Τρίτη, 21 Μαΐου 2024

Κι όμως οι ανεμβολίαστοι ψωνίζουν διαφορετικά από τους εμβολιασμένους

Δημοσίευση: 26/08/2021
«Φωτιά» οι τιμές στα σούπερ μάρκετ - Ποιο είναι το φθηνότερο προϊόν; EEKE: Μηδαμινό το ουσιαστικό όφελος του καταναλωτή από το «καλάθι του νοικοκυριού»

Παράδοξο κι όμως αληθινό! Οι ανεμβολίαστοι εξελίσσονται σε μια νέα ξεχωριστή ομάδα καταναλωτών, με τελείως διαφορετικές συνήθειες σε επίπεδο αγορών από τους εμβολιασμένους, σύμφωνα με τη νέα έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Όπως αποδεικνύεται από τα αποτελέσματα της έκθεσης οι πολίτες οι οποίοι αρνούνται να εμβολιαστούν νιώθουν άτρωτοι, φοβούνται περισσότερο τον εμβολιασμό από τον ίδιο τον ιό, ενώ επιλέγουν κατά βάση ελληνικά προϊόντα.

Σχεδόν 7 στους 10 ανεμβολίαστους (ποσοστό 66%) δήλωσε πως θεωρεί ασφαλές να κυκλοφορεί έξω όπως και πριν, με το αντίστοιχο ποσοστό για τον εμβολιασμένο πληθυσμό να διαμορφώνεται στο 23%. Τα ποσοστά αυτά δεν προκαλούν ιδιαίτερη εντύπωση δεδομένου ότι ένα σημαντικό μέρος του ανεμβολίαστου πληθυσμού δεν πιστεύει ότι υπάρχει πανδημία και θεωρεί ότι το εμβόλιο είναι πιο επιβλαβές από τον ιό.

Οι διαφορές στο καλάθι των καταναλωτών

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι διαφορές στο καλάθι των ανεμβολίαστων και εμβολιασμένων καταναλωτών. Το 80% των ανεμβολίαστων καταναλωτών φαίνεται ότι προτιμά τα ελληνικά προϊόντα, με το αντίστοιχο ποσοστό να διαμορφώνεται στο 70% για τον εμβολιασμένο πληθυσμό.

Παράλληλα μόλις 17% αποφεύγει να αγοράζει χύμα προϊόντα και προτιμά τα συσκευασμένα, ποσοστό το οποίο είναι διπλάσιο στους εμβολιασμένους φτάνοντας το 34% Επιπλέον, το 13% των ανεμβολίαστων αναφέρει ότι απολυμαίνει τα προϊόντα του σούπερ μάρκετ πριν τα βάλει στο σπίτι του, ποσοστό το οποίο τριπλασιάζεται στον εμβολιασμένο πληθυσμό.

Αναφορικά με τις αγορές από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, το 6% των ανεμβολίαστων -στους εμβολιασμένους το ποσοστό αυτό φτάνει το 14%- προτιμά να αγοράζει εξ αποστάσεως τα προϊόντα από το σούπερ μάρκετ.

Σε γενικές γραμμές, οι ανεμβολίαστοι εμφανίζονται πιο επιφυλακτικοί έναντι της τεχνολογίας, επιλέγουν κατά βάση τοπικά προϊόντα, καταναλώνουν λιγότερα απολυμαντικά – αντισηπτικά και προτιμούν τα χύμα προϊόντα έναντι των συσκευασμένων.

Δύο στους τρεις ανεμβολίαστους θεωρούν ασφαλές να κυκλοφορούν έξω όπως και πριν

Παρά το γεγονός ότι οι μη εμβολιασμένοι είναι σύμφωνα με τους ειδικούς πιο εκτεθειμένοι στο ιό, το 66% εξ αυτών θεωρεί ασφαλές να κυκλοφορεί έξω όπως και πριν, 1 στους 2 πιστεύει ότι είναι υπερβολικά αυστηρά τα μέτρα προστασίας στα σούπερ μάρκετ, ενώ μόνο το 8% θα συνεχίσει να φοράει μάσκα στα καταστήματα με την επιστροφή στην κανονικότητα.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι το 14% των μη εμβολιασμένων θέλει το προσωπικού του καταστήματος που επισκέπτεται για να κάνει τις αγορές του να είναι εμβολιασμένο, ενώ το 44% επιθυμεί το προσωπικό του καταστήματος που επισκέπτεται να έχει κάνει self test.

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

Ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ομαδικών ασφαλίσεων και αξιολόγησης εταιρικών κινδύνων από το ΕΙΑΣ

Οι Ομαδικές Ασφαλίσεις αποτελούν εξαιρετικά ανερχόμενο Κλάδο Ασφαλιστικής Δραστηριότητας και συνιστούν έναν εκ των πλέον νευραλγικών «μοχλών» ανάπτυξης των εργασιών

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»