Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, αλλά και την αναγκαία μετάβαση του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στην νέα ψηφιακή εποχή μίλησε στο 34th Thessaloniki Insurance Conference ο Παναγιώτης Κατσαϊδώνης, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της PKDATA.
Όπως τονίζει ο κ. Κατσαϊδώνης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση είναι πλέον θέμα επιβίωσης για τον σύγχρονο επαγγελματία και αυτό γιατί σήμερα ο καταναλωτής έχει περισσότερη δύναμη από ποτέ. Έχει αναβαθμισμένες προσδοκίες για τον τρόπο με τον οποίο εξυπηρετείται και αναζητά εξατομικευμένες λύσεις.
«Αυτό που ονομάζουμε εμπειρία του πελάτη πρέπει διαρκώς να υποστηρίζεται με ένα μείγμα τεχνολογιών», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Κατσαϊδώνης. «Ένας μέσος καταναλωτής σήμερα έχει εμπειρία και βιώνει από διάφορα κανάλια ψηφιακές υπηρεσίες, αναμένοντας και από τον ασφαλιστικό του διαμεσολαβητή αντίστοιχες υπηρεσίες.»
Ωστόσο, η πολυπλοκότητα που χαρακτηρίζει εκ φύσεως τον ασφαλιστικό κλάδο ανεβάζει μοιραία και το επίπεδο δυσκολίας του ψηφιακού του μετασχηματισμού. Όπως επισημαίνει ο κ. Κατσαϊδώνης, αυτό το οποίο πρέπει να προσέξουν οι επαγγελματίες είναι η υιοθέτηση τεχνολογιών που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της παραγωγικότητάς τους αλλά και στην βελτίωση της εμπειρίας του καταναλωτή.
«Η προσωπική επαφή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή είναι αναντικατάστατη, συνεπώς δεν μπορούμε να μιλάμε για έναν ψηφιακό διαμεσολαβητή, αλλά για ένα μείγμα μηχανής και ανθρώπου. Για το λόγο αυτό πολλές ασφαλιστικές δημιουργούν προϊόντα που στις παρυφές τους δίνουν και ένα portal για να εξυπηρετείται ο διαμεσολαβητής και παράλληλα έχουν και το εταιρικό δίκτυο πωλήσεων στο οποίο προσφέρουν τεχνολογικά εργαλεία.»
Στον αντίποδα, στις πρακτορειακές εταιρείες υπάρχει μια μεγάλη κινητικότητα. Υπάρχουν αρκετές προσπάθειες που είτε με ξεχωριστές πλατφόρμες, είτε με μεμονωμένες προσπάθειες διαμορφώνουν μια κουλτούρα. Ωστόσο, δεδομένου ότι στόχος τους είναι να δημιουργήσουν εργαλεία για να προσεγγίσουν συνεργάτες, εστιάζουν κατά βάση στην εμπειρία του πελάτη.
Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές να παραμένουν ψηφιακά αποκλεισμένοι, καθώς εξαρτώνται είτε από την πρακτορειακή και τα εργαλεία που θα τους δώσει, είτε από την ασφαλιστική τους εταιρεία, παρά το γεγονός ότι έχουν τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη διαμόρφωση της εμπειρίας του καταναλωτή.
«Μια ψηφιακή πλατφόρμα αποτελεί την πρόκληση για τη διαμεσολάβηση. Πρέπει να ενσωματώνει σύγχρονες τεχνολογίες και να καλύπτει όλα τα κομμάτια του ασφαλιστικού επιχειρείν. Από την εξεύρεση του πελάτη, την παρουσίαση, την πώληση έως και την αποζημίωση.», τονίζει ο κ. Κατσαϊδώνης.
«Παρά το τίμημα που πληρώσαμε για την υιοθέτηση τεχνολογιών, οι οποίες μπορούν να υποστηρίξουν ένα τέτοιο εγχείρημα, πιστεύουμε ακράδαντα ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των επαγγελματιών θα υλοποιηθεί και θα λέγεται HERMES».
Παρακολουθήστε την ομιλία του κ. Κατσαϊδώνη στο βίντεο που ακολουθεί.