Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018,

Μια διαιτολόγος συμβουλεύει: 10 tips για σωστή διατροφή μέσα στο καλοκαίρι

Η Βανέσα Μπαλτάση απαντά σε 10 ερωτήσεις και μας δίνει ένα μοντέλο διατροφής για το καλοκαίρι και έξυπνα κόλπα για να μην πάρουμε κιλά.

Ενώ η άνοιξη και το φθινόπωρο είναι οι εποχές που οι Έλληνες κυνηγάνε τους διαιτολόγους, το καλοκαίρι οι διατροφολόγοι και οι διαιτολόγοι κάνουν αγώνα δρόμου για να πείσουν τους πελάτες τους να μην πάρουν επιπλέον κιλά.  Συναντήσαμε τη διαιτολόγο Βανέσα Μπαλτάση για να μας δώσει τις πιο χρήσιμες καλοκαιρινές συμβουλές διατροφής, έτσι ώστε να συνδυάσουμε την ανεμελιά του καλοκαιριού με ένα πρόγραμμα ευεξίας και σωστής συντήρησης των κιλών μας. Της κάναμε τις ερωτήσεις που κάνουν οι περισσότεροι για το πως δε θα ταλαιπωρηθούμε ξανά με δίαιτες το φθινόπωρο.

Τι ώρα πρέπει να τρώμε πρωϊνό, μόλις ξυπνήσουμε ή μπορούμε να το αναβάλλουμε για αργότερα;

Πρέπει να ξεκινάμε να τρώμε το πολύ μια ώρα αφού ξυπνήσουμε έτσι ώστε ο μεταβολισμός μας να μπαίνει σε λειτουργία με αποτέλεσμα να μην ξεκινήσει ο οργανισμός μας την αποθήκευση θερμίδων για εξοικονόμηση ενέργειας.

Αληθεύει ότι δεν πρόκειται να χάσουμε κιλό ή λίπος αν δεν πίνουμε νερό, και πόσο πρέπει να καταναλώνουμε;

Το νερό είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες ρύθμισης του βάρους, συμμετέχει σε χημικές διαδικασίες του μεταβολισμού και προλαμβάνει την αφυδάτωση. Οι ημερήσιες ανάγκες ενός ατόμου σε νερό διαφέρουν ανάλογα με τις συνθήκες ζωής του αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του οργανισμού του. Ωστόσο ένας γενικός κανόνας είναι το 1,5-2 λίτρα νερό/ημέρα.

Ποια είναι η πιο ενδεδειγμένη άσκηση για ανθρώπους που κάθονται περισσότερες από 8 ώρες σε ένα γραφείο και γιατί;

Αν και δεν είναι στο αντικείμενο του διαιτολόγου να δίνει τέτοιου είδους συμβουλές βάση της εμπειρίας μου σαν αθλήτρια αλλά και βάση των γνώσεων μου θα έλεγα πως το περπάτημα είναι η ιδανική άσκηση για όσους κάθονται τόσες ώρες την ημέρα σε ένα γραφείο γιατί η φυσική τους κατάσταση δεν τους επιτρέπει πιο έντονης μορφής δραστηριότητες.

Μπορείτε να μας δώσετε μια λίστα με σνακς που μπορούμε να καταναλώνουμε στο γραφείο, για να αποφύγουμε τις τυρόπιτες;

Όσο και αν σας ακούγεται περίεργο υπάρχουν σνακς νόστιμα και ελαφριά που ταυτόχρονα θα σας βοηθήσουν να συγκέντρωνεστε καλύτερα και να αποδίδετε περισσότερο στην δουλειά σας.

1: αμύγδαλα(πλούσια σε καλά λιπαρά και πρωτεΐνες)

2: σπιτικό ποπ – κορν (ναι δεν είναι έτοιμο αλλά δεν χρειάζεται πάνω από 5 λεπτά για να ετοιμαστεί! αλμυρό σνακ πλούσιο σε ίνες)

3: αποξηραμένα φρούτα και μπάρες δημητριακών(γλυκά σνακ πλούσια σε βιταμίνες και ίνες)

Ρυζογκοφρέτες (νόστιμες και με ελάχιστες θερμίδες).

Με τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού ποια είναι τα πιο ενδεδειγμένα γεύματα;

Ζούμε στην Ελλάδα, μια χώρα πλούσια σε λαχανικά, ψάρια και ελαιόλαδο…τι καλύτερο λοιπόν από ένα λαδερό μαγειρεμένο με λίγο ελαιόλαδο, μια μερίδα τυρί και 1 φέτα ψωμί η ένα καλοψημένο ψαράκι με σαλάτα εποχής και λίγο ελαιόλαδο. Γεύματα ελαφριά, θρεπτικά και ιδιαίτερα χορταστικά!

Το καλοκαίρι είναι η εποχή που το ρίχνουμε και λίγο έξω με το οινόπνευμα; Τι μας συμβουλεύετε;

Και όμως διατροφή και αλκοόλ μπορούν να συνυπάρχουν αρκεί η κατανάλωση να γίνεται με μέτρο και κάτω από προϋποθέσεις… Πίνετε καθαρά ποτά, σκέτα η με νερό η με πάγο. Για να αποφύγετε τον φόρτο θερμίδων μην πίνετε χυμούς φρούτων και αναψυκτικά με το ποτό σας. Μπύρα light! μια κανονική μπύρα περιέχει 150 θερμίδες ένα ποτήρι και 13 γραμμάρια υδατάνθρακα ενώ η light περιέχει 100 θερμίδες και μόνο 5γραμμαρια υδατάνθρακα. Η επιλογή είναι δική σας…ξέρω πως καλοκαίρι χωρίς κοκτέιλ δεν γίνεται…για αυτό επιλέξτε ένα με χυμό λαχανικών όπως το bloody mary που αποδίδει μόνο 140 θερμίδες σε σχέση ας πούμε με μια vodka-πορτοκαλί που αποδίδει 240 θερμίδες…

Ας πούμε θέλουμε να το ρίξουμε έξω μια μέρα, τι κάνουμε την επόμενη;

Αν ξεφύγετε μόνο μια μέρα και κατά τα άλλα το πρόγραμμα σας πηγαίνει κατά γράμμα μην δώσετε καμία σημασία! χαρείτε τις αμαρτίες σας απολαύστε τις και μην έχετε τύψεις γιατί σε λίγο καιρό θα θέλετε να το ξανακάνετε! με μια μέρα δεν έρχεται η καταστροφή…συνεχίστε το πρόγραμμα σας κανονικά…

Με την αγάπη του καλοκαιριού, τα παγωτά να σκεφτούμε να πάρουμε διαζύγιο;

Μια μπάλα παγωτού μπορεί να περιέχει από 150-300 θερμίδες ανάλογα το είδος της. Για αυτό αν ακολουθείτε κάποιο πρόγραμμα διατροφής επιλέξτε καλύτερα ένα παγωτό γρανίτα, σορμπέ, ή μια μπάλα χωρίς ζάχαρη και λιπαρά για να πάρετε τις λιγότερες δυνατές θερμίδες. Αυτό σε συχνότητα δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις 2 φορές την εβδομάδα.

Υπάρχει γρήγορος τρόπος για να χάσουμε κιλά; Ή θα τα ξαναπάρουμε αμέσως;

Δεν υπάρχει σωστός τρόπος να χαθούν γρήγορα τα κιλά μας. Ο γρήγορος τρόπος όταν μιλάμε για δίαιτα είναι πάντα λάθος! θα πρότεινα ένα συνδυασμό ισορροπημένης διατροφής και συστηματικής άσκησης για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Μπορείτε να μας προτείνετε ένα διαιτολόγιο για το καλοκαίρι;

ΤΥΠΙΚΟ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΟ:

ΠΡΩΙΝΟ:

Γάλα η γιαούρτι χαμηλών λιπαρών με δημητριακά και αποξηραμένα φρούτα

ΠΡΟΓΕΥΜΑ:

1 φλ χυμό.

ΓΕΥΜΑ: 

Άπαχη πρωτεΐνη μα σαλάτα εποχής και 1 φέτα ψωμί η μια μερίδα λαδερό, με ένα κομμάτι τυρί και 1 φέτα ψωμί.

ΑΠΟΓΕΥΜΑ: 

1 μερίδα φρούτου.

ΔΕΙΠΝΟ:

1 σαλάτα εποχής με λίγο ελαιόλαδο,1 μερίδα τυρι,1 φέτα ψωμί.

Πηγή: The TOC

 

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα