Κυριακή, 14 Απριλίου 2024

Ανάλυσέ το! Συμβουλή αποζημίωσης μοτοσυκλετιστή που υπέστη τραυματισμό τύπου Whiplash από τεντωμένο λάστιχο μηχανήματος απόφραξης Αποχετεύσεων – Τι συμβουλή θα δίνατε στην παρακάτω περίπτωση;

Δημοσίευση: 06/09/2022
Ανάλυσέ το! Συμβουλή αποζημίωσης μοτοσυκλετιστή που υπέστη τραυματισμό τύπου Whiplash από τεντωμένο λάστιχο μηχανήματος απόφραξης Αποχετεύσεων - Τι συμβουλή θα δίνατε στην παρακάτω περίπτωση;

Ανάλυσέ το! Δείτε ξανά την νέα εκπομπή του insuranceforum web tv «Aνάλυσέ το», με παρουσιαστή τον κ. Χρύσανθο Νικολάκο, Μεσίτη Ασφαλίσεων-Πραγματογνώμονα Μηχανικό της Prooptiki Insurance Brokers!

Οδηγός μοτοσικλέτας κινούταν σε μονόδρομο. Έμπροσθεν αυτού και σε απόσταση ~7m διαπιστώθηκε σταθμευμένο φορτηγό ιδιωτικής εταιρείας αποφράξεων αποχετεύσεων το οποίο διενεργούσε σχετική εργασία σε μονοκατοικία έναντι αυτού. Κατά τη διάρκεια της κίνησης του μοτοσικλετιστή, αίφνης το λάστιχο απόφραξης τεντώθηκε και ανασηκώθηκε σε ύψος ~1,40m προκαλώντας ανατροπή του μοτοσικλετιστή και τραυματισμό τύπου whiplash.

Ειδικότερα ο μοτοσικλετιστής όντας κάτοικος παρακείμενης πολυκατοικίας επί του μονόδρομου, εξήλθε από το πάρκινγκ αυτής και κινήθηκε επι του μονόδρομου. Το φορτηγό είχε σταθμεύσει δεξιά και ο επιβλέπων τεχνικός ο οποίος στεκόταν πίσω από αυτό είχε προεκτείνει το ειδικό λάστιχο ξεβουλώματος αποχέτευσης, από το μηχάνημά που εδράζει στη καρότσα του φορτηγού και αριστερά έως και την αυλή της μονοκατοικίας όπου βρισκόταν ο βοηθός του και που διενεργούσε την απόφραξη του εξωτερικού και επι της αυλής, φρεατίου αποχέτευσης.

Ωστόσο λόγω της πυκνής βλάστησης επι των κιγκλιδωμάτων της μονοκατοικίας, τμήμα του του λάστιχου απόφραξης είχε απλωθεί και προεκταθεί οριζόντια επι του οδοστρώματος, δηλαδή από τη καρότσα του φορτηγού και αριστερά έως τα κιγκλιδώματα και τμήμα αυτού είχε προεκταθεί κάθετα και πάνω από τα κιγκλιδώματα της μονοκατοικίας και έως το, επι της αυλής, εξωτερικό φρεάτιο αποχέτευσης, σε σχηματισμό «εν είδει» σχήματος Ελληνικού γράμματος «U».

Ο μοτοσικλετιστής μη δυνάμενος να αντιληφθεί τον κίνδυνο που ελλόχευε και ελλείψει δέουσας προσοχής του επιβλέποντος τεχνικού πίσω από το φορτηγό αλλά και λόγω της ταχύτητάς του, όταν προσέγγισε το λάστιχο, ξαφνικά αυτό τεντώθηκε και ανασηκώθηκε ταυτόχρονα, λόγω αφενός της απότομης αύξησης πίεσης (δυνητικά έως και 180bar) που επιβλήθηκε στα εσωτερικά ύδατα αυτού προκειμένου ο πολιορκητικός κριός του, να αποφράξει τους φραγμένους αγωγούς αποχέτευσης από τα εμφράγματα, αφετέρου λόγω κακού χειρισμού και έλλειψη δέουσας προσοχής του επιβλέποντος τεχνικού και χειριστή του μηχανήματος, με αποτέλεσμα το διάφανο πλαστικό αλεξήνεμο της μοτοσικλέτας να προσκρούσει πάνω στο ανασηκωμένο πλέον λάστιχο απόφραξης, το οποίον λάστιχο, κατόπιν ανοδικής κύλισης του επί του αλεξήνεμου, να προσκρούσει με βία στο στέρνο και τράχηλο του μοτοσικλετιστή, προκαλώντας του ανατροπή, κάκωση τραχήλου και τραυματισμό τύπου whiplash ως αυτό επιβεβαιώθηκε από το διαγνωστικό άμεσο ιατρικό έλεγχο.

Η δε ταχύτητα της μοτοσικλέτας κατά τη χρονική στιγμή του ατυχήματος επιβεβαιώθηκε ~25km/h σύμφωνα αφενός με τη μελέτη σχετικών επιστημονικών μεθόδων διερεύνησης παρόμοιων θεμάτων, ενδεικτικά όχι περιοριστικά, της μεταβολής της κινητικής ενέργειας η/και της διερεύνησης μεταβολής έργου – ενέργειας αφετέρου με διάφορο-διαγνωστικές μεθόδους συμφώνως των ζημιών της μοτοσικλέτας αλλά και των επιμετρήσεων επί των εμφανών ενδείξεων του συρσίματός της επι του οδοστρώματος συμφώνως του αρχικού και τελικού σημείου τους,  σε ευθεία σχέση με τη διερεύνηση και επιβεβαίωση του συντελεστή τριβής του επίδικου οδοστρώματος σε συνάρτηση με τα συρόμενα μικτά βάρη και λοιπές άλλες σχετικές παραμέτρους.

Ο τραυματισμός whiplash είναι ιατρικά γνωστός ως τραυματισμός/κάκωση «δίκην μαστιγίου» ή σύνδρομο επιτάχυνσης-επιβράδυνσης του αυχένα (διάστρεμμα/θλάση της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης). Εμφανίζεται όταν ο αυχένας και το κεφάλι κινούνται ξαφνικά προς τα εμπρός (αιφνίδια υπερκάμψη του αυχένα όπου στην εξεταζόμενη περίπτωση αυτό συνέβη μερικώς κατά τη χρονική στιγμή που το λάστιχο απόφραξης προσέκρουσε στο διάφανο πλαστικό αλεξήνεμο της μοτοσικλέτας), και μετά προς τα πίσω (αιφνίδια υπερέκταση του αυχένα όπου στην εξεταζόμενη περίπτωση αυτό συνέβη κατά τη χρονική στιγμή που το λάστιχο απόφραξης προσέκρουσε στο στέρνο και εν συνεχεία στο τράχηλο του παθόντα), προκαλώντας αστραπιαίες κινήσεις και υπερβολική επιβάρυνση της αυχενικής μοίρας της σπονδυλικής στήλης.

Ως αποτέλεσμα μπορεί να τραυματιστούν όχι μόνο οι σπόνδυλοι αλλά και οι αρθρικοί σύνδεσμοι στήριξης και οι μύες του αυχένα. Τα συμπτώματα αυτού του αυχενικού τραυματισμού μπορεί να εμφανιστούν αμέσως μετά το ατύχημα ωστόσο σε μερικές περιπτώσεις, περνούν μερικές ώρες ή και μέρες μέχρι να εμφανιστούν. Ο τραυματισμός του αυχένα τύπου «whiplash» θεραπεύεται συνήθως εντός τριών μηνών, αλλά μερικές φορές τα συμπτώματα μπορεί να γίνουν χρόνια και να διαρκέσουν πολύ περισσότερο.

Το συχνότερο σύμπτωμα αυτού του τραυματισμού είναι ο αυχενικός πόνος. Ωστόσο δύνανται να εμφανιστούν πρόσθετα συμπτώματα ακόμα και μελλοντικά όπως πόνος στον ώμο ή/και στο πάνω μέρος της πλάτης, αυχενική δυσκαμψία δηλαδή περιορισμένο εύρος κίνησης, αυχενογενής κεφαλαλγία, αυχενική ριζοπάθεια, ζάλη ή θόλωση της όρασης, ευερεθιστικότητα, ανησυχία, κατάθλιψη, εμφάνιση εμβοών στα αυτιά, προβλήματα μνήμης, προβλήματα συγκέντρωσης, αυπνία, μετατραυματικό στρες.

Οι δε επιλογές θεραπείας του αυχενικού τραυματισμού τύπου «whiplash» μπορεί να περιλαμβάνουν ανάπαυση, θερμοθεραπεία, αναλγητικά/αντιφλεγμονώδη φάρμακα, μυοχαλαρωτικά, χειροθεραπεία και φυσικοθεραπεία, απονεύρωση των ζυγοαποφυσιακών αρθρώσεων με ραδιοσυχνότητα, διαδερμική ηλεκτρική νευρική διέγερση (TENS) ακόμη και ψυχοθεραπεία.

Κατά τις αναφορές της δικογραφίας αλλά και κατά τα λοιπά συμπαρομαρτούντα έγγραφα και στοιχεία της, προκύπτουν τα κάτωθι (δείτε ενδεικτικά τμήματα αυτών):  

Ο μοτοσικλετιστής δήλωσε ότι (…….την ΧΧ/ΧΧ/ΧΧΧΧ και περί ώρα 10:00 βγήκα από το πάρκινγκ της κατοικίας μου επι της οδού Τάδε με την υπ’ αριθμ. ΧΧΧ-000 δίκυκλη μοτ/τα ιδιοκτησίας μου. Κινούμουν επι του μονόδρομου της κατοικίας μου με κατεύθυνση προς Τάδε. Μόλις βγήκα από το πάρκινγκ διαπίστωσα σε απόσταση 6-7 μέτρων ένα φορτηγό ιδιωτικής εταιρείας το οποίο διενεργούσε εργασίες απόφραξης φρεατίου αποχέτευσης σε παρακείμενη του μονόδρομου μονοκατοικία.

Το φορτηγό ήταν παρκαρισμένο δεξιά και είχε απλώσει και προεκτείνει οριζοντίως επι του οδοστρώματος και αριστερά από το φορτηγό, ένα μαύρο λάστιχο απόφραξης αποχετεύσεων το οποίο είχε προεκταθεί οριζοντίως έως και την έναντι αυτού μονοκατοικία και κάθετα πάνω από τη περίφραξή της σε σχήμα U. Ξεκινώντας τη μοτοσικλέτα, ελάττωσα ταχύτητα, προκειμένου να ελέγξω, λόγω των εργασιών που γίνονταν μπροστά μου.

Με χαμηλή ταχύτητα συνέχισα την πορεία μου ευθεία με σκοπό να περάσω πάνω από το απλωμένο και οριζοντίως επι του οδοστρώματος μαύρο λάστιχο ως παραπάνω περιγραφές και φτάνοντας σε αυτό, αίφνης αυτό τεντώθηκε και ανασηκώθηκε και με βρήκε αρχικά στη μοτοσικλέτα, κατόπιν στο στέρνο και μετά λαιμό και από το χτύπημα τόσο εγώ όσο και η μοτοσικλέτα ανατραπήκαμε επί του μονόδρομου.

Το συνεργείο απόφραξης αποτελούνταν από δύο άτομα, τα οποία κατά την εκτέλεση των εργασιών τους, ο ένας βρίσκονταν πίσω από το φορτηγό και κοιτούσε προς αυτό και ο άλλος ήταν μέσα στην αυλή της μονοκατοικίας. Πρέπει να σημειωθεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια των εργασιών αλλά και της κίνησής μου μέχρι και το σημείο ανατροπής μου δεν παρατήρησα κανένα προστατευτικό μέσο αποφυγής ή κάποια προειδοποιητική σήμανση.

Στο σημείο κατέφτασε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ το οποίο με παρέλαβε και με πήγε στο νοσοκομείο «ΧΧΧΧΧ» όπου διαπιστώθηκε κάκωση τραχήλου και τραυματισμός στον αυχένα. Η Τροχαία προσήλθε στο νοσοκομείο όπου κατέγραψαν το συμβάν και μου έκαναν αλκοτέστ το οποίο ήταν αρνητικό…..)

Οι τεχνικοί που διενεργούσαν την απόφραξη της αποχέτευσης δήλωσαν από κοινού τα κάτωθι:

Την  ΧΧ/ΧΧ/ΧΧΧΧ και ώρα ΧΧ.ΧΧ π.μ, μεταβήκαμε στο ακίνητο επί της οδού Τάδε στη περιοχή Τάδε, μετά από κλήση στην εταιρεία μας, για έμφραξη φρεατίου εξωτερικής αποχέτευσης μονοκατοικίας. Στη μονοκατοικία πήγαμε με ειδικό φορτηγό της εταιρείας μας με αριθμό κυκλοφορίας ΧΧΧ-0000 το οποίο φέρει στη καρότσα του ειδικό μηχάνημα απόφραξης αποχετεύσεων με πίεση νερού και πολιορκητικό κριό.

Το τεχνικό συνεργείο αποτελούμενο από εμένα που είμαι ιδιοκτήτης-τεχνικός της εταιρείας αποφράξεων και το βοηθό-εργατοτεχνίτη  Κο Τάδε , προέβη σε εργασίες απόφραξης. Το  φορτηγό το σταθμεύσαμε στη δεξιά πλευρά της οδού, η οποία είναι μίας κατεύθυνσης και ειδικότερα ακριβώς έναντι του ύψους του ακινήτου. Κατά τη στάθμευση του το φορτηγό μας καταλάμβανε μεγάλο μέρος του μονόδρομου ωστόσο υπήρχε αρκετός χώρος στα αριστερά του προκειμένου να μην ενοχλείται η κυκλοφορία διερχόμενων οχημάτων των περίοικων του μονόδρομου.

Προς αποφυγή πιθανού ατυχήματος, κλείσαμε την είσοδο του μονόδρομου ή οποία βρίσκεται σε απόσταση 50 μέτρων από το σημείο στάθμευσής μας και συγκεκριμένα, ο βοηθός-εργατοτεχνίτης του συνεργείου Κος Τάδε τοποθέτησε σήμανση, με διακριτούς κώνους και σχετική πινακίδα ώστε να εκτρέπει προσωρινά την διέλευση οχημάτων δεξιά προς την οδό Τάδε.

Κατά την ώρα των εργασιών απόφραξης, στο φορτηγό λειτουργούσαν τα φώτα alarm καθώς και ο φάρος που βρίσκεται στο πάνω μέρος του φορτηγού. Εγώ ως οδηγός, ειδικός τεχνικός και ιδιοκτήτης της εταιρείας βρισκόμουν πίσω από το φορτηγό και χειριζόμουν τα χειριστήρια πίεσης υδάτων του μηχανήματος απόφραξης και ο βοηθός-εργατοτεχνίτης Κος Τάδε βρισκόταν έμπροσθεν του ακινήτου κάνοντας προσπάθειες απόφραξης του εξωτερικού φρεατίου αποχέτευσης του προαναφερόμενου ακινήτου με τη χρήση του πολιορκητικού κριού που απολήγει το λάστιχο αποχέτευσης.

Κατά την διάρκεια των ενεργειών μας και πριν γίνει το ατύχημα, η κυκλοφορία των οχημάτων γινόταν με εκτροπή προς δεξιά δηλαδή προς την οδό Τάδε.  Στις 0Χ.ΧΧ π.μ. ξαφνικά αντιληφθήκαμε ότι μία μηχανή με αριθμό κυκλοφορίας ΧΧΧ 000,  κινούταν  επί του μονόδρομου, καθότι  είχε παραβιάσει τους κώνους και αγνοήσει τη σχετική σήμανση και παρά τις φωνές μας να σταματήσει, ο μοτοσικλετιστής συνέχισε την πορεία του όπου φθάνοντας πια στο σημείο που είχαμε σταθμεύσει, επέπεσε στο λάστιχο που ήταν εκτεινόμενο από το φορτηγό και προς τα αριστερά προς το ακίνητο με αποτέλεσμα την ανατροπή του ιδίου και της μηχανής.

Ο αναβάτης δεν φορούσε προστατευτικό κράνος και κατόπιν της ανατροπής του άμεσα τρέξαμε κοντά του όπου διαπιστώσαμε ότι είχε πλήρως τις αισθήσεις του. Ωστόσο για προληπτικούς λόγους καλέσαμε άμεσα το ΕΚΑΒ και την Τροχαία.

Στη συνέχεια, αφού έγινε η απόφραξη του εξωτερικού φρεατίου αποχέτευσης του ακινήτου, αποκαταστήσαμε την κυκλοφορία του μονόδρομου αφαιρώντας τους κώνους και τη προστατευτική σήμανση και περιμέναμε τη Τροχαία στο σημείο του συμβάντος παραμένοντας σταθμευμένοι δεξιά και εντός του φορτηγού. Κατά την άφιξή της, καταγράφηκε το συμβάν και περιγράψαμε με πλήρη αλήθεια το περιστατικό του ατυχήματος…..)

Φωτογραφίες του τόπου του ατυχήματος

Ανάλυσέ το! Συμβουλή αποζημίωσης μοτοσυκλετιστή που υπέστη τραυματισμό τύπου Whiplash από τεντωμένο λάστιχο μηχανήματος απόφραξης Αποχετεύσεων - Τι συμβουλή θα δίνατε στην παρακάτω περίπτωση;

Ανάλυσέ το! Συμβουλή αποζημίωσης μοτοσυκλετιστή που υπέστη τραυματισμό τύπου Whiplash από τεντωμένο λάστιχο μηχανήματος απόφραξης Αποχετεύσεων - Τι συμβουλή θα δίνατε στην παρακάτω περίπτωση;

Αν σας συνέβαινε να δώσετε συμβουλή επί αμοιβής για τη παραπάνω περίπτωση, ποια συμβουλή θα δίνατε;

Η απάντηση στο παρακάτω βίντεο!

Σχετική Ύλη Μελέτης:

-Ν.2696/1999 (Κ.Ο.Κ.- Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας)

-Ν. ΓπΝ’/4.12.1911(Περί της εκ των αυτοκινήτων ποινικής και αστικής ευθύνης)

-Ν.3580/2010 (ΚΝΥΑΕ) (Κύρωση του Κώδικα νόμων για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων η οποία επεκτείνεται και στην ασφάλεια Τρίτων)

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»