Σάββατο, 31 Ιουλίου 2021

Συνέντευξη – Μυρτώ Χαμπάκη, Διεθνή Project Ομίλου & Solvency II, ARAG Ελλάδος

Η μεγαλύτερη ετήσια συνάντηση της διαμεσολάβησης για τη Βόρεια Ελλάδα, το 29ο Thessaloniki Insurance Conference με θέμα: «Η Διαμεσολάβηση στη νέα Ψηφιακή Εποχή» διεξήχθη την Τετάρτη 06 Μαρτίου στο Porto Palace Hotel Thessaloniki. Το συνέδριο αποτέλεσε ευκαιρία συνάντησης για παραπάνω από 250 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές αλλά και στελέχη εταιρειών.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις σίγουρα θα φέρουν ριζικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, αλλά και στο επάγγελμά μας. Η Τρίτη ενότητα του συνεδρίου επικεντρώθηκε στο Insurtech, στην ψηφιοποίηση του κλάδου και στις ευκαιρίες που ανοίγονται για τους επαγγελματίες. Υπηρεσίες και προϊόντα όπως τα γνωρίζαμε μέχρι τώρα ίσως καταργηθούν σε βάθος χρόνου, ωστόσο άλλα, τελείως διαφορετικά αναμένεται να έρθουν στη θέση τους. Ο άνθρωπος, όμως, πάντοτε θα έχει την ανάγκη να νιώθει ασφαλής. Η έννοια της ασφάλειας αυτής ωστόσο μεταλλάσσεται, όπως ακριβώς μεταλλάσσονται και τα δεδομένα και οι καταστάσεις της κάθε εποχής. Από φυσική και σωματική, η υπόσταση και η ακεραιότητά μας λαμβάνει πλέον μια πιο αφηρημένη έννοια η οποία πλανάται στον κυβερνοχώρο και δεν παύει ωστόσο να χρήζει προστασίας. Μπορεί σε λίγο καιρό να συνάπτουμε το συμβόλαιό μας με ένα απρόσωπο ρομπότ. Μπορεί τα πακέτα να προσαρμόζονται στα μέτρα των ασφαλισμένων χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη που θα  προτείνει μόνη της υπηρεσίες που θα αρμόζουν καλύτερα στην κάθε περίσταση.

Η Μυρτώ Χαμπάκη, Διεθνή Project Ομίλου & Solvency II, ARAG Ελλάδος, συμμετείχε στον συγκεκριμένο κύκλο των ομιλιών του 29ου Thessaloniki Insurance Conference με μία ομολογουμένως εντυπωσιακή παρουσίαση με θέμα: “Internet of Things ή Insurance of Things; Έξυπνες συσκευές για έξυπνη ασφάλιση”. Η κα. Χαμπάκη επισήμανε πως το internet of things αλλάζει ριζικά την ασφαλιστική βιομηχανία. «Η τεχνολογία δεν επιτρέπει στην ιδιωτική ασφάλιση να κωλυσιεργήσει. Το internet of things έχει γίνει πια internet of everything!».

Στο πλαίσιο αυτής της συμμετοχής, η κα. Χαμπάκη παραχώρησε συνέντευξη στο insuranceforum.gr και στον Αντώνη Αντωνόπουλο.

Κυρία Χαμπάκη,

Το Internet Of Things και η συνδεδεμένη ασφάλιση έρχονται να αλλάξουν ριζικά την ασφαλιστική αγορά. Πώς τα προσωπικά δεδομένα μέσω των τεχνολογικών οικοσυστημάτων αποκτούν αξία στην ασφαλιστική βιομηχανία;

ΜΧ: Επιτρέψτε μου να αναφέρω την γνωστή πια φράση του Clive Humby,  ότι τα δεδομένα είναι το πετρέλαιο του 21ου αιώνα – δηλαδή έχουν τεράστια αξία. Φυσικά απαιτείται η κατάλληλη αξιοποίηση τους  προκειμένου να  δημιουργηθεί αξία. To ΙοΤ μέσω των διαφόρων τεχνολογικών οικοσυστημάτων πχ. του Smart Car, Smart Home, Smart Health κλπ. μπορεί μέσω διαφόρων έξυπνων συσκευών, όπως τα κινητά, τα tablets, οικιακές συσκευές smart, fitness trackers, συσκευές smart home, αισθητήρων, GPS κλπ. να συνδέσει τον όγκο των δεδομένων που παράγονται σε κάθε τεχνολογικό οικοσύστημα με την ασφαλιστική εταιρία. Η ασφαλιστική εταιρία μπορεί με τη σειρά της να αξιοποιήσει τα δεδομένα αυτά με τη χρήση της τεχνολογίας είτε για να προφέρει νέα προϊόντα στον «συνδεδεμένο καταναλωτή», είτε για να αυτοματοποιήσει λειτουργίες των υφιστάμενων προϊόντων της, είτε για να ενισχύσει την πρόληψη έλευσης κινδύνων, είτε για να τιμολογήσει ασφαλιστικά προϊόντα «on demand», «οn the go» και για διαφορετικές χρονικές διάρκειες από τις γνωστές. Σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτά τα οικοσυστήματα δίνουν στην ασφαλιστική βιομηχανία μια τεράστια δυνατότητα χρήσης της τεχνολογίας για ριζική καινοτομία, για και προϊόντα φτιαγμένα σύμφωνα με τις απαιτήσεις του καταναλωτή του 21 ου αιώνα, για ασφάλιση πιο προσωπική και πιο άμεση, «κομμένη και ραμμένη» στα μέτρα και στις ανάγκες του τρόπου ζωής του κάθε καταναλωτή.

Στην ομιλία σας αναφερθήκατε στον συνδεδεμένο καταναλωτή. Τι οφέλη έχει από τη νέα ψηφιακή πραγματικότητα;

ΜΧ: Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2020, 50 δις έξυπνες συσκευές θα συνδέουν τα 8 δις ανθρώπων του πλανήτη μας με το σπίτι τους, το αυτοκίνητο τους, τις ιατρικές τους πληροφορίες και δεδομένα, την εργασία τους, με τα κοινωνικά δίκτυα, με όλο τον κόσμο! Με δεδομένα που προκύπτουν από παγκόσμιας κλίμακας έρευνες , 78% των καταναλωτών ασφαλιστικών προϊόντων είναι διατεθειμένοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους δεδομένα με την ασφαλιστική τους εταιρία, προκειμένου να πάρουν χαμηλότερο ασφάλιστρο ή να αποζημιωθούν σε συντομότερο χρόνο.

Ο «συνδεδεμένος» καταναλωτής ωφελείται όχι μόνο από το χαμηλότερο ασφάλιστρο αλλά και από τη συστηματική παρακολούθηση των κινδύνων που αφορούν στο σπίτι του, την περιουσία του, το αυτοκίνητο του, την υγεία του και τη ζωή του. Η συστηματική παρακολούθηση δεδομένων οδηγεί στην πρόληψη ή και την άμεση ανταπόκριση σε οποιασδήποτε απειλή μειώνοντας της συνέπειες της.  Έτσι,  ο συνδεδεμένος καταναλωτής νιώθει πραγματικά ήρεμος , πιο ξένοιαστος και ασφαλής!

Ποιοι οι κίνδυνοι από τη διείσδυση των disruptors σε ένα προστατευμένο κλάδο, όπως η ιδιωτική ασφάλιση;

ΜΧ: Η εξέλιξη της τεχνολογίας και οι δομές της σύγχρονης οικονομίας -ιδιαίτερα στους τομείς ανάπτυξης οικοσυστημάτων και start-up επιχειρήσεων τεχνολογίας μέσω της χρηματοδότησης με κεφάλαια εκτός τραπεζικού συστήματος (με επενδυτές και crowdfunding)- επιτρέπουν στις νέες εταιρίες τεχνολογίας, στους disruptors  δηλαδή να ανταγωνιστούν κάθε ασφαλιστική επιχείρηση ανεξαρτήτως του μεγέθους ή της φήμης της. Η διείσδυση των disruptors ακόμα και σε καλά προστατευμένους κλάδους, όπως αυτός της ιδιωτικής ασφάλισης, δεν αφήνει πλέον περιθώρια στις επιχειρήσεις του κλάδου να μην ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες στην καθημερινότητα τους. Οι ασφαλιστικές εταιρίες σε όλο τον κόσμο προσπαθούν να ανταποκριθούν σωστά σε αυτό τον καταιγισμό τεχνολογίας, σχεδιάζοντας στρατηγικές για την καινοτομία στην ασφάλιση. Το Insur Tech εξελίσσεται στον αυτοματισμό του underwriting, στον αυτοματισμό των claims, στην τεχνητή νοημοσύνη στην πώληση, στη χρήση όλων αυτών των συσκευών που θα επιτρέψουν την μεγάλη εισροή και επεξεργασία δεδομένων που θα οδηγήσουν στην ριζική καινοτομία στη λειτουργία της ασφαλιστικής βιομηχανίας .

Δανειζόμενη της φράση του Peter Morville, του Ιδρυτή του Informational Architecture Institute, “Η ανθρωπότητα έχει βαθιά ανάγκη και επιθυμία να είναι συνδεδεμένη ιστορία της εξέλιξη της επικοινωνίας δείχνει ότι η ανθρωπότητα εκμεταλλεύεται κάθε ευκαιρία για να συνδέεται όλο και περισσότερο , όλο και πιο βαθιά. Και τίποτα δεν δείχνει αναστροφή αυτής της τάσης…” To σημερινό IOT μεταμορφώνεται στο αυριανό Internet of Everything. Ακριβώς επειδή το μέλλον είναι ήδη εδώ, ο ασφαλιστικός κλάδος ανταποκρίνεται ενεργά στη τεχνολογική πρόκληση.

Διαβάστε Ακόμα