Κυριακή, 1 Αυγούστου 2021

Χρήστος Κοβούσογλου: Παίχτης ή Θεατής

Του Χρήστου Κοβούσογλου, Owner lifedesign.gr

Ήταν 2007 όταν ξεκίνησα να ψάχνω σχεδόν καθημερινά για να βρω ασφαλιστικά αποτελέσματα που είχαν να κάνουν κυρίως με την ασφάλιση αυτοκινήτου και την ασφάλιση υγείας. Εκείνη την εποχή στα πρώτα αποτελέσματα με τεράστιες δόσεις μοναχικότητας ήταν το asfalistra.gr. Μία σελίδα που θαύμαζα καθώς δεν υπήρχε δεύτερη να θαυμάσω. Θαύμαζα το γεγονός ότι το 2007 με οριακά υψηλές ταχύτητες και σκοτάδι στην Ελλάδα (και όχι μόνο) σε θέματα διαδικτύου, υπήρχε μια σελίδα όπου μπορούσες να πάρεις προσφορά από πολλές ασφαλιστικές εταιρείες και να ασφαλιστείς με online διαδικασίες. Πίστευα, τότε, ότι το asfalistra.gr θα είναι για πάντα στη κορυφή των αναζητήσεων, καθώς δε μπορούσα να φανταστώ κάτι ή κάποιον που να μπορούσε να το ξεπεράσει.

Είναι πολύ σημαντικό να αναφέρουμε κάτι που και εγώ ο ίδιος παλεύω να κρατάω στο μυαλό μου σχεδόν καθημερινά. Αυτό είναι οι ηλικίες των leaders του διαδικτύου. Δύο από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες τους διαδικτύου Facebook και YouTube δημιουργήθηκαν το 2004 και 2005 αντίστοιχα, ενώ η Google δημιουργήθηκε το 1998, με την τεράστια ανάπτυξή της να αρχίζει την περίοδο 2003 με 2004. Υπάρχει η αίσθηση, τουλάχιστον σε μένα, που έζησα όλη την πορεία -από την pstn πρόσβαση στο διαδίκτυο, το ξεκίνημα των μεγάλων social networks όπου έλαβα και λαμβάνω μέρος ως χρήστης, μέχρι σήμερα- ότι έχουν περάσει 100 χρόνια και ότι όλοι αυτοί οι σημερινοί leaders που ανέφερα υπήρχαν από καταβολής της ανθρωπότητας. Αυτή η ψευδαίσθηση όμως μπορεί να οδηγήσει σε λανθασμένες αποφάσεις και συμπεράσματα σε σχέση με τη διαδικτυακή μας παρουσία και στρατηγική.

Σήμερα, το 2020, στην αναζήτηση “ασφάλεια αυτοκινήτου” το asfalistra.gr από την πρώτη θέση το 2007 και χωρίς καμία απειλή, έχει φτάσει στη θέση 40 με 50 , δηλαδή 4η με 5η σελίδα. Αυτό δεν έγινε από τη μία μέρα στην άλλη (ενώ θα μπορούσε). Έγινε αργά, σταθερά και μεθοδικά. Το asfalistra.gr, όπως και κάθε επαγγελματική ιστοσελίδα του οποιουδήποτε κλάδου, είναι πολύ δύσκολο να ανταγωνιστεί ή να διατηρηθεί σε υψηλό επίπεδο, όταν δεν έχει μακροπρόθεσμη στρατηγική, Ειδικά όταν ξέρουμε πως η φυσική εξέλιξη του διαδικτύου είναι να δημιουργούνται οντότητες που δαπανάνε περισσότερα και με καλύτερο τρόπο τους πόρους τους, είτε αυτά είναι χρήματα, είτε ανθρώπινο δυναμικό. Όμως αν υπάρχει κάτι μαγικό στο διαδίκτυο, είναι αυτό. Πως παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες, παρά το ότι έχεις απέναντι σου ολόκληρους ασφαλιστικούς οργανισμούς και τράπεζες με σχεδόν ατελείωτους πόρους, μπορείς να διατηρηθείς σε υψηλό επίπεδο με τη σωστή στρατηγική και κινήσεις μέσα στα χρόνια που περνάνε εξαιρετικά γρήγορα. Ο αγώνας του διαδικτύου είναι ένας αγώνας δρόμου χωρίς τερματισμό, όπου η ταχύτητα καθορίζεται από τον αγωνιζόμενο. Από την άλλη μεριά υπάρχουν οι θεατές. Για αυτούς τα πράγματα είναι μάλλον ευκολότερα, καθώς βρίσκονται στο γήπεδο για να παρακολουθούν αυτούς που παίζουν, από την ασφάλεια μιας στάσιμης θέσης. Εσείς αλήθεια, σε ποιο σημείο του διαδικτυακού γηπέδου βρίσκεστε σήμερα; Στο γήπεδο ή την κερκίδα;

Αναδημοσίευση από το περιοδικό The Insurer, Τεύχος Οκτωβρίου 2020

 

 

Διαβάστε Ακόμα

Γερμανοί ασφαλιστές: «Απορρίπτουμε την υποχρεωτική ασφάλιση διότι αφαιρεί το κίνητρο για ασφάλιση έναντι πλημμυρών και άλλων ακραίων κλιματικών κινδύνων»

Της Σωτηρίας Γιαννακοπούλου, Για απώλειες δισεκατομμυρίων κάνει λόγο η Ένωση Γερμανών Ασφαλιστών (GDV), αναλογιζόμενη τις πρώτες εκτιμήσεις των εμπειρογνωμόνων για