Πέμπτη, 24 Ιουνίου 2021

Η εξ αποστάσεως εργασία για τους ασφαλιστές συνεχίζεται και μετά την πανδημία

Της Σωτηρίας Γιαννακοπούλου,

Ως γνωστόν οι αλλαγές προκύπτουν έπειτα από μεγάλες κρίσεις. Τη θεωρία αυτή τη βιώσαμε στο έπακρο τους τελευταίους μήνες, μέσα στους οποίους στερεότυπα δεκαετιών γκρεμίστηκαν ταχύτατα, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον εργασιακό τομέα. Ασφαλώς, η ασφαλιστική βιομηχανία δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί από το κύμα των αλλαγών, παρουσιάζοντας αυξημένα αντανακλαστικά με σκοπό την αδιάκοπη λειτουργίας της, για τη διατήρηση της οποίας καθοριστικό ρόλο έπαιξε η εξ αποστάσεως εργασία.

Ωστόσο, η ευκαιριακή χρήση του εν λόγω μοντέλου εργασίας φαίνεται ότι δεν αποτελεί απλά ένα προσωρινό μέτρο για τις ασφαλιστικές εταιρείες, αλλά πρόκειται να αξιοποιηθεί και στη μετα-covid εποχή. Πολλές ασφαλιστικές εταιρείες, θέλοντας να εξοικονομήσουν χώρο και χρόνο, επενδύουν στη δημιουργία ψηφιακών χώρων εργασίας με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων, μέσω των οποίων οι εργαζόμενοι αποκτούν πρόσβαση στο υλικό των εταιρειών, επικοινωνούν και συντονίζουν τις δραστηριότητες τους, ενώ παράλληλα οι εργοδότες ελέγχουν την πορεία των εργασιών τους, έχοντας την πλήρη εποπτεία.

Αναμφίβολα, η υιοθέτηση του μοντέλου της τηλεργασίας από την ασφαλιστική βιομηχανία δημιουργεί την ανάγκη για την καθιέρωση ενός νέου πλαισίου εργασίας, με σκοπό να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προέκυψαν κατά την εφαρμογή της, προστατεύοντας τόσο τους ασφαλιστές, όσο και τις εταιρείες. Το ζήτημα στο οποίο εστίαζαν οι εργαζόμενοι του ασφαλιστικού κλάδου ήταν η επέκταση του ωραρίου τους. Μάλιστα πολλοί ασφαλιστές αναφέρουν ότι κάτω από τη πίεση της δουλειάς, το ωράριό τους επεκτεινόταν, ιδιαίτερα κατά τους πρώτους μήνες του lockdown, χωρίς φυσικά να λαμβάνουν υπερωρίες από τους εργοδότες τους. Συνεπώς η προστασία των εργαζομένων του ασφαλιστικού κλάδου από περιστατικά εργασιακής εκμετάλλευσης αποτελεί προτεραιότητα για τον ασφαλιστικό κλάδο, χρήζοντας άμεσης διευθέτησης.

Ένα ακόμη ζήτημα το οποίο προέκυψε μέσω της τηλεργασίας είναι το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων των εταιρειών. Τα χτυπήματα από hackers κορυφώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι εταιρείες στο πλαίσιο της τηλεργασίας αναρτούσαν τα δεδομένα τους, σε προστατευμένο ασφαλώς περιβάλλον, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση οι εργαζόμενοι τους σε απόρρητες πληροφορίες. Ωστόσο, τα περιστατικά υποκλοπών ήταν εξαιρετικά συχνά, ενώ το κόστος των cyber attacks ήταν υψηλό, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις όπου στο στόχαστρο των hackers βρέθηκαν μεταξύ άλλων και τραπεζικοί λογαριασμοί. Επομένως οι εταιρείες, εφόσον επιλέξουν να εφαρμόσουν κάποιο μοντέλο υβριδικής ή εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως εργασίας, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένες για ανάλογα περιστατικά, λαμβάνοντας τα απαιτούμενα μέτρα προστασίας.

Η προσαρμογή της ασφαλιστικής αγοράς στα νέα πρότυπα εργασίας ήταν άμεση και αποδοτική. Ωστόσο, για την εξέλιξη και την αξιοποίηση τους στο μέλλον είναι σημαντική η θέσπιση ενός συγκεκριμένου πλαισίου λειτουργίας, το οποίο θα εξασφαλίζει τα δικαιώματα τόσο των ασφαλιστικών εταιρειών, όσο και των εργαζομένων

Δημοσιογραφικό Τμήμα insuranceforum.gr

Διαβάστε Ακόμα