Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

3+1 σημαντικά βήματα για την αύξηση της εργασιακής δέσμευσης των ασφαλιστικών εταιρειών (και όχι μόνο…)

Δημοσίευση: 07/02/2022
Μαίρη Μπιτούνη, Managing Director, Humanis Your HR Partner
Μαίρη Μπιτούνη, Managing Director, Humanis Your HR Partner

Γράφει η Μαίρη Μπιτούνη, Managing Director, Humanis Your HR Partner

“You can’t have a growth story without an engaged team”
Alan Smith, Head of Capital Asset Management

Ο Άλαν Σμιθ απλώς λέει με λίγα λόγια όσα η εμπειρία (αλλά και οι έρευνες) έχουν δείξει προ πολλού. Ότι χωρίς την εργασιακή δέσμευση, δηλαδή το ειλικρινές και διαρκές ενδιαφέρον του εργαζόμενου για την εταιρία και την πορεία της, δεν μπορεί να υπάρξει οικονομική ανάπτυξή της.

Ας μην πούμε για μια ακόμη φορά τα κοινότυπα: πόσο επηρέασε ο Covid το εργασιακό κλίμα και πόσο η αναγκαστική απομόνωση έκανε τους εργαζομένους να χάσουν τη σύνδεσή τους με το εργασιακό περιβάλλον και αύξησε το turnover.

Ιδίως στον ασφαλιστικό κλάδο, όπου η προσωπική επαφή με τον πελάτη είναι τόσο σημαντική, το αντίκτυπο φάνηκε να ήταν ακόμη μεγαλύτερο.

Ας επικεντρωθούμε στο τι θα μπορούσε να κάνει μια επιχείρηση για να αυξήσει την εργασιακή δέσμευση, μέσα από απλά βήματα.

 

1. Ενσωμάτωση

Μια επιχείρηση που “συμπεριλαμβάνει” τον εργαζόμενό της στο Όραμά της, τους στόχους της και στο πως θα φτάσει εκεί με τη βοήθειά του, είναι σίγουρο ότι τον έχει κερδίσει. Κάθε εργαζόμενος θέλει να νιώθει ότι συνεισφέρει στον κοινό σκοπό. Ας θυμηθούμε τον καθαριστή της NASA που, στην ερώτηση του Τζ.Φ.Κέννεντυ σχετικά με το τι δουλειά κάνει, είπε «Βοηθάω να φτάσει ο άνθρωπος στο φεγγάρι». Ξεκινώντας από την πρώτη μέρα, ένα ξεκάθαρο πλάνο ένταξης (onboarding plan) βοηθάει τον νέο εργαζόμενο να νιώσει κομμάτι της επιχείρησης, τον ενσωματώνει, επικοινωνώντας Όραμα, ρόλους και διαδικασίες και στη συνέχεια, μια κουλτούρα συμπερίληψης και ανοιχτής επικοινωνίας θα τον κρατήσει πιστό.

 

2. Ανατροφοδότηση
“We all need people who will give us feedback. That’s how we improve”
Bill Gates

Η κουλτούρα ανοιχτής επικοινωνίας μέσα στην επιχείρηση θεωρείται σημαντική για την επιτυχία της. Αφορά τόσο την επικοινωνία πληροφοριών, όσο και την ανατροφοδότηση και το coaching. O εργαζόμενος που νιώθει ότι η επιχείρηση τον υπολογίζει, ότι μοιράζεται μαζί του τις καλές αλλά και τις κακές εξελίξεις και τον βοηθά και τον ίδιο να αναπτυχθεί δίνοντάς του τα απαραίτητα εργαλεία και τις κατευθύνσεις, δεσμεύεται για την επίτευξη ακόμη και των πιο δύσκολων στόχων.

 

3. Εμπιστοσύνη

Οι επιχειρήσεις που επικοινωνούν ξεκάθαρα τους στόχους στους εργαζομένους, τους δίνουν την ελευθερία να λειτουργούν αυτόνομα μέσα από προσωπική υπευθυνότητα, ενώ παράλληλα παρακολουθούν το αποτέλεσμα με συστηματικό τρόπο, ώστε να τους υποστηρίζουν, αναπτύσσοντας «ηγέτες» σε οποιοδήποτε ρόλο και σε οποιοδήποτε επίπεδο της ιεραρχίας.

 

4. Αναγνώριση

“Η αναγνώριση μπορεί να σου φτιάξει τη μέρα αλλά και όλη τη ζωή.”
Margaret Cousins

Αναγνωρίστε και επιβραβεύστε τον εργαζόμενο που πετυχαίνει αλλά και ξεπερνά τους καθημερινούς του στόχους και επιδεικνύει συμπεριφορές που συνάδουν με τις αξίες της εταιρίας. Σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας O.C. Tanner στις εταιρίες που οι εργαζόμενοι νιώθουν ότι η δουλειά τους αναγνωρίζεται είναι 2.6 φορές πιο πιθανό να πουν ότι οι προαγωγές είναι δίκαιες.

 

Η Humanis Your HR Partner είναι ο συνεργάτης των μικρομεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων, με συμβουλευτικές υπηρεσίες και εκπαιδευτικά προγράμματα για την ανάπτυξη του μεγαλύτερου κεφαλαίου τους, του Ανθρώπινου Δυναμικού. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο info@humanis.gr, τηλ. 210-342 3255, και να δείτε περισσότερες πληροφορίες για εμάς στο www.humanis.gr

Αναδημοσίευση από το έβδομο τεύχος του περιοδικού “The Insurer

Γίνε συνδρομητής ή ανανέωσε την συνδρομή σου εδώ

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

ΚΥΠΡΟΣ: Μήνυμα του νέου προέδρου του Π.Σ.Ε.Α.Δ

Αγαπητοί Συνάδελφοι Επαγγελματίες Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές, Αγαπητοί Φίλοι και Φίλες, Σας Καλωσορίζουμε στην ιστοσελίδα του Ιστορικού Παγκύπριου Συνδέσμου Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»