Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018,

Kύπρος – Εφαρμογή του «name and shame» για τις ασφαλιστικές που παρανομούν

Στη φόρα επιχειρείται να βγαίνουν τα ονόματα των ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες παρανομούν και δημιουργούν προβλήματα στους καταναλωτές. Η Έφορος Ασφαλίσεων, Βικτώρια Νάταρ, μιλώντας ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής Θεσμών, εισηγήθηκε την εφαρμογή του μηχανισμού «name and shame» για τις ασφαλιστικές εταιρείες που δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους έναντι των πελατών τους.

Παράλληλα, κάλεσε τους καταναλωτές, προτού προχωρήσουν στη σύναψη συμβολαίου με ασφαλιστικές εταιρείες να ενημερώνονται για τη φερεγγυότητά τους. Υπέδειξε επίσης πως οι καταναλωτές δεν πρέπει να χρησιμοποιούν ως κριτήριο τις προσωπικές σχέσεις που έχουν με τους ασφαλιστές για να συνάψουν ασφαλιστικό συμβόλαιο. Όπως είπε, από τις 33 ασφαλιστικές εταιρείες που είναι υπό την εποπτεία της, μόνο 2-3 εταιρείες έχουν προκαλέσει προβλήματα και δεν ήταν συνεπείς στις υποχρεώσεις τους έναντι των πελατών τους.

Στο μεταξύ, όπως λέχθηκε στην Επιτροπή, μικρός είναι ο αριθμός των παραπόνων που υποβάλλουν οι καταναλωτές κατά των ασφαλιστικών εταιρειών. Για την υποβολή παραπόνων οι καταναλωτές πρέπει να απευθύνονται πρώτα γραπτώς στις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες οφείλουν να απαντήσουν εντός 15 ημερών. Μάλιστα, σε περίπτωση που η διαφορά ή το παράπονο δεν επιλυθεί, τότε οι καταναλωτές μπορούν να απευθυνθούν στον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο Παύλο Ιωάννου.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρατέθηκαν στην επιτροπή, τα τελευταία τρία χρόνια έχουν υποβληθεί 2.781 παράπονα στον Χρηματοοικονομικό Επίτροπο. Από αυτά, μόλις τα 87 ή 3,1% αφορούν ασφαλιστικές εταιρείες, εντούτοις από 11 το 2015 έχουν αυξηθεί στα 31 το 2018. Τα 1.873 εκ των 2.781 παραπόνων ή ποσοστό 67,4% αφορούσαν επενδυτικές εταιρείες (ΚΕΠΕΥ), ενώ τις τράπεζες αφορούσαν 821 παράπονα (29,5%). Από τις 87 υποθέσεις που αφορούν ασφαλιστικές, οι 69 έχουν διευθετηθεί μέσω του γραφείου του Επιτρόπου και εκκρεμούν 18. Τα πλείστα παράπονα αφορούν αύξηση ασφαλίστρων, συμβατικές διαφορές ή την πληρωμή απαιτήσεων.

Εξάλλου, η Έφορος Ασφαλίσεων Βικτώρια Νάταρ, απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών για την Olympic Insurance ανέφερε πως οι καταναλωτές δεν θα συνεισφέρουν στο Ειδικό Ταμείο για τις αποζημιώσεις που θα δοθούν στους πελάτες, λόγω του λουκέτου της εταιρείας.

Πηγή: philenews.com

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου

Περί αξιοπρέπειας...

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα