Σάββατο, 13 Ιουλίου 2024

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προωθεί το “Δικαίωμα Επισκευής” για τους καταναλωτές

Δημοσίευση: 01/11/2023
Επισκευή, ευρωπαϊκό κοινοβούλιο

Η επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών υιοθέτησε τη θέση της για ένα νέο «δικαίωμα επισκευής» για τους καταναλωτές. Η πρόταση στοχεύει να ενισχύσει τις επισκευές κατά τη διάρκεια και μετά τη νόμιμη περίοδο εγγύησης ενός προϊόντος και να προωθήσει μια νέα κουλτούρα επισκευής.

Επισκευή έναντι άλλων πρακτικών

Οι πωλητές θα πρέπει να προσφέρουν δωρεάν επισκευή εντός της νόμιμης περιόδου εγγύησης, εκτός εάν είναι ακριβότερη από την αντικατάσταση, είναι στην πραγματικότητα αδύνατο ή δεν είναι βολικό για τον καταναλωτή, σύμφωνα με το εγκριθέν κείμενο. Οι ευρωβουλευτές παρουσίασαν κίνητρα για τους καταναλωτές να επιλέξουν την επισκευή αντί της αντικατάστασης εντός της περιόδου ευθύνης, όπως η παράταση της νόμιμης εγγύησης κατά ένα έτος για τα επισκευασμένα προϊόντα. Οι ευρωβουλευτές θέλουν επίσης τα κράτη μέλη να προωθήσουν την επισκευή μέσω οικονομικών κινήτρων όπως κουπόνια και εθνικά ταμεία επισκευής.

Πέρα από τη νόμιμη εγγύηση

Οι παραγωγοί θα ήταν υποχρεωμένοι να επισκευάσουν έναν ορισμένο αριθμό προϊόντων (π.χ. οικιακά πλυντήρια ρούχων, ηλεκτρικές σκούπες, smartphone, ποδήλατα) ακόμη και αν δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής μιας νόμιμης εγγύησης. Για να το ενθαρρύνουν αυτό, οι ευρωβουλευτές επισημαίνουν ότι οι επισκευές πρέπει να πραγματοποιούνται σε εύλογο χρονικό διάστημα και οι παραγωγοί να μπορούν να προσφέρουν δανικές συσκευές αντικατάστασης στους καταναλωτές. Εάν ένα προϊόν δεν μπορεί να επιδιορθωθεί, οι παραγωγοί θα μπορούν να προσφέρουν ένα ανακαινισμένο, λένε οι ευρωβουλευτές.

Πιο διαφανής και ανταγωνιστική αγορά επισκευής

Οι ανεξάρτητοι επισκευαστές, οι ανακαινιστές και οι τελικοί χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε όλα τα ανταλλακτικά, τις πληροφορίες και τα εργαλεία με λογικό κόστος καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής ενός προϊόντος. Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, αυτό θα τονώσει τον ανταγωνισμό, θα μειώσει το κόστος επισκευής και θα δώσει στους καταναλωτές περισσότερες επιλογές.

Πληροφορίες για υπηρεσίες και συνθήκες επισκευής

Οι εθνικές διαδικτυακές πλατφόρμες θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να βρίσκουν τοπικούς επισκευαστές (π.χ. επισκευαστικές καφετέριες) και πωλητές ανακαινισμένων προϊόντων. Οι καταναλωτές μπορούν επίσης να λάβουν μια επισκόπηση των συνθηκών επισκευής κάθε συσκευής, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για τον επισκευαστή, τη μέγιστη τιμή και τον απαιτούμενο χρόνο, και στη συνέχεια θα μπορούν να συγκρίνουν διαφορετικές προσφορές.

Δείτε περισσότερα, εδώ.

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

Πως βλέπει ηλεκτρονικά ο πολίτης όλες τις οφειλές του σε τράπεζες, δημόσιο, ΕΦΚΑ και πως λαμβάνει την σχετική βεβαίωση οφειλών

Στην Γενική Γραμματεία Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους λειτουργεί ηλεκτρονική πλατφόρμα για τη χορήγηση βεβαίωσης οφειλών, σύμφωνα με το άρθρο

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»