Τρίτη, 27 Σεπτεμβρίου 2022

Σε ποια σημεία της ασφάλισης είναι κρίσιμος ο ρόλος του ασφαλιστικού συμβούλου

Του Λεωνίδα ΦούκαΑνεξάρτητος Ασφαλιστικός Πράκτορας, Απόφοιτος Τμήματος Στατιστικής & Ασφαλιστικής Επιστήμης Παν/μίου Πειραιά

Τα τελευταία χρόνια, με την ανάπτυξη των εναλλακτικών δικτύων ασφάλισης (on-line πλατφόρμες, τράπεζες κλπ) υπάρχει τάση υποβάθμισης του ρόλου του ασφαλιστικού συμβούλου και πώς αυτός επηρεάζει το όφελος του ασφαλισμένου.

Η πραγματικότητα είναι ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος διαδραματίζει σπουδαίο ρόλο στη διαδικασία, αλλά και στη διάρκεια της ασφάλισης και είναι ο καλύτερος τρόπος, ώστε να διασφαλίζονται, από την αρχή μέχρι το τέλος, τα συμφέροντα του πελάτη.

Συγκεκριμένα, ο ασφαλιστικός σύμβουλος είναι χρήσιμος σε 4 σημεία της ασφάλισης.

  1. Στην ανάδειξη των ασφαλιστικών αναγκών. Οι ασφαλιστικές ανάγκες, από τη φύση τους, η οποία έχει να κάνει κυρίως με τη μικρή συχνότητα εμφάνισής τους, δεν είναι εύκολο να γίνουν αντιληπτές από τον πελάτη για τη φύση, αλλά και το μέγεθός τους. Ο ασφαλιστικός σύμβουλος μπορεί, χρησιμοποιώντας πλέον επιστημονικά «εργαλεία», αλλά και με τις γνώσεις και την εμπειρία του, να αναδείξει τις ανάγκες που αφορούν τον καθένα και το μέγεθος της καθεμιάς από αυτές, με αντικειμενικό και αμερόληπτο τρόπο.
  2. Στη διαδικασία της ασφάλισης. Για να κυλήσει ομαλά σχεδόν οποιαδήποτε αποζημίωση, πρέπει να έχει γίνει σωστά η διαδικασία της ασφάλισης. Σωστά συμπληρωμένη αίτηση ασφάλισης, σημαίνει, κατά κανόνα, ομαλή αποζημίωση. Η αίτηση ασφάλισης είναι δύσκολο να συμπληρωθεί σωστά από κάποιον μη εξειδικευμένο και με έλλειψη εμπειρίας. Άλλωστε τη μεγαλύτερη ευθύνη για τη σωστή συμπλήρωση της αίτησης την έχει ο ασφαλιστικός σύμβουλος.
  3. Επεξήγηση των όρων του συμβολαίου. Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια δεν κάνουν τα πάντα. Η ολοκληρωμένη ενημέρωση του ασφαλισμένου γι’ αυτά που κάνει (παροχές) και κυρίως γι’ αυτά που δεν κάνει (εξαιρέσεις) το συμβόλαιο, είναι κρίσιμη για την ομαλή αποζημίωση, χωρίς παρεξηγήσεις και προβλήματα. Η ευθύνη γι’ αυτό βαραίνει κυρίως εμάς τους επαγγελματίες.
  4. Αποζημίωση. Στις «θολές» αποζημιώσεις, αυτές που μπορούν να έχουν λογικά επιχειρήματα αφενός η ασφαλιστική εταιρία για να μη δώσει αποζημίωση, αφετέρου ο πελάτης για να πάρει την αποζημίωσή του, μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο ο ασφαλιστικός σύμβουλος. Με τη γνώση, την εμπειρία, αλλά και την επαφή του με τις ασφαλιστικές εταιρίες, μπορεί να διεκδικήσει και να κερδίσει το καλύτερο δυνατό για τον πελάτη του. Χωρίς να μπορεί να κάνει θαύματα – άλλωστε την αποζημίωση τη δίνει η ασφαλιστική εταιρία και όχι ο ίδιος ο σύμβουλος – μπορεί να πετύχει το μέγιστο δυνατό.

 

Με βάση τα παραπάνω, καταλαβαίνει εύκολα κανείς την κρισιμότητα του ρόλου του ασφαλιστικού συμβούλου για τη διασφάλιση των συμφερόντων των πελατών. Για να μπορέσουν οι άνθρωποι να αγαπήσουν την ασφάλιση, ο μόνος τρόπος είναι να την αντιμετωπίζουν ως επιστήμη – αυτό που είναι δηλαδή – και να αποκομίσουν από αυτή το μεγαλύτερο δυνατό όφελος. Αυτό είναι πρωτίστως δικός μας ρόλος να το καταφέρουμε. Και αν το κάνουμε, θα δημιουργήσουμε μια κοινωνία με λιγότερα προβλήματα και πιο ευτυχισμένους ανθρώπους. Υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό;

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του κ. Φούκα στο safepath.gr/aboutus/

Διαβάστε Ακόμα