Ο ιδιοκτήτης ενός ελληνικού πετρελαιοφόρου επιβλήθηκε από Αμερικανό δικαστή να καταβάλει πρόστιμο και ποινές ύψους 2,25 εκατομμυρίων δολαρίων, μετά την εκκένωση ακάθαρτων υδάτων που βρίσκονται στον πυθμένα του πλοίου, στον ωκεανό κατά τη διάρκεια ενός δια-ατλαντικού ταξιδιού όπως επίσης και την ομολογία άλλων περιβαλλοντικών παραβιάσεων από τον καπετάνιο και τον αρχιμηχανικό του.
Η Zeus Lines Management S.A. επιβαρύνθηκε με πρόστιμο άνω των 1,68 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια μιας επίσημης καταδίκης την Τρίτη, ενώ θα καταβάλει επιπλέον 562.500 δολάρια στο National Fish and Wildlife Foundation για τη χρηματοδότηση έργων που ευεργετούν τους θαλάσσιους και παράκτιους φυσικούς πόρους στο νησί της Ρόδου.
Η πετρελαιοφόρος Galissas, που ανήκε στην Zeus, μετέφερε φορτίο ντίζελ από το Ρότερνταμ της Ολλανδίας προς τη Ρόδο τον Φεβρουάριο του 2022. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, εκχύλισε σχεδόν 10.000 γαλόνια (περίπου 37.000 λίτρα) υδάτων σεντίνας στον ωκεανό ενώ παράλληλα, απέφυγε να αναφέρει μια επικίνδυνη κατάσταση στις δεξαμενές φορτίου στην Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
Ο καπετάνιος του Galissas, Jose Ervin Mahinge Porquez, είχε ήδη παραδεχτεί την παραβίαση του Νόμου Ασφάλειας Λιμένων και Ναυτοδρόμων για τη παράληψη της αναφοράς στην Ακτοφυλακή πριν την είσοδό του στα ύδατα της Ρόδου, ότι το σύστημα που εξασφαλίζει ασφαλή επίπεδα οξυγόνου στις δεξαμενές φορτίου δεν λειτουργούσε σωστά.
Όταν η Ακτοφυλακή ενημερώθηκε, διαπίστωσε ότι τα επίπεδα οξυγόνου ήταν πάνω από διπλάσια από το επιτρεπτό όριο και επέβαλε στο πλοίο να μετακινηθεί πιο μακριά από την ακτή, προκειμένου να μην απειλήσει την τοπική κοινότητα του Newport.
Ο αρχιμηχανικός του πλοίου, Roberto Cayabyab Penaflor, παραδέχτηκε την παραβίαση του Νόμου για την Πρόληψη της Ρύπανσης από τα Πλοία. Συγκεκριμένα, ήταν ενήμερος ότι εκχύλισε μη επεξεργασμένα λιπαρά ύδατα του πλοίου απευθείας στη θάλασσα, παραβιάζοντας τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.
Τα βυθινά ύδατα δεν υποβλήθηκαν σε επεξεργασία μέσω του απαιτούμενου εξοπλισμού πρόληψης ρύπανσης και οι παράνομες εκχυλίσεις δεν καταγράφηκαν στο βιβλίο εγγραφής πετρελαίου του πλοίου, όπως προβλέπεται από το νόμο.
Οι κατηγορούμενοι θα υπόκεινται επίσης σε τετραετή περίοδο αναστολής, κατά τη διάρκεια της οποίας όλα τα πλοία που λειτουργούν από την εταιρεία και επισκέπτονται αμερικανικά λιμάνια θα πρέπει να τηρούν αυστηρό πρόγραμμα συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.