Παρασκευή, 17 Σεπτεμβρίου 2021

Πώς η BlueZoo και η Google κατάφεραν και δημιουργήσουν το πρώτο δίκτυο τηλεματικής για ασφαλιστικά προγράμματα περιουσίας;

Η είσοδος της τηλεματικής στη βιομηχανία ασφάλισης αυτοκινήτων ήρθε να ανατρέψει όλα όσα γνωρίζαμε, εισάγοντας μας σε ένα νέο μοντέλο ασφάλισης με βάση τη χρήση και μετατόπιση της μέτρησης κινδύνου από αναλογιστικές εκτιμήσεις, προσφέροντας παράλληλα μια ακριβή ποσοτικοποίηση του κινδύνου που υποστηρίζεται από δεδομένα.

Η τηλεματική συλλέγει και μεταδίδει δεδομένα του οδηγού και του οχήματος μέσω ενός συστήματος παρακολούθησης GPS, το οποίο στέλνει τα δεδομένα σε έναν διακομιστή που ερμηνεύει τις πληροφορίες και τις καθιστά διαθέσιμες στους τελικούς χρήστες. Οι εταιρείες ασφάλισης αυτοκινήτων μπορούν στη συνέχεια να τιμολογήσουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους σύμφωνα με την πραγματική χρήση και να προσδιορίσουν συμπεριφορές οδήγησης που μπορεί να υποδηλώνουν αυξημένο κίνδυνο.

Η νέα καινοτόμος start up εταιρεία BlueZoo, με έδρα τη Καλιφόρνια, ήρθε να παράγει ένα αντίστοιχο μοντέλο τηλεματικής και για την κοστολόγηση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων στον κλάδο περιουσίας. Ουσιαστικά η εταιρεία έχει αναπτύξει ένα δίκτυο τηλεματικής που λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο, αλλά εκτιμά τους κινδύνους που ενδεχομένως να απειλούν το εκάστοτε οίκημα, αντί της συμπεριφοράς του οδηγού. Το νέο αυτό πρόγραμμα της BlueZoo βοηθά τις ασφαλιστικές εταιρείες να προβλέψουν τους πιθανούς κινδύνους, συμβάλλοντας στην καλύτερη κοστολόγηση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων τους και στην αποτροπή προληπτικών αποζημιώσεων σε γραφεία, ξενοδοχεία και άλλους χώρους.

Η BlueZoo αξιοποιεί το πρόγραμμα Google Cloud, χρησιμοποιώντας δεδομένα και προϊόντα τεχνητής νοημοσύνης για να μετρήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια τους ενδεχόμενους κινδύνους, περιορίζοντας έτσι το κόστος των ασφαλιστηρίων συμβολαίων για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων. Οι ασφαλιστές κοστολογούν μέσω της τηλεματικής τους ενδεχόμενους κινδύνους παρέχοντας προσφέροντας έτσι ένα εξατομικευμένο ασφαλιστήριο πρόγραμμα, που ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες του εκάστοτε ιδιοκτήτη, μετριάζοντας τον κίνδυνο χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην ασφάλεια των κτιρίων. Το BlueZoo χρησιμοποιεί ανώνυμα σήματα Wi-Fi από κινητά τηλέφωνα και οπτικούς αισθητήρες που ενεργοποιούνται από το Google Cloud.

Η εταιρεία BlueZoo χρησιμοποιεί μικρούς επιτόπιους αισθητήρες παρόμοιους με τα dongles που διαθέτουν οι τηλεματικές λύσεις αυτοκινήτων για την παρακολούθηση και τη εκτίμηση των κινδύνων αλλά και τον προσδιορισμό της κίνησης των ανθρώπων σε εσωτερικούς χώρους, ενώ εν συνεχεία χρησιμοποιεί υπηρεσίες cloud για τη μετάδοση και την κατανόηση των δεδομένων. Οι μεταφορείς μπορούν στη συνέχεια να προσδιορίσουν τους κινδύνους που σχετίζονται με τον άνθρωπο, υπολογίζοντας τον όγκο του πληθυσμού σε συγκεκριμένους χώρους, το πως συμπεριφέρεται και κινείται και το εάν το κτήριο εφαρμόζει τους κανόνες πυρασφάλειας. Τα κτίρια με λιγότερους επιβάτες είναι λιγότερο επικίνδυνα από εκείνα που είναι πολύ πιο πολυσύχναστα και έχουν πολλή κίνηση.

«Η Google μας παρέχει τεχνολογίες που πριν από μερικά χρόνια δεν ήταν διαθέσιμες από κανέναν προμηθευτή», λέει ο Bill Evans, Διευθύνων Σύμβουλος της BlueZoo. «Ο συνδυασμός της τεχνολογίας cloud και της τεχνολογίας AI της Google επιτρέπει στο BlueZoo να κυκλοφορήσει μια νέα γενιά αισθητήρων πληρότητας που κάνουν καλύτερη δουλειά για τη μέτρηση της πληρότητας από ό,τι ήταν δυνατό πριν. Χωρίς τα τεχνολογικά μέσα που η Google μας διαθέτει ως πάροχος λύσεων, αυτά τα προϊόντα δεν θα ήταν δυνατόν να λειτουργήσουν, ενώ χωρίς τα TPU της Google, δεν θα μπορούσαμε να αναπτύξουμε τους οπτικούς αισθητήρες μας. ”

Οι τυπικές περιπτώσεις χρήσης περιλαμβάνουν όχι μόνο την ανίχνευση κινδύνου και τον μετριασμό, αλλά την τιμολόγηση premium, την ανάπτυξη νέων προϊόντων και την ταυτοποίηση των περισσότερων και των λιγότερο επιθυμητών πελατών. «Η ευκαιρία για τους ασφαλιστές είναι να διακρίνουν τους λιγότερο ριψοκίνδυνους πελάτες τους από τους πιο ριψοκίνδυνους πελάτες τους», επισημαίνει ο Evans. «Οι λιγότερο ριψοκίνδυνοι πελάτες επιδοτούν τους πιο ριψοκίνδυνους πελάτες, αλλά δεν γνωρίζουν ποιοι είναι. Εάν μπορούν να διακρίνουν τις δύο ομάδες, μπορούν να προσφέρουν εκπτώσεις στους λιγότερο επικίνδυνους και είτε να αυξήσουν την τιμή premium, είτε να συνεργαστούν με τον ασφαλισμένο για να μετριάσουν τον κίνδυνο για τις πιο ριψοκίνδυνες εταιρείες.

Διαβάστε Ακόμα