Τρίτη, 5 Μαρτίου 2024

KPMG: Παρά τις κρίσεις οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις εκφράζουν αισιοδοξία για το αύριο

Δημοσίευση: 20/12/2023
γυναίκες, ηγεσία, Global Female Leaders Outlook 2023

Η εκδήλωση για την παρουσίαση της έρευνας Global Female Leaders Outlook 2023 της KPMG ανέδειξε την ενδυνάμωση των γυναικών σε ηγετικές θέσεις, αποτυπώνοντας τη σημαντική συμμετοχή της Ελλάδας. Με έμφαση στην ψηφιακή μετάβαση και την αντιμετώπιση των προκλήσεων, οι γυναίκες ηγέτιδες αναδείχθηκαν ως δυναμικοί παράγοντες, δίνοντας σημασία στη συνεχή εξέλιξη και την ψυχική υγεία του εργατικού δυναμικού.

Σε μία κατάμεστη αίθουσα με έντονη κυρίως γυναικεία παρουσία, η εκδήλωση για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας “Global Female Leaders Outlook” για το 2023 ξεκίνησε με τον Αλκιβιάδη Σιαράβα, Marketing, Communications & Corporate Citizenship Manager, KPMG στην Ελλάδα να καλωσορίζει τους παρευρισκόμενους, κάνοντας μία σύντομη αναφορά στην αφετηρία του Global Female Leaders Outlook ως απόρροια της ανάγκης έκφρασης του παλμού των γυναικών σε ηγετικές θέσεις.

KPMG: Παρά τις κρίσεις οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις εκφράζουν αισιοδοξία για το αύριο

Ανέφερε τη σημαντικότητα των αξιών της ισότητας και των ίσων ευκαιριών, αλλά και της ενίσχυσης των γυναικών για την KPMG, ενώ δεν παρέλειψε να σημειώσει ότι η KPMG ήταν η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα ανάμεσα στις “Big 4” που έδωσε σε γυναίκα τον ρόλο Partner το 1995.

KPMG: Παρά τις κρίσεις οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις εκφράζουν αισιοδοξία για το αύριο

Τη σκυτάλη πήρε η Πέγκυ Βελλιώτου, Partner & Head of People, Consulting, KPMG στην Ελλάδα, η οποία παρουσίασε τα ευρήματα της φετινής έρευνας, Global Female Leaders Outlook 2023 που πραγματοποιείται τα τελευταία 5 χρόνια, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είχε ιδιαίτερα υψηλή συμμετοχή στη φετινή έρευνα καθώς ήταν η 6η χώρα παγκοσμίως σε ποσοστό συμμετοχής. Με κεντρικό μήνυμα «Γυναίκες δυνατές απέναντι στις κρίσεις», η έρευνα εστίασε για το 2023 στις παρακάτω θεματικές, οι οποίες κάθε χρόνο διαφοροποιούνται και επιλέγονται με βάση την κρισιμότητά τους:

• Προφίλ γυναικών σε ηγετικές θέσεις
• Οικονομικές προοπτικές και στρατηγική
• Ψηφιοποίηση και τεχνολογία
• ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση)
• Διαφορετικότητα και συμπερίληψη των φύλων
• Ηγεσία σε περιόδους πολλαπλών κρίσεων

Μερικά από τα σημεία της έρευνας που ξεχώρισαν και σχολίασε η Πέγκυ Βελλιώτου είναι η αισιοδοξία με την οποία αντιμετωπίζουν οι γυναίκες τις προκλήσεις, παρά τις ανατρεπτικές συνθήκες και τις κρίσεις που διανύουμε, όπως οι πόλεμοι και η πανδημία COVID-19. Η αισιοδοξία αυτή φαίνεται να προέρχεται από το γεγονός ότι κατάφεραν να ανταπεξέλθουν καλά στις εν λόγω κρίσεις και επέδειξαν αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα.

Μία νέα προσθήκη για τη φετινή έρευνα στην κατηγορία των μεγαλύτερων ρίσκων που βλέπουν οι γυναίκες σε ηγετικές θέσεις, είναι η πολιτική αστάθεια, η οποία βρίσκεται στην τρίτη θέση, πίσω από την εξεύρεση ανθρώπινου δυναμικού και τον πληθωρισμό που κατέχει την πρώτη θέση.
«Στην εποχή του Χαλκού», όπως σχολίασε η Πέγκυ Βελλιώτου, φαίνεται να βρισκόμαστε σύμφωνα με τις γυναίκες σε ηγετικές θέσεις, στον τομέα «Συμπερίληψη και ισότητα των φύλων». Ωστόσο, όπως τόνισε, απαντάμε ξεκάθαρα στις διακρίσεις, υπάρχει φωνή και μπορούμε να μιλήσουμε πάντα με επαγγελματισμό.

Στον πυλώνα «Ψηφιοποίηση και Τεχνολογία» υπογράμμισε ότι οι εταιρείες στην Ελλάδα φαίνεται να εξελίσσονται με αργό ρυθμό και τόνισε τη σημαντικότητα του να προλάβουν οι οργανισμοί να αφομοιώσουν με τον κατάλληλο ρυθμό τις νέες τεχνολογίες ώστε να καταφέρουν να ακολουθήσουν όλοι οι εργαζόμενοι. Κάθε οργανισμός οφείλει να υιοθετεί την κατάλληλη στρατηγική ώστε να μπορεί να ισορροπήσει.

Σχετικά με τον ανερχόμενο τομέα του ESG ανέφερε ότι «Είμαστε πολύ μακριά ακόμα από την ουσία και υπάρχει δρόμος ακόμα να διανύσουμε. Πρέπει να υπάρχει μία συνέχεια, μία επανάληψη, ένα αποτύπωμα και μία διάσταση στον χρόνο».

Επίσης, όπως σημείωσε, στον πυλώνα της ηγεσίας, η στρατηγική σκέψη είναι επιβεβλημένη σε περίοδο πολλαπλών κρίσεων. Συμπλήρωσε ότι «χρειάζεται ο τρόπος ηγεσίας να είναι τέτοιος ώστε να ακουμπά διαφορετικές ανάγκες και ομάδες που θέλει όμως τέχνη και στρατηγική για να το καταφέρεις και το HR αποτελεί σοβαρό enabler των αλλαγών και προκλήσεων.»

Στο κλείσιμο της παρουσίασης των ευρημάτων της έρευνας τόνισε ότι είναι σημαντικό να υπάρχει ανοιχτός διάλογος μεταξύ των στελεχών.

Συνέχεια είχε το πάνελ συζήτησης που διαμορφώθηκε με γνώμονα την κάλυψη διαφορετικών κλάδων, εμπειριών και γενεών. Στο πάνελ συμμετείχαν οι Γιώργος Αλεβιζόπουλος, General Manager, AENORASIS, Υβέτ Κοσμετάτου, Γενική Διευθύντρια Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής & Πρόεδρος Make-A-Wish Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος, Φαίη Μακαντάση, Διευθύντρια Ερευνών, Ερευνητικός οργανισμός διαΝΕΟσις, Νεφέλη Μεγκ, Content creator, Ορσαλία Παρθένη, Director, Parthenis και Anita Sabarwal, Country Manager, Marks and Spencer Greece.

Σε μία γεμάτη αίθουσα οι καλεσμένοι ομιλητές εξιστόρησαν την πορεία και την επαγγελματική τους σταδιοδρομία μέσα από μία πολύ προσωπική και ζεστή αφήγηση.

Έπειτα από τα όσα ειπώθηκαν και σε μία αυθεντική και χωρίς φίλτρο συζήτηση, η Νεφέλη Μεγκ απαντώντας στην ερώτηση της Πέγκυς Βελλιώτου για το αν τελικά η γενιά Ζ είναι «τεμπέλικη», όπως πολλές φορές αναφέρεται, τόνισε ότι δεν τίθεται θέμα τεμπελιάς αλλά ανταμοιβής της εργασίας τους και ότι οι νέοι έχουν ξεκάθαρα διαφορετικές προτεραιότητες, δίνοντας έμφαση στην ψυχική τους υγεία.

Συζήτησαν επίσης, για το τι σημαίνει δέσμευση και τι δίνει κίνητρο στη νέα γενιά. Η Νεφέλη Μεγκ αναφέρθηκε και στον ρόλο της ως εργοδότρια πλέον, επισημαίνοντας ότι το πιο σημαντικό είναι η επιβράβευση και να νιώσει ο εργαζόμενος σημαντικός.

Κλείνοντας την εκδήλωση η Φαίη Μακαντάση υπογράμμισε τη σημασία της εξωστρέφειας για τα νέα παιδιά καθώς και της συνεχούς προσπάθειας, προτρέποντας χαρακτηριστικά «να προσπαθούμε συνεχώς, ακόμα και αν η προσπάθεια δε στεφθεί με επιτυχία, να σπάσουμε τη γυάλινη οροφή – γιατί όταν σπάσει, κατακτούμε λίγο παραπάνω ουρανό».

Την εκδήλωση υποστήριξε η εταιρεία Fresh Line.

Βασικά σημεία της έρευνας “2023 Global Female Leaders Outlook”

Συνοπτικά, παρακάτω 11 καίρια ευρήματα της έρευνας:

 87% των γυναικών παγκοσμίως και 90% των Ελληνίδων θεωρούν την προσαρμοστικότητα ως τον πιο σημαντικό παράγοντα επιτυχίας για την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων.

 84% των ερωτηθεισών παγκοσμίως και 74% των Ελληνίδων αναμένουν ανάπτυξη της εταιρείας τους τα επόμενα τρία χρόνια.

 47% των γυναικών παγκοσμίως και 35% των Ελληνίδων αναμένουν ότι οι παράγοντες ESG θα έχουν θετική επίδραση στην εταιρική ανάπτυξη.

 67% των γυναικών παγκοσμίως και 78% των Ελληνίδων βλέπει αυξημένη ζήτηση για αναφορές ESG και διαφάνεια από τα ενδιαφερόμενα μέρη.

 74% των γυναικών παγκοσμίως και 58% των Ελληνίδων τοποθετούν τις επενδύσεις στην ανάπτυξη των εργαζομένων πάνω από τις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.

 59% των γυναικών παγκοσμίως και 61% των Ελληνίδων δεν σχεδιάζουν να είναι «πρωτοπόροι», ούτε «να ακολουθούν ταχύτατα» τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

 64% των γυναικών παγκοσμίως και 61% των Ελληνίδων νιώθουν (πολύ) καλά
προετοιμασμένες για κυβερνοεπιθέσεις.

 80% των γυναικών παγκοσμίως και 73% των Ελληνίδων έχουν ήδη αναγκαστεί να αλλάξουν εταιρεία τουλάχιστον μία φορά προκειμένου να προχωρήσουν στο επόμενο βήμα της καριέρας τους.

 51% των γυναικών παγκοσμίως και 61% των Ελληνίδων αναφέρουν ότι το «old boys club», το δίκτυο αλληλοϋποστήριξης δηλαδή των ανδρών, εξακολουθεί να δρα στις εταιρείες τους.

 77% των γυναικών παγκοσμίως και 87% των Ελληνίδων αναφέρουν ότι η ισότητα των φύλων στα Διοικητικά Συμβούλια θα επιτευχθεί σε 15 χρόνια – ή νωρίτερα.

 41% των συμμετεχουσών παγκοσμίως και 32% των Ελληνίδων αναμένουν θετική επίδραση από τις κρίσεις στην καριέρα τους.

Μπορείτε να διαβάσετε την έκθεση εδώ και να λάβετε μέρος στο διάλογο που γίνεται στα social media με το hashtag #GFLO.

Δείτε παρακάτω το φωτογραφικό υλικό:

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο, 27-02-24

Σήμερα στο “Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο”: Ο Κλάδος της Ιδιωτικής Ασφάλισης στη Β. Ελλάδα – Τι ειπώθηκε στο 36th Thessaloniki Insurance Conference;

Μη χάσετε το “Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο” αύριο, Τρίτη 12 Δεκεμβρίου, τη μοναδική διαδικτυακή εκπομπή ενημέρωσης του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, στο insuranceforum web tv.

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»