Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018,

Πόσο έχει εξελιχθεί το ηλεκτρονικό εμπόριο στα Social Media;

Το Social Commerce επεκτείνεται με ραγδαίους ρυθμούς και στην Ελλάδα. Ουσιαστικά, πρόκειται για το εμπόριο που επιτυγχάνεται μέσω κάποιας πλατφόρμας τύπου social media, όπως είναι το facebook, το pinterest, το instagram, το twitter κλπ. Παλαιότερα ο όρος είχε γενικότερη σημασία και απευθυνόταν στον τρόπο διαχείρισης της αλληλεπίδρασης του χρήστη μέσω του web 2.0 για την ενίσχυση των online πωλήσεων (π.χ. rating system – σύστημα αξιολόγησης από τους χρήστες στο Amazon). Τώρα όμως που η πώληση μπορεί να γίνει μέσω κατεξοχήν πλατφόρμων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter κλπ) η συζήτηση φαίνεται ότι επικεντρώνεται σε αυτή τη νέα, ξεχωριστή και άκρως ενδιαφέρουσα δυνατότητα. Σύμφωνα με έρευνα της Statista, ενώ το 2011 τα έσοδα σε παγκόσμιο επίπεδο από το social commerce ήταν στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια, το 2015 το αντίστοιχο νούμερο άγγιξε τα 30 δισεκατομμύρια δολάρια!

Η δυνατότητα άμεσης αγοράς μέσω του facebook είναι κάτι σχετικά καινούργιο (υπάρχει από το 2015), ωστόσο η χρήση του facebook ως εργαλείου για την μετατροπή (convert) των επισκεπτών σε πελάτες είναι μία πρακτική αρκετά παλιά. Μάλιστα, σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα social media, το facebook φαίνεται να τα καταφέρνει στο κομμάτι του convert καλύτερα καταφέρνοντας ένα ποσοστό επιτυχημένων μετατροπών της τάξης του 1,85%, το οποίο αντιπροσωπεύει ταυτόχρονα το 85% όλων των “μετατροπών” – πωλήσεων που έγιναν με τη βοήθεια των Social Media. Θα έλεγε κανείς ότι με τέτοια αποτελεσματικότητα ήταν θέμα χρόνου μέχρι να κάνει την εμφάνισή του ένα οργανικό “Buy Now button” και όντως, η πράξη ήρθε να επαληθεύσει την επιτυχία και αυτής της προσέγγισης.

Το “Buy Now button” λοιπόν είναι μία νέα  πραγματικότητα που καμία επιχείρηση δεν πρέπει να αγνοήσει. Πρώτο βήμα σε αυτήν την κατεύθυνση είναι η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας. Για τα ελληνικά δεδομένα το facebook είναι ίσως η καλύτερη επιλογή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υπάρχει η βολική επιλογή του να αγνοήσει κανείς τις υπόλοιπες δυνατότητες. Το WeChat, για παράδειγμα, μία εφαρμογή πρωτίστως ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων, έχει επίσης ενσωματώσει τη δυνατότητα άμεσης αγοράς προϊόντων. Με 806 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες (κυρίως από Ασία) κάθε μήνα σίγουρα είναι μία αγορά – ευκαιρία που δε μπορεί να αγνοηθεί εύκολα. Μία επίσης άγνωστη ίσως για τα ελληνικά δεδομένα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης είναι το Polyvore. Το εν λόγω εργαλείο κοινωνικής δικτύωσης κατάφερε να έχει την υψηλότερη κατά μέσο όρο μέση τιμή παραγγελίας ανά χρήστη (Average Order Value) στα $66,75 ξεπερνώντας ακόμη και τους γίγαντες των Social Media: Instagram, Pinterest, Facebook με αντίστοιχες τιμές στα $65,00, $58,95 και $55,00.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να έχουμε υπόψιν μας ότι σύμφωνα με τους Wang & Emurian, ο πιο κρίσιμος παράγοντας για μία επιτυχημένη πορεία στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η εμπιστοσύνη. Τα καλά νέα είναι ότι οι κοινωνικές δυνατότητες αλληλεπίδρασης που έχουν ενσωματωθεί στα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης (social media) μπορούν να αξιοποιηθούν από μία εταιρεία ώστε να χτίσει χωρίς σχετικά μεγάλη προσπάθεια και χωρίς έξοδα την απαιτούμενη εμπιστοσύνη. Βέβαια, ως γνωστόν, η εμπιστοσύνη είναι επίσης κάτι το οποίο αν χαθεί επιστρέφει (αν επιστρέψει ποτέ) με τεράστιο μόχθο. Όλα χρειάζονται τη σωστή προσέγγιση, μία σωστή στάση. Τα social media έδωσαν στους πελάτες μας φωνή. Από την κάθε εταιρία ξεχωριστά και τη δράση – πολιτική που αυτή επιλέγει εξαρτάται από εκεί και πέρα αν η φωνή αυτή θα έχει τον ήχο της επευφημίας ή της απόρριψης (τον ήχο της οργής δε θέλουμε ούτε να το φανταζόμαστε αν και όχι σπάνιος δυστυχώς).

Πηγή: epixeiro.gr

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου

Black Friday στην ασφαλιστική συνείδηση

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα