Δευτέρα, 27 Μαΐου 2024

Πώς η NP Ασφαλιστική αντιμετωπίζει το φαινόμενο της ασφαλιστικής απάτης;

Δημοσίευση: 01/07/2021

Την περίοδο που διανύουμε έχουν εμφανισθεί πολλά κρούσματα ασφαλιστικής απάτης, τα οποία εντοπίζονται κυρίως στον Κλάδο του Αυτοκίνητου αλλά και Περιουσίας, όπου εμπλέκονται στελέχη εταιριών και ιδιοκτήτες συνεργείων σε εικονικά τιμολόγια και σε υπερκοστολογήσεις αποζημιώσεων.

Σε σχετικές έρευνες που έχουν γίνει στο παρελθόν, έχει προκύψει ως συμπέρασμα ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των εταιριών που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας έχουν εντοπίσει κρούσματα απάτης, αλλά δεν μπορούν να τα αποδείξουν με στοιχεία.

Στο πλαίσιο αυτό γίνεται αντιληπτό ότι το εν λόγω πρόβλημα δεν ανάγεται μόνο στην οικονομική επιβάρυνση των εταιριών, αλλά αγγίζει και τους ασφαλισμένους. Και αυτό γιατί, ακόμα και πραγματικά τροχαία ατυχήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν με καχυποψία, καθώς οι εταιρίες είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικές σε κάθε συμβάν που απαιτεί καταβολή αποζημίωσης.

Από την άλλη πλευρά, οι εταιρίες τονίζουν ότι η πρόληψη της απάτης και η διαχείριση των όποιων κινδύνων για τους ασφαλιζόμενους είναι μείζονος σημασίας για την ασφαλιστική αγορά, καθώς οι πρακτικές των ασφαλιστικών εταιριών καθορίζουν και την εμπιστοσύνη που δείχνουν οι πολίτες απέναντί τους.

Έτσι, η πλειονότητα των ελληνικών εταιριών διαθέτουν κώδικα δεοντολογίας και πολιτικές, στις οποίες ορίζεται επαρκώς η έννοια της απάτης. Επίσης, οι ασφαλιστές τονίζουν ότι τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απάτης είναι ο έλεγχος που πραγματοποιείται καθημερινά από τις αρμόδιες αρχές, καθώς και η συνεχής εκπαίδευση των υπαλλήλων, ώστε να μπορούν να εντοπίζουν τέτοιου είδους φαινόμενα.

Η NP Ασφαλιστική, αντιμετωπίζει το πρόβλημα της ασφαλιστικής απάτης σε τρεις άξονες:

α) Το σωστό underwriting λαμβάνοντας υπόψιν τον ηθικό κίνδυνο του πελάτη και την αξιοπιστία του. Προσπαθούμε πάντα να κάνουμε τη ‘σωστή πώληση’. Δηλαδή να πουλήσουμε το σωστό προϊόν στον κατάλληλο πελάτη. Έτσι περιορίζουμε την έκθεσή μας σε φαινόμενα ασφαλιστικής απάτης.

β) Διαλέγουμε σωστούς επαγγελματίες για συνεργάτες. Επειδή για να προχωρήσει μία ασφαλιστική απάτη απαιτείται συνέργεια πολλών παραγόντων, η NP Ασφαλιστική φροντίζει να περιορίσει τυχόν ακατάλληλες συνεργασίες που μπορεί να την εκθέσουν σε φαινόμενα ασφαλιστικής απάτης. Φροντίζουμε οι συνεργάτες μας να είναι σωστοί και έντιμοι επαγγελματίες και μέσα από την εκπαίδευση και τον σεβασμό μας στα πρόσωπα τους, βγαίνουν πολλαπλά κερδισμένοι μέσα από την συνεργασία τους με την Εταιρία.

γ) Έμπειρος ελεγκτικός μηχανισμός. Στον τομέα της αποζημίωσης, κρατούμε στατιστικά στοιχεία που δείχνουν εάν υπάρχουν επανειλημμένες και ταυτόσημες περιπτώσεις ζημιών που μπορεί να οφείλονται σε τακτικές πρακτικές εξαπάτησης. Επίσης οι ελεγκτές ζημιών της Εταιρίας είναι έμπειροι επαγγελματίες που μπορούν να διακρίνουν ποιες ζημιές μπορεί να έχουν προκληθεί με δόλο ή πού υπάρχουν καταχρηστικές απαιτήσεις.

Τοποθετήσεις του κ. Νίκου Ζάχου στο περιοδικό Ασφαλιστικό Μάρκετινγκ Τεύχος Απριλίου 2021

Πηγή: NP Family News

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»