Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2021

Κλιματικός νόμος: Υποχρεωτική η ασφάλιση κινδύνου από το 2025 για όλα τα νέα κτίρια σε ζώνες υψηλής τρωτότητας! Ενισχύεται η ηλεκτροκίνηση

Στη δημοσιότητα δόθηκαν οι διατάξεις του νέου κλιματικού νόμου χθες Πέμπτη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέσω του οποίου για πρώτη φορά στην χώρα μας θεσμοθετείται η υποχρεωτική ασφάλιση στον κλάδο περιουσία.

Πιο συγκεκριμένα, ο κλιματικός νόμος μεταξύ άλλων ορίζει ότι από το 2025 όλα τα νέα κτίρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας θα ασφαλίζονται υποχρεωτικά, με το ασφαλιστήριο συμβόλαιο να αποτελεί μάλιστα προϋπόθεση για την ηλεκτροδότηση του εκάστοτε κτιρίου.

Ως ζώνες υψηλής τρωτότητας θεωρούνται οι περιοχές που βρίσκονται:

  • σε ζώνες δυνητικά υψηλού κινδύνου πλημμύρας όπως αποτυπώνονται στους χάρτες επικινδυνότητας πλημμύρας και εμπίπτουν στο σενάριο πλημμύρας υψηλής πιθανότητας,
  • πλησίον δασικών περιοχών που χαρακτηρίζονται από υψηλό κίνδυνο πυρκαγιάς. Οι περιοχές αυτές καθορίζονται με απόφαση του ΓΔ Δασών λαμβάνοντας υπόψη το είδος της δασικής βλάστησης, την πυκνότητά της, την απόσταση από τα κτίρια και τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής.

Μέτρα για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης

Εξαιρετικά σημαντικές για τον ασφαλιστικό κλάδο είναι και οι διατάξεις του κλιματικού νόμου αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, με την κυβέρνηση να θέτει ως προτεραιότητα την αύξηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους δρόμους. Ειδικότερα προβλέπει ότι:

  • Από το 2023, το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ρύπων έως 50γρ CO2/χλμ.
  • Από το 2030, τα νέα οχήματα που θα ταξινομούνται θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών.
  • Από το 2025 υποχρεωτικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όλα τα νέα ταξί καθώς και το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα είναι ηλεκτροκίνητα. Στόχος είναι μέχρι το 2023 να κυκλοφορούν στους δρόμους περί τα 2.000 ηλεκτροκίνητα ταξί. Έως τις 31 Δεκεμβρίου 2023 τα μέτρα θα εξεταστούν εκ νέου, με σκοπό την επίσπευση και την επέκταση σε επιπλέον περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, ενώ όπως τόνισε ο κ. Σκρέκας, επισπεύδεται η διαδικασία τοποθέτησης φορτιστών στις πόλεις.

Διαβάστε Ακόμα