεταφέροντας πετρέλαιο από χώρες που έχουν υποστεί Δυτικές κυρώσεις και περιορισμούς, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας και του Ιράν.
Ο αριθμός των περιστατικών την περασμένη χρονιά, συμπεριλαμβανομένων των επικίνδυνων προσγειώσεων, συγκρούσεων και σχεδόν ατυχημάτων που σχετίζονται με αυτά τα πλοία, ήταν το υψηλότερο εδώ και χρόνια, δείχνει η έρευνα του Reuters.