Πέμπτη, 3 Οκτωβρίου 2024

Γιατί οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές οφείλουν να είναι ενήμεροι για θέματα ESG;

Δημοσίευση: 16/03/2023
ESG

Γράφει η Σωτηρία Γιαννακοπούλου,

To ESG αποτελεί τη νέα τάση στον κόσμο των επιχειρήσεων. Τα περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα, όπως και τα θέματα διακυβέρνησης, βρίσκονται υψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων των μεγάλων αλλά και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, κάτι το οποίο δεν πρέπει να παραβλέπουν οι επαγγελματίες της διαμεσολάβησης.

Για να το διαπιστώσετε, απλά αναλογιστείτε τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και των ακραίων καιρικών φαινομένων – που κατηγοριοποιούνται στον πυλώνα Ε – τα τελευταία χρόνια. Σε παγκόσμιο επίπεδο, ο ασφαλιστικός κλάδος καλείται να αντιμετωπίσει την αυξημένη συχνότητα και τη σοβαρότητα ακραίων καιρικών φαινομένων, όπως οι πλημμύρες, οι πυρκαγιές, οι ανεμοθύελλες και οι ισχυρές καταιγίδες.

Ποιος είναι άλλωστε ο πρώτος που δέχεται τηλεφώνημα όταν μια επιχείρηση πλημμυρίζει ή ισοπεδώνεται από μια πυρκαγιά; Φυσικά ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής. Οι επαγγελματίες της διαμεσολάβησης το επόμενο διάστημα θα παίξουν κρίσιμο ρόλο στη δημιουργία ανθεκτικών επιχειρήσεων έναντι των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Εάν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές καταφέρουν να βοηθήσουν τους πελάτες τους να διαχειρίζονται καλύτερα τους περιβαλλοντικούς κινδύνους, θα αποδείξουν για άλλη φορά πόσο σημαντική είναι η συνεισφορά τους στην κοινωνία.

Ωστόσο, η ανάλυση της κλιματικής αλλαγής μόνο υπό το φάσμα των οικολογικών της επιπτώσεων δεν αρκεί, δεδομένου ότι οι προεκτάσεις της σχετίζονται και με τον πυλώνα S στο ESG, που αφορά κοινωνικά ζητήματα. Όπως αποδεικνύει η ιστορία, οι οικονομικά και κοινωνικά αδύναμες ομάδες είναι οι πιο εκτεθειμένες στους κινδύνους που απορρέουν από τις φυσικές καταστροφές, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις είναι και υπασφαλισμένες. Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές οφείλουν να είναι διορατικοί και να επικοινωνούν την αναγκαιότητα της ασφάλιση έναντι των απρόβλεπτων αυτών κινδύνων στους πελάτες τους, συμβάλλοντας μέσω της ασφαλιστικής κάλυψης στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας των ευάλωτων κοινοτήτων.

Το σημείο αυτό συνδέεται ωστόσο και με ευρύτερα θέματα ισότητας, διαφορετικότητας και ένταξης – τα οποία βρίσκονται στο επίκεντρο του πυλώνα S – κάτι το οποίο είναι εξαιρετικής σημασίας και για τους ασφαλιστικούς μεσίτες και πράκτορες. Εάν επιθυμείτε να διευρύνετε το πελατολόγιό σας, θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι οι ομάδες που απαρτίζονται από διαφορετικά μεταξύ τους άτομα, παράγουν καλύτερα αποτελέσματα. Συνεπώς, η ποικιλομορφία στις ομάδα σας ενδεχομένως να σας φέρει σε επαφή με νέα και διαφορετικά target groups.

Όσον αφορά τη διακυβέρνηση – τον ​​πυλώνα G – αυτό δεν είναι κάτι νέο για όσους εργάζονται στον ασφαλιστικό κλάδο. Οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν αναπτύξει εύρωστες δομές διακυβέρνησης με την πάροδο των ετών, αλληλοεπιδρώντας με τις εξελίξεις των κανονισμών συμμόρφωσης, χρησιμοποιώντας όλο και περισσότερο τεχνολογικά εργαλεία και μηχανισμούς ανάλυσης δεδομένων για να αξιολογήσουν το μέγεθος των κινδύνων – συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων E και S – στους ισολογισμούς τους και στα χαρτοφυλάκιά τους.

Σε γενικές γραμμές αυτές είναι οι αλλαγές που φέρει η ατζέντα του ESG στη στρατηγική των επαγγελματιών του κλάδου. Ωστόσο, υπάρχουν και ορισμένα ακόμη ζητήματα που πρέπει όσοι δραστηριοποιούνται στην ασφαλιστική αγορά να λάβουν υπόψη τους.

Πρώτα και κύρια, όλο και περισσότερες εταιρείες ευαισθητοποιούνται και εντάσσουν στις πολιτικές τους θέματα που σχετίζονται με το ESG. Συνεπώς, μια επιχείρηση που δίνει έμφαση σε θέματα ESG θα επιδιώξει να συνεργαστεί με έναν επαγγελματία που έχει γνώση αλλά και συνείδηση επί του ζητήματος κι όχι με κάποιον, ο οποίος αγνοεί βασικές πολιτικές ESG. Συνεπώς, ένας επαγγελματίας που επιθυμεί να προσελκύσει καινοτόμες σε θέματα ESG εταιρείες, θα πρέπει όχι μόνο να παρακολουθεί αλλά και να θεωρείτε πρωτοπόρος σε αυτόν τον τομέα.

Ο αγώνας για τις καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα πρωταγωνιστεί στον ασφαλιστικό κλάδο, με τις εταιρείες να διαφημίζουν διαρκώς τη μετάβασή του σε μια πιο πράσινη εποχή.  Συνεπώς, δεν θα ήθελαν να συνεργαστούν με κάποιον επαγγελματία που δεν θα ασπαζόταν την εν λόγω στρατηγική και ενδεχομένως οι συμβουλές του επιβράδυναν την πορεία τους.

Οι επαγγελματίες του κλάδου οφείλουν να κατανοήσουν ότι οι εποχές, όπως και οι προτεραιότητες, αλλάζουν διαρκώς. Θα πρέπει λοιπόν να παρακολουθούν, να αντιλαμβάνονται αλλά και να αναγνωρίζουν τα νέα δεδομένα της αγοράς, προκειμένου να εξασφαλίζουν τις καλύτερες δυνατές ασφαλιστικές λύσεις στους πελάτες τους.

Με πληροφορίες από  insurancebusinessmag.com

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»