Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2021

Δήμητρα Παπανικολάου: Η εμφάνιση των ηλεκτρονικών πλατφορμών απαξιώνει το λειτούργημα του επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή

Η Δήμητρα Παπανικολάου είναι μια γυναίκα με μεγάλη εμπειρία στο χώρο της διαμεσολάβησης. Μεγαλωμένη σε ένα περιβάλλον εντός της ασφαλιστικής αγοράς, το οποίο της μετέδωσε την αγάπη για την προσφορά και τον ασφαλιστικό χώρο, η ενασχόλησή της με τον κλάδο ήταν μονόδρομος. Σήμερα αποτελεί τη τρίτη γενιά των Ασφαλιστικών Γραφείων Παπανικολάου με έδρα τη Λάρισα, συνεχίζοντας επάξια το έργο του παππού αλλά και των γονιών της.

Πώς ξεκινήσατε την καριέρα σας στον ασφαλιστικό κλάδο;

Η επαφή μου με τον ασφαλιστικό κλάδο ξεκινά από την παιδική μου ηλικία μιας και είμαι η τρίτη γενιά των Ασφαλιστικών Γραφείων Παπανικολάου. Ξεκινάμε από το 1964, όταν ο παππούς μου Δημοσθένης Παπανικολάου δημιούργησε ένα από τα πρώτα ασφαλιστικά γραφεία της Θεσσαλίας. Μετέπειτα συνέχισαν οι γονείς μου Δημήτρης Παπανικολάου και Παναγιώτα Παπαδημητρίου, οι οποίοι ανέπτυξαν τον ασφαλιστικό κλάδο του γραφείου όπως και τον κλάδο των ζημιών.

Τα καλοκαίρια μου ως παιδί βρισκόμουν μαζί με τους γονείς μου και τον παππού μου στην οικογενειακή επιχείρηση. Από κάποια ηλικία και έπειτα που μπορούσα να αντιληφθώ περισσότερο κάποια πράγματα ο πατέρας μου με παρότρυνε να διαβάζω τους γενικούς και ειδικούς όρους ανά κλάδο ασφάλισης, ξεκινώντας, αν δεν με απατά η μνήμη μου, από τον Κλάδο Μεταφορών.

Έτσι νομίζω ήταν αναπόφευκτο να αγαπήσω αυτό τον κλάδο και να ασχοληθώ ενεργά με το επάγγελμα του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή. Το 2004 παρακολούθησα τα σεμινάρια του Υπουργείου Ανάπτυξης και έπειτα από εξετάσεις έλαβα την Άδεια του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή. 17 χρόνια πλέον ασχολούμαι ενεργά με τον κλάδο των ασφαλίσεων όπως και με τον κλάδο των ζημιών, συνεχίζοντας την πορεία της οικογενειακής επιχείρησης!

Τι είναι αυτό που σας κάνει να ξεκινάτε με όρεξη την εργασιακή σας μέρα;

Πλέον η δουλειά μου είναι μία «γλυκιά» ρουτίνα! Η αγάπη μου για την οικογενειακή επιχείρηση, η ανάγκη μου να δημιουργήσω, η έννοια μου να διατηρήσω και να επεκτείνω την επιχείρησή, όπως και η επιθυμία να προωθήσω την ασφαλιστική συνείδηση στους πελάτες μου αλλά και στον πολίτη νομίζω είναι κάποιοι από τους λόγους που μου δίνουν ώθηση στο ξεκίνημα της ημέρας!

Τι σημαίνει για σας η λέξη «ασφάλιση»;

Σε μία προσπάθεια να ορίσω τι σημαίνει για μένα η λέξη «ασφάλιση», το μυαλό μου πηγαίνει σε λέξεις όπως ασφάλεια, σιγουριά, προστασία. Έννοιες που συνήθως τις έχουμε συνδεδεμένες με την οικογένεια, με το σπίτι μας, με δικούς μας ανθρώπους. Αυτό θέλω και αυτό προσπαθώ να μεταφέρω και στους πελάτες μου. Να συνδέσουν την λέξη «ασφάλιση» όχι με την υποχρεωτικότητα της ασφάλισης, ούτε με τον φόβο ενός προστίμου.

Ποιος είναι για σας ο πιο ενδιαφέρων ασφαλιστικός κλάδος;

Λόγω και της ενασχόλησής μου με τον κλάδο των ζημιών και τις σπουδές μου στην Μηχανολογία, στην Γεωργική Μηχανική αλλά και στη Μηχανική Βιοσυστημάτων και τη Διασφάλιση τροφίμων, το ενδιαφέρον μου στρέφεται στον κλάδο Μεταφορών και ειδικότερα σε ό,τι αφορά τα τρόφιμα.

Τι θα θέλατε να αλλάξει στην ελληνική ασφαλιστική αγορά;

Ασφαλιστικές Εταιρείες

Η εμφάνιση των ηλεκτρονικών πλατφορμών από ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες θεωρώ ότι κατά κάποιον τρόπο απαξιώνει το λειτούργημα του επαγγελματία ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και εν καιρό θα γίνει έντονα κατανοητό και από τις ίδιες. Η βάση της ασφαλιστικής αγοράς είναι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και χωρίς αυτούς δεν μπορεί να υφίσταται ιδιωτική ασφάλιση. Θα ήθελα ιδανικά οι ασφαλιστικές εταιρείες να σέβονται και να υποστηρίζουν τον επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Θα έρθουν εποχές που η «ιντερνετική φούσκα θα σκάσει στα χέρια των ασφαλιστικών εταιρειών» και θα αναζητούν συνεργασίες με επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές οι οποίοι θα είναι δυσεύρετοι. Όπως είδαμε και στις τελευταίες εξετάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος τα ποσοστά επιτυχιών ήταν μηδαμινά.

Ασφαλιστικά προγράμματα

Όσον αφορά τα ασφαλιστικά προγράμματα θα ήθελα να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στην ανάληψη κινδύνου και ίσως η δημιουργία νέων ασφαλιστικών προγραμμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες της εποχής.

Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές

Μια έννοια παρεξηγημένη από τον πολίτη – καταναλωτή, για την οποία ευθυνόμαστε τόσο οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις, όσο και ο κρατικός μηχανισμός. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής ως επαγγελματίας οφείλει να ενημερώνεται καθημερινά και αδιάληπτα, ώστε να μπορεί να παρέχει τη σωστή πληροφόρηση στον καταναλωτή. Οφείλει να προστατεύει και να υπερασπίζεται το επάγγελμά του και να του προσδίδει την αξία που του αναλογεί. Θα έπρεπε ο ίδιος ως επαγγελματίας, εννοείται ότι δεν αφορά όλους τους επαγγελματίες, να είναι προσεκτικός στις συνεργασίες του τόσο με τις ασφαλιστικές εταιρείες όσο και με τους συνεργάτες του. Όσο εμείς οι ίδιοι ανεχόμαστε και αποδεχόμαστε την ύπαρξη «αλεξιπτωτιστών» η ανασφάλεια του καταναλωτή θα μεγαλώνει και αυτό διότι ως επαγγελματίες «πληρώνουμε» πολύ ακριβά τα λάθη όλων αυτών που δραστηριοποιούνται στο επάγγελμά μας πάρεργα.

Συνδικαλισμός

Η υποστήριξη των συνδικαλιστικών οργάνων, των επαγγελματικών σωματείων και κατ’ επέκταση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών κρίνεται απαραίτητη αν και τα τελευταία χρόνια από μεγάλη μερίδα συναδέλφων υποτιμούνται και απαξιώνονται. Θα επιθυμούσα την πιο ενεργή ενασχόληση των συναδέλφων, ώστε με αυτόν τον τρόπο να διασφαλίσουμε το επάγγελμά μας.

Τι θα θέλατε να αλλάξει στην τοπική κοινωνία σε σχέση με την ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών;

Όπως προανέφερα θα ήθελα ιδανικά οι πολίτες να αντιληφθούν την έννοια της ασφάλισης αλλά και την ουσία. Να κατανοήσουν τον πραγματικό λόγο της ανάγκης για ασφάλιση.

Φυσικά για να πραγματωθεί κάτι τέτοιο θα πρέπει, ως οφείλουμε, οι Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές να ενημερωνόμαστε πρώτα οι ίδιοι, έγκυρα και έγκαιρα. Η εργασία ενός επαγγελματία Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή δεν ξεκινά και τελειώνει στην έκδοση ενός συμβολαίου και την είσπραξη των ασφαλίστρων. Προέχει η ενημέρωση του πολίτη όπως και  η προσπάθεια να κατανοήσει τον ουσιαστικό λόγο που ασφαλίζεται, είτε αυτό αφορά την υποχρεωτική ασφάλιση του οχήματός του, είτε οποιουδήποτε άλλου περιουσιακού του στοιχείου. Η αλλαγή λοιπόν ξεκινά από εμάς ως επαγγελματίες, ώστε να έρθει και η αλλαγή στην ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών.

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το σοβαρότερο πρόβλημα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά σήμερα;

Υπάρχει μια πλειάδα προβλημάτων, σε κάποια εκ των οποίων αναφέρθηκα ανωτέρω, το πιο σοβαρό για μένα ξεκινά από εμάς τους ίδιους και αναφέρομαι στην αξία και στη θέση που έχουμε θέση οι ίδιοι στο λειτούργημά μας.

Τι πιστεύετε πως χρειάζεται η ελληνική ασφαλιστική αγορά για να αναπτυχθεί;

Η γνώση, η εμπιστοσύνη και η σωστή ενημέρωση τόσο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, όσο και των καταναλωτών μπορεί να φέρει ανάπτυξη στην ασφαλιστική αγορά εφόσον αποκτήσει ο πολίτης ασφαλιστική συνείδηση.

Αναδημοσίευση από το τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού “The Insurer”

Γίνε συνδρομητής ή ανανέωσε την συνδρομή σου εδώ

Διαβάστε Ακόμα