Παρασκευή, 19 Απριλίου 2024

Αγωγή κατά της Lemonade για υποκλοπή προσωπικών δεδομένων των πελατών της

Δημοσίευση: 26/08/2021

Νέες εξελίξεις στην υπόθεση της Lemonade και στο σκάνδαλο περί υποκλοπής προσωπικών δεδομένων των πελατών της!

Η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής ασφαλιστικών προγραμμάτων μέσω διαδικτύου στο πλαίσιο του περιορισμού της ασφαλιστικής απάτης, ζήτησε από τους ασφαλισμένους να αποστείλουν βίντεο στο οποίο να είναι ευκρινή τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους.

Πιο συγκεκριμένα, η ίδια η εταιρία ανάρτησε στο λογαριασμό της στο twitter ένα μήνυμα στο οποίο ανακοίνωνε τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, μέσω των οποίων θα εντοπίζονται τα περιστατικά ασφαλιστικής απάτης, αποσκοπώντας στην εξάλειψη του φαινομένου.

Οι χρήστες του twitter όχι μόνο επέκριναν την εν λόγω κίνηση της εταιρίας αλλά την κατηγόρησαν ότι μέσω αυτών των πρακτικών εξετάζει τη συναισθηματική κατάσταση των πελατών της, αναλύοντας τις κινήσεις του προσώπου τους, μέσω των οποίων επιδιώκει να διαπιστώσει αν ο εκάστοτε πελάτης της είναι πιθανό να διαπράξει απάτη.

Έπειτα από τις αντιδράσεις που προκάλεσε το εν λόγω tweet, η εταιρία όχι μόνο το διέγραψε αλλά προχώρησε σε ακόμη μία ανάρτηση στην οποία διευκρινίζει ότι «δεν χρησιμοποιεί και δεν προσπαθεί να δημιουργήσει τεχνητή νοημοσύνη AI για την επεξεργασία φυσικών ή προσωπικών χαρακτηριστικών των πελατών της για να απορρίψει αξιώσεις ως πιθανή ασφαλιστική απάτη».

Σύμφωνα με δημοσίευμα του NU Property Casyalty 360, η εταιρεία έχει δεχθεί αγωγή εντός της οποίας κατηγορείται για υποκλοπή προσωπικών δεδομένων. Η εν λόγω αγωγή αναφέρει ότι η εταιρεία σύλλεγε και χρησιμοποιούσε βιομετρικά δεδομένα χωρίς την άδεια των πελατών της, αποθηκεύοντας σαρώσεις αμφιβληστροειδούς των ασφαλισμένων της και ηχητικά αρχεία με τη φωνή τους, ενώ πραγματοποιούσε και σαρώσεις προσώπου, χωρίς να λαμβάνει άδεια από τους χρήστες.

H Lemonade σε σχετική ανακοίνωσή της το Μάιο διαβεβαίωσε τους καταναλωτές ότι η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου της χρησιμοποιείται για να επισημαίνει αξιώσεις που υποβάλλονται από το ίδιο άτομο με διαφορετικές ταυτότητες και ότι οι αιτούντες «δεν αντιμετωπίζονται διαφορετικά με βάση την εμφάνισή τους, τη συμπεριφορά τους ή οποιοδήποτε προσωπικό/φυσικό τους χαρακτηριστικό.»

Ωστόσο, αυτή η παραδοχή έδωσε την αφορμή για νέες κατηγορίες και αξιώσεις παραβίασης απορρήτου, όπως αναφέρει η αγωγή. «Η Lemonade παραδέχεται εύκολα ότι εξαρτάται από την ικανότητά της να συλλέγει δεδομένα καταναλωτών, τα οποία χρησιμοποιεί για να εκπαιδεύσει τη τεχνητή νοημοσύνη της και να δημιουργήσει αλγόριθμους που επιτρέπουν στη Lemonade να προβλέπει και να δημιουργεί έσοδα από τη συμπεριφορά των καταναλωτών», σημειώνει η καταγγελία.

Η αγωγή ισχυρίζεται επίσης ότι η εταιρεία «διαβεβαίωσε ρητά και σιωπηρά» τους πελάτες ότι δεν θα συλλέγει, δεν θα απαιτεί, δεν θα πουλά ή δεν θα κοινοποιεί βιομετρικά δεδομένα. «Οι ανυποψίαστοι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένου του ενάγοντος και των μελών της τάξης, έπεσαν θύματα αυτών των υποσχέσεων στηριζόμενοι σε εγγυήσεις της εταιρείας εις βάρος τους», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

Παρουσίαση του Κώδικα Δεοντολογίας ‘RTBF’ της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς για τους επιζώντες από καρκίνο στις ασφαλίσεις ζωής που συνδέονται με δάνεια

Στις 15 Απριλίου 2024  το Υπουργείο Οικονομικών, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) και η Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ) παρουσίασαν

Υδρόγειος Ασφαλιστική: Οδηγώντας με σιγουριά – Ποια η χρησιμότητα της νέας κάλυψης υλικών ζημιών από όχημα εκτός Φιλικού Διακανονισμού!

Πολύ περισσότερα από μια απλή ασφάλιση αυτοκινήτου! Αυτό είναι που θέλει να προσφέρει στους ασφαλισμένους της Υδρόγειος Ασφαλιστική, μία από

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»