Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2018,

Facebook Ads: Πως να Φτιάξετε την Τέλεια Διαφήμιση [Μέρος 1ο]

Όπως είπαμε και στο προηγούμενο άρθρο, η δομή μιας καμπάνιας έχει τη μορφή πυραμίδας campaign > adset > ad. Σήμερα θα ασχοληθούμε με το επίπεδο του ad, δηλαδή οτιδήποτε αφορά στο δημιουργικό και το λεκτικό μέρος των διαφημίσεων.

Στο πρώτο άρθρο σχετικά με τα Facebook Ads είχαμε πει για τη σημασία του να ξέρετε τι θέλετε να πετύχετε προτού επιλέξετε campaign objective. Στην περίπτωση του ad, αυτό είναι ακόμα πιο σημαντικό γιατί ορίζει το τελικό μήνυμα που θα δείξετε και μάλιστα είναι η πηγή των μεγαλύτερων λαθών όσον αφορά στο marketing και τις πωλήσεις.

Το μεγαλύτερο λάθος

Αδιαμφισβήτητα, το ad είναι αυτό που ζορίζει τους περισσότερους εκεί έξω. Δεν ξέρουν τι εικόνες να χρησιμοποιήσουν για να τραβήξουν την προσοχή του κόσμου και δεν ξέρουν τι λόγια πρέπει να γράψουν για να προκαλέσουν μια θετική αντίδραση. Η πηγή όλων αυτών των προβλημάτων προέρχεται κυρίως από ένα γεγονός: την έλλειψη ενσυναίσθησης.

Η ύπαρξη ενσυναίσθησης από την πλευρά του επιχειρηματία ή του marketer είναι αυτή που διαχωρίζει τους επιτυχημένους από τους αποτυχημένους. Η ενσυναίσθηση είναι κάτι που πρέπει να καλλιεργήσετε αν θέλετε να δείτε πραγματικά αποτελέσματα. Επειδή δεν θέλω να βγω εκτός θέματος, σας παραθέτω μια σύντομη λίστα με ερωτήσεις που πρέπει να έχετε απαντήσει με ακρίβεια πριν προχωρήσετε παρακάτω:

  • Ποιός είναι ο ιδανικός σας πελάτης; Ηλικία, φύλο, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική κατάσταση.
  • Ποιά είναι τα ενδιαφέροντά του; Τί κάνει στον ελεύθερό του χρόνο; Ποιές σειρές βλέπει, σε ποιά μαγαζιά πάει, πώς ξοδεύει τα χρήματά του;
  • Τί θέλει να καταφέρει στη ζωή του για να νιώσει πιο χαρούμενος, πιο πλήρης, πιο επιτυχημένος;
  • Ποιά είναι τα εμπόδια που αντιμετωπίζει που του προκαλούν άγχος, φόβο, απογοήτευση;
  • Με ποιόν τρόπο το δικό σας προϊόν ή υπηρεσία τον βοηθά να αντιμετωπίσει τα εμπόδια αυτά ώστε να καταφέρει αυτό που θέλει; Μπορεί να του σώζετε χρόνο, χρήμα και ενέργεια ή μπορεί να του προσφέρετε άμεση ανακούφιση ή απόλαυση.

Απαντήστε γραπτά σε αυτές τις ερωτήσεις και θα αποκτήσετε τρομερή διαύγεια σχετικά με την επιχείρησή σας και τους πελάτες σας. Την ίδια διαύγεια θα μεταφέρουμε τώρα και στη διαφήμιση!

Το δημιουργικό

Οτιδήποτε και να σας πούνε εκεί έξω, το δημιουργικό, δηλαδή η εικόνα ή το video που θα δείξετε, είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της διαφήμισης. Δεν παίζει ρόλο ακόμα και το πιο όμορφο κείμενο του κόσμου να έχετε γράψει και να πάρετε και Νόμπελ Λογοτεχνίας για αυτό. Πρώτα, πρέπει να τραβήξετε την προσοχή. Αν δεν έχετε την προσοχή του κόσμου τότε ό,τι και να πείτε κανείς δεν θα δώσει σημασία.

Ευτυχώς, υπάρχουν ορισμένα απλά βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε ώστε να μπορέσετε να διαφοροποιηθείτε.*

  • Χρησιμοποιείτε πάντα φωτογραφίες υψηλής ευκρίνειας.
  • Οι διαστάσεις του δημιουργικού να είναι 1080×1080 αν επιλέξετε να μην έχετε headline ή 1200×628 αν επιλέξετε να βάλετε headline.
  • Προτιμήστε εικόνες που δείχνουν ανθρώπους για να είναι πιο ταιριαστές και με το υπόλοιπο περιεχόμενο του Facebook, όπου οι περισσότεροι ανεβάζουν selfies ή φωτογραφίες με την παρέα τους.
  • Αυξήστε 15-30% την αντίθεση (contrast) της εικόνας για να ξεχωρίζει καλύτερα στο περιβάλλον του Facebook.
  • Περιορίστε το κείμενο πάνω στην εικόνα σε κάτω από 20% της επιφάνειας. Το εργαλείο που μπορείτε να μετρήσετε πόσο κείμενο έχει η εικόνα σας είναι εδώ.

Ad ή Post;

Στο παράθυρο δημιουργίας της διαφήμισης, έχετε δύο βασικές επιλογές, “Create Ad” και “Use Existing Post”. Οι διαφορές μεταξύ των δύο είναι εξής:

  • Στο Ad μπορείτε να βάλετε headline και call-to-action κουμπί, ενώ στο post όχι. Το call-to-action κουμπί μπορεί να λέει φράσεις όπως “Learn More” ή “Buy Now” κλπ.
  • Λόγω του headline, οι maximum διαστάσεις των φωτογραφιών στο Ad είναι 1200×628 ενώ στο post είναι 1080×1080 (παραλληλόγραμμες έναντι τετράγωνες εικόνες)
  • Αν επιλέξετε να κάνετε post, τότε μπορείτε την ίδια στιγμή ή πιο μετά να κάνετε publish το εν λόγω post για να φτάσει και οργανικά στους fans της σελίδας σας. Απ’ την άλλη, αν κάνετε Ad, αυτό θα το δούνε μόνο όσοι στοχεύσετε και κανείς άλλος.

Το θέμα Ad vs Post αποτελεί μεγάλο debate και γενικά είναι καλό να πειραματιστείτε και με τα δύο είδη διαφήμισης. Ωστόσο, επειδή πλέον το Facebook είναι mobile dominated και έχει 90% χρήστες mobile και μόλις 10% χρήστες desktop, είναι μεγάλο πλεονέκτημα να χρησιμοποιείτε μεγάλα σε έκταση δημιουργικά για να πιάνετε καλύτερα την προσοχή του κόσμου. Έτσι, η προσωπική μου εμπειρία έχει δείξει πως τα posts τείνουν να φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα από τα ads.

Συνεχίζουμε στο 2ο Μέρος όπου θα πούμε για το λεκτικό κομμάτι των διαφημίσεων!

Επειδή το video απαιτεί ολόκληρο άρθρο (ή μάλλον, ολόκληρο βιβλίο!) από μόνο του, θα μιλήσουμε μόνο για εικόνες. Ωστόσο, αν αποφασίσετε να κάνετε video, το σημαντικότερο που πρέπει να κάνετε είναι να του βάλετε υποτίτλους! 92% των χρηστών βλέπουν video χωρίς ήχο, άρα αν θέλετε να πείτε το μήνυμά σας με video, βάλτε υποτίτλους!

Πηγή: epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα