Τρίτη 18 Σεπτεμβρίου 2018,

Σωστό ή λάθος να φρενάρεις με τον κινητήρα; (+video)

Πολλά έχουμε ακούσει σχετικά με το φρενάρισμα ενός αυτοκινήτου για το αν είναι καλό ή όχι να χρησιμοποιούμε και τον κινητήρα για την επιβράδυνση. Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα; Είναι καλό ή κακό να φρενάρουμε με τον κινητήρα;

Όπως σε όλα έτσι και στο συγκεκριμένο θέμα υπάρχουν δύο απόψεις. Η μία λέει πως φυσικά και είναι σωστό να φρενάρεις με τον κινητήρα (αφήνοντας δηλαδή σχέση στο κιβώτιο και απελευθερώνοντας το γκάζι). Η άλλη λέει πως φυσικά και δεν φρενάρουμε με τον κινητήρα γιατί προκαλούμε επιπλέον φθορά στον συμπλέκτη.

Η αλήθεια λοιπόν είναι πως φυσικά και είναι σωστό να φρενάρουμε, χρησιμοποιώντας τον κινητήρα, σε βενζινοκίνητο πάντοτε αυτοκίνητο. Και αυτό γιατί αφήνοντας ταχύτητα στο κιβώτιο κατά το φρενάρισμα, το μοτέρ επιβραδύνει το αυτοκίνητο, χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση στον συμπλέκτη, ενώ ταυτόχρονα διακόπτεται και η παροχή καυσίμου για όση ώρα το αυτοκίνητο κινείται.

Έτσι και τα φρένα θα έχουν λιγότερο φορτίο όταν θα χρειαστεί να επιβραδύνεται, με αποτέλεσμα να φθαρούν πιο αργά από ότι αν φρενάρατε κατευθείαν, με την αρχική ταχύτητα που θα είχε το αυτοκίνητο.

Φυσικά, ακόμη πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα με τον κινητήρα θα έχετε αν δοκιμάσετε να κατεβάσετε και μία ταχύτητα. Να βάλετε δηλαδή από πέμπτη, τέταρτη σχέση στο κιβώτιο ή από τέταρτη, τρίτη και να αφήσετε το μοτέρ να κάνει τα υπόλοιπα (ανάλογα πάντα τις συνθήκες κίνησης), μέχρι να πατήσετε το φρένο για πλήρη ακινητοποίηση.

Οπωσδήποτε όμως πρέπει να προσέχουμε κατά το κατέβασμα των σχέσεων, καθώς μία λανθασμένη αλλαγή, για παράδειγμα από πέμπτη σε δεύτερη και σε πολλά χλμ./ώρα θα αναγκάσει το μοτέρ να περάσει τον κόφτη και πιθανώς να προκληθεί σημαντική ζημιά με υψηλό κόστος.

Για να ανακεφαλαιώσουμε λοιπόν, το φρενάρισμα με τον κινητήρα (με σχέση στο κιβώτιο, αφήνοντας το γκάζι) μας εξοικονομεί καύσιμο και εξασφαλίζει μακροζωία για τα φρένα (τακάκια και δίσκους), χωρίς να ταλαιπωρεί τον συμπλέκτη.

Το κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο για το φρενάρισμα του κινητήρα (υπό φυσιολογικές συνθήκες και με τον σωστό τρόπο) έχει τα ίδια οφέλη. Όχι όμως αν γίνει απρόσεκτα, βίαια ή λαθεμένα. Τότε μπορεί να προκαλέσει τεράστια βλάβη στο μοτέρ, καθώς ο κόφτης των στροφών επενεργεί στο γκάζι και δεν μπορεί να περιορίσει τον ρυθμό περιστροφής του κινητήρα.

Δείτε παρακάτω στο video από το κανάλι στο youtube “Engineering Explained” πως λειτουργεί το φρενάρισμα με τον κινητήρα αλλά και τι πρέπει να προσέχετε.

Πηγή: autogreeknews.gr

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα