Παρασκευή, 18 Ιουνίου 2021

5 τάσεις InsurTech που θα πρωταγωνιστήσουν το 2021

Η άποψη ότι η ασφαλιστική βιομηχανία δεν αποτελεί έναν δυναμικά εξελισσόμενο κλάδο στο τομέα της σύγχρονης τεχνολογίας, φαίνεται ότι έχει αρχίσει σιγά σιγά να ανατρέπεται χάρη στην αξιοποίηση των προγραμμάτων insurtech. To Insurtech εισάγει νέα δεδομένα στον ασφαλιστικό χώρο, επαναπροσδιορίζοντας τη λειτουργία των ασφαλιστικών εταιρειών καθώς και τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στην ασφαλιστική κάλυψη.

Τι είναι όμως το ΙnsurTech;

Η καινοτόμος ιδέα των συστημάτων InsurTech έκανε την εμφάνισή της το 2010, αντλώντας έμπνευση από εταιρίες χρηματοοικονομικής τεχνολογίας που πρωτοστάτησαν στο fintech. Το «insurtech» είναι μια ιδέα που συνδυάζει την «ασφάλιση» και τη «τεχνολογία». Είναι ένας ευρύτερος όρος που αναφέρεται σε καινοτομίες στη τεχνολογία και το λογισμικό που έρχονται να διαταράξουν και να βελτιώσουν την ασφαλιστική βιομηχανία, καθιστώντας την ασφάλιση πιο οικονομική και αποδοτική.

Η εξέλιξη των επιχειρήσεων InsurTech ήταν ραγδαία, ενώ εξακολουθούν να προστίθενται στη λίστα των παρόχων ολοένα και περισσότερες εταιρίες. Σύμφωνα με μια νέα έκθεση του porch.com , υπάρχουν έως 3.475 ασφαλιστικές εταιρείες παγκοσμίως, με περισσότερες από 1.500 από αυτές τις εταιρείες να αναδύονται τα τελευταία πέντε χρόνια. Συνολικά, το 44% όλων των εταιρειών InsurTech εδρεύει στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Είναι σαφές ότι το insurtech είναι έτοιμο να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο. Η χρηματοδότηση επιχειρηματικών κεφαλαίων για εταιρείες Insurtech αυξήθηκε κατά μέσο όρο 89% ετησίως, σύμφωνα με την έκθεση. Το 2020, οι εταιρείες ασφάλισης συγκέντρωσαν συνολικά 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια από επιχειρηματικά κεφάλαια.

Ποιες είναι οι τάσεις InsurTech που θα κυριαρχήσουν το 2021;

Blockchain

Το Bitcoin μπορεί να κυριαρχεί στα πρωτοσέλιδα αυτή τη στιγμή, αλλά η τεχνολογία που χρησιμεύει ως βάση για την κρυπτογράφηση – blockchain – θα αποτελέσει το επόμενο διάστημα σημείο κλειδί και για το insurtech.

«Το Insurtech, με την υποδομή blockchain, ανακαλύπτει ξανά την κοινωνική ασφάλιση», λέει ο Piotr Sobusiak, επικεφαλής τεχνολογίας της Applover, μια εταιρεία που παρέχει ψηφιακά προϊόντα και εφαρμογές τεχνολογίας blockchain.

Για παράδειγμα, ο Sobusiak σημειώνει πώς η εταιρεία Teambrella με βάση το blockchain δίνει στους χρήστες τον αποκλειστικό έλεγχο σε κάθε ασφαλιστική πτυχή, συμπεριλαμβανομένων των συμβολαίων, των ασφαλίστρων, των αξιώσεων και των επιστροφών. Τα ασφαλιστικά κεφάλαια συλλέγονται σε ένα προσωπικό κρυπτογραφικό πορτοφόλι που ελέγχεται από κοινού από την κοινότητα.

Αλλά η τεχνολογία blockchain δεν είναι απλώς βολική. Μπορεί επίσης να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ασφάλεια. Η ασφαλιστική βιομηχανία υπήρξε ιστορικά πρωταρχικός στόχος της απάτης. Ωστόσο, η ενσωμάτωση του blockchain σε μεθόδους κρυπτογράφησης σημαίνει ότι τα ιατρικά αρχεία και άλλες ευαίσθητες πληροφορίες θα προστατεύονται πολύ περισσότερο από το cybertheft.

Διαδίκτυο των πραγμάτων Internet of Things (IoT)

Το «Διαδίκτυο των πραγμάτων» αναφέρεται στο πλήθος συσκευών που υπάρχουν γύρω μας και συνδέονται στο διαδίκτυο, οι οποίες συλλέγουν και μοιράζονται συνεχώς δεδομένα. Τα δημοφιλή προϊόντα IoT περιλαμβάνουν το Echo του Amazon, το έξυπνο ρολόι της Apple και το Google Nest.

Το IoT γίνεται ένα σημαντικό μέρος της insurtech, σύμφωνα με τον Sobusiak. Σκεφτείτε ότι έξυπνα συστήματα οικιακής ασφάλειας θα μπορούν να μειώσουν το ασφάλιστρο της οικιακής σας ασφάλισης ή μια φορητή τεχνολογία που βοηθά τις εταιρείες να τιμολογούν την ασφάλεια υγείας.

Η ενσωμάτωση του IoT δεν είναι μόνο χρήσιμη για τους καταναλωτές, αλλά και για τους ασφαλιστές. Βοηθά στην απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας αναδοχής και αξιώσεων, μειώνοντας το κόστος και επεκτείνοντας τις επιχειρήσεις. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι ο αυτοματισμός μπορεί να μειώσει το κόστος των διαδικασιών αποζημίωσης έως και 30% .

Επιπλέον, οι δικτυακές συσκευές επιτρέπουν στους ασφαλιστές να παραμένουν σε επαφή με τους πελάτες πιο συχνά και να προσφέρουν περισσότερα προϊόντα με βάση τα δεδομένα που συλλέγουν. Αυτό μπορεί δυνητικά να ενισχύσει μια άμεση σχέση με τους πελάτες πέρα ​​από τον απλό χειρισμό αξιώσεων.

Embedded Insurance

Είστε όλο και περισσότερο σε θέση να αγοράσετε ασφάλιση για τα προϊόντα σας στην ίδια αγορά. «Καθώς η ζωή μας ψηφιοποιείται όλο και περισσότερο, περισσότερα ασφαλιστικά προϊόντα θα ενσωματωθούν στις εμπειρίες και τις αγορές που ήδη έχουν οι πελάτες στο διαδίκτυο», λέει ο Darcy Shapiro, COO, Americas στο Cover Genius . Σε τελική ανάλυση, η ανάγκη προστασίας ενός νέου προϊόντος μπορεί να είναι κουραστική και δυσκίνητη για ένα άτομο. Ενσωματώνοντας την κάλυψη ως συμπεριλαμβανόμενο χαρακτηριστικό, η διαδικασία είναι πολύ πιο απλοποιημένη και λιγότερο πιθανό να αναβληθεί.

Η ενσωματωμένη ασφάλιση γίνεται ιδιαίτερα δημοφιλής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Tesla Inc για παράδειγμα, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι κυκλοφόρησε το δικό της ασφαλιστικό προϊόν. «Τώρα μπορείτε να αγοράσετε ένα αυτοκίνητο και την υποχρεωτική ασφάλιση ειδικά προσαρμοσμένη στο όχημα που αγοράζετε, σε μία εμπειρία», εξηγεί ο Shapiro. Τα ZipCar, BMW και Volvo προσφέρουν επίσης ενσωματωμένα ασφαλιστικά προϊόντα.

Προσωποποιημένες εκπτώσεις βάσει συμπεριφοράς του καταναλωτή

Οι ασφαλιστές συνήθως προσφέρουν στους πελάτες εκπτώσεις για τη λήψη επιπλέον μέτρων για τη μείωση του κινδύνου τους. Για παράδειγμα, οι ασφαλιστές υγείας επιβραβεύουν τους μη καπνιστές. Οι εταιρείες ασφάλισης αυτοκινήτων προσφέρουν εκπτώσεις για καλά αρχεία οδήγησης και αντικλεπτικές συσκευές.

Ωστόσο, το 2021 θα φέρει πιο δημιουργικά προγράμματα έκπτωσης χάρη στην έξυπνη τεχνολογία. Αντί να λαμβάνουν μια κατ ‘αποκοπή έκπτωση για να επωφεληθούν από την έξυπνη παρακολούθηση ή μια υπηρεσία ασφάλειας, οι ασφαλιστικοί πελάτες μπορούν πλέον να λαμβάνουν αναλυτικές ή ειδικές εκπτώσεις βάσει των ατομικών τους συμπεριφορών, σύμφωνα με τον Brett Jurgens, συνιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Notion , Comcast Company.

«Για παράδειγμα, θα μπορούσε να προσφερθεί μεγαλύτερη έκπτωση σε όσους χρησιμοποιούν συσκευές, όπως έξυπνοι αισθητήρες, σε περιοχές με κίνδυνο νερού και για μεγαλύτερη κάλυψη σε ολόκληρο το σπίτι ή την ιδιοκτησία», λέει. “Αναμένουμε να δούμε την εμφάνιση των στοιβαγμένων εκπτώσεων που συνδέονται άμεσα με την τοποθέτηση έξυπνης τεχνολογίας, η οποία συμβάλλει στη δημιουργία κινήτρων για καλύτερη τοποθέτηση και κάλυψη.”

Online εμπειρίες ασφάλισης

Ένας τρόπος με τον οποίο η πανδημία έχει αλλάξει σίγουρα τη ζωή μας είναι η μετάβαση από τις προσωπικές αλληλεπιδράσεις στην ψηφιακή επικοινωνία. Ακόμα και μετά τον έλεγχο της τρέχουσας υγείας, είναι πιθανό οι ασφαλιστές να συνεχίσουν να βασίζονται σε online μεθόδους αλληλεπίδρασης με πελάτες και παροχής υπηρεσιών. Δεν μιλάμε μόνο για συναντήσεις Zoom και Facetime. Άλλες, πιο περίπλοκες και ολοκληρωμένες εμπειρίες, συμπεριλαμβανομένης της εικονικής πραγματικότητας, θα αποκτήσουν κεντρικό ρόλο στην ασφαλιστική διαδικασία.

Οι περισσότεροι ηγέτες στο χώρο συμφωνούν ότι οι εταιρείες τους πρέπει να καινοτομούν με όλο και πιο γρήγορους ρυθμούς, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές, σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα . Από τα 623 ασφαλιστικά στελέχη που ερευνήθηκαν, το 85% είπε ότι πιστεύει ότι θα είναι σημαντικό να αξιοποιηθούν λύσεις εικονικής, επαυξημένης ή εκτεταμένης πραγματικότητας όταν συνεργάζονται με υπαλλήλους ή πελάτες, ενώ το 84% είπε ότι είναι πολύ σημαντικό για τους οργανισμούς τους να πρωτοπορούν σε αυτές τις εικονικές εμπειρίες.

Πηγή: finance.yahoo.com

Διαβάστε Ακόμα

Ο Σύλλογος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν. Σερρών ζητά την ένταξη των διαμεσολαβητών σε προγράμματα χρηματοδότησης & ανάπτυξης

Την ένταξη του κλάδου στα σχεδιαζόμενα προγράμματα οικονομικής στήριξης και ανάπτυξης των επιχειρήσεών αιτείται μέσω επίσημης επιστολής του προς τον