Κυριακή, 14 Απριλίου 2024

Άννυ Τρύφων: Οι γυναίκες πρέπει να διεκδικούν μία ισότιμη θέση στον χώρο, όχι μόνο για την προσωπική τους εξέλιξη αλλά και τον εμπλουτισμό της αγοράς με στελέχη που δίνουν μια διαφορετική πνοή στο ασφαλιστικό γίγνεσθαι

Δημοσίευση: 15/04/2022

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στις 8 Μαρτίου το “The Insurer” είναι αφιερωμένο στις πρωταγωνίστριες του κλάδου, φιλοξενώντας έξι γυναίκες που έχουν αφήσει τη δική τους σφραγίδα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά.

Μεταξύ αυτών και την κυρία Άννυ Τρύφων, Αντιπρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος, Designia Insurance Brokers. Μια δυναμική επαγγελματίας που έχει αποδείξει ότι οι γυναίκες στην ασφαλιστική αγορά μπορούν να διαπρέψουν σε θέσεις ισχύος, καθώς με τις φρέσκες ιδέες και τη διεισδυτική τους ματιά ανατρέπουν τις στενές νόρμες στις οποίες συχνά εγκλωβίζεται ο κλάδος μας, πηγαίνοντάς τον ένα βήμα παρακάτω.

Ο ασφαλιστικός κλάδος στη χώρα μας εμφανίζει υψηλό βαθμό γυναικείας εκπροσώπησης σε σχέση με άλλους τομείς της οικονομίας. Ωστόσο, δεν παρατηρείται η ίδια εικόνα στις υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις, όπου υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Όπως υπογραμμίζει η κα Τρύφων, οι γυναίκες επαγγελματίες οφείλουν να διεκδικούν μία ισότιμη θέση στην αγορά, στοχεύοντας όχι μόνο στην προσωπική τους εξέλιξη αλλά και στον εμπλουτισμό της κλάδου με στελέχη που θα συμβάλλουν στην ανανέωσή του. Άλλωστε, τα χαρακτηριστικά που «παραδοσιακά» αποδίδονται στο γυναικείο φύλο είναι απαραίτητα για την ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης του εκάστοτε επαγγελματία, βοηθώντας τον να αντιληφθεί καλύτερα τις ανάγκες του πελάτη του αλλά και του καταναλωτικού κοινού.

Ποιος είναι ο βαθμός γυναικείας εκπροσώπησης στον ασφαλιστικό κλάδο;

Πριν αναφερθώ στο τι συμβαίνει στον ασφαλιστικό κλάδο, θα ήθελα να σημειώσω ότι η ισότιμη εκπροσώπηση, σε όλους τους κοινωνικούς και οικονομικούς τομείς, είναι σημαντικό να είναι συνεχόμενη και διαρκής. Συνολικά, λοιπόν, σίγουρα εμφανίζουμε μια βελτιωμένη εικόνα, ιδιαίτερα σε σχέση με ό,τι ίσχυε στο παρελθόν, ωστόσο υπάρχει αρκετός δρόμος ακόμα μπροστά μας, κυρίως στο χώρο της λήψης αποφάσεων.

Από την πλευρά του, ο ασφαλιστικός κλάδος στην Ελλάδα εμφανίζει υψηλό βαθμό γυναικείας εκπροσώπησης σε σχέση με άλλους τομείς της οικονομίας, είναι αλήθεια όμως ότι, στα υψηλότερα κλιμάκια, υπάρχει περιθώριο βελτίωσης. Προσωπικά, θα ήθελα να δω περισσότερες managers, περισσότερες γυναίκες-μέλη Διοικητικών Συμβουλίων, περισσότερες γυναίκες-υψηλόβαθμα στελέχη σε μεγάλες ή μικρότερες εταιρείες. Λόγω της φύσης της δουλειάς μου, έχω τη χαρά να επικοινωνώ, σχεδόν καθημερινά, με γυναίκες του κλάδου μας, οι οποίες είναι απόλυτα καταρτισμένες σε τεχνικό επίπεδο, καθώς επίσης διαθέτουν τις ικανότητες και τη φιλοδοξία που απαιτούνται για να τα καταφέρουν περίφημα. Έχει μεγάλη σημασία να διεκδικούν ακόμη πιο δυναμικά μία ισότιμη θέση στον χώρο, με σκοπό όχι μόνο την προσωπική τους εξέλιξη ως επαγγελματίες αλλά και τον εμπλουτισμό της ασφαλιστικής αγοράς με στελέχη που δίνουν μια διαφορετική πνοή στο ασφαλιστικό γίγνεσθαι.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει μια γυναίκα-ηγέτιδα της ασφαλιστικής αγοράς;

Η ασφαλιστική αγορά αλλάζει γρήγορα, όπως άλλωστε και οι ανάγκες των ανθρώπων που εξυπηρετούμε. Μια γυναίκα, όπως βεβαίως και ένας άνδρας με ηγετική θέση στον κλάδο μας, θα πρέπει σίγουρα να διαθέτει προσαρμοστικότητα για να μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά στις συνεχείς μεταβολές του περιβάλλοντος, απεριόριστη δημιουργικότητα ώστε να μπορεί να συνδυάζει διαφορετικές εμπειρίες και να προτείνει λύσεις που ανταποκρίνονται σε ό,τι χρειάζεται ο πελάτης σήμερα.

Είναι σημαντικό, επίσης, να διαθέτει αγάπη για συνεχή μάθηση και αυτοβελτίωση αλλά και τη διάθεση να δοκιμάζεται και να δοκιμάζει νέα πράγματα, αμφισβητώντας ακόμη και τον παραδοσιακό τρόπο που δουλεύουμε, για να δημιουργήσει καινούργιες και πιο αποδοτικές μεθόδους εξυπηρέτησης και εργασίας! Φυσικά, μία επαγγελματίας πρέπει κατά την άποψή μου να χαρακτηρίζεται επίσης από ευελιξία απέναντι στον πελάτη, τον εργαζόμενο και τον συνεργάτη, αλλά και από συνέπεια, καθώς είναι απαραίτητο να εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη, ώστε ο πελάτης να αισθάνεται ότι μας έχει πάντα στο πλευρό του.

Πώς η γυναικεία σκέψη μπορεί να συμβάλει στην εξέλιξη του ασφαλιστικού κλάδου;

Ο κάθε επαγγελματίας, όπως και ο κάθε άνθρωπος, διαθέτει τον δικό του τρόπο σκέψης, με βάση τα χαρακτηριστικά, τις εμπειρίες και τα βιώματά του. Η ικανότητα του ηγέτη να αξιοποιεί όλες αυτές τις πτυχές και όχι μόνο αυτές του φύλου είναι αυτή που θα δώσει στις επιχειρήσεις και στον κλάδο μας γενικότερα την ώθηση για μια επιτυχημένη επόμενη ημέρα.

Μία από τις ιδιότητες που «παραδοσιακά» αποδίδονται στο γυναικείο φύλο, αλλά κατά τη γνώμη μου χρειάζεται να αναπτύξουν όλοι οι εργαζόμενοι στον κλάδο της ασφάλισης, άνδρες και γυναίκες, είναι το να υπερβαίνουμε την τετράγωνη, ψυχρή λογική των αριθμών και να κινητοποιούμε τη συναισθηματική μας νοημοσύνη, εξετάζοντας την περίπτωση του κάθε πελάτη ή παθόντα ξεχωριστά με την απαραίτητη ενσυναίσθηση. Όταν ο πελάτης νιώθει ότι κατανοούμε τις ανάγκες και τις ανησυχίες του και κύριο μέλημά μας είναι η εξυπηρέτηση των αναγκών αυτών, τότε έχουμε επιτύχει το έργο μας.

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»