Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα ισχύσει παντού, ακόμη και στις επιχειρήσεις με 1 άτομο προσωπικό – Υποχρεωτική για όλους και η διαβίβαση εξόδων στο MyData

Δημοσίευση: 08/11/2022

Για τις αλλαγές στο MyData, την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και το Voucher Ψηφιακών Εργαλείων μίλησε στο Ασφαλιστικό Μαγκαζίνο ο κ. Τηλέμαχος Μαλγαρινός, Accounting & Financial Advisor της Business Forward, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η ΑΑΔΕ έχει εντείνει τους ελέγχους στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις το τελευταίο διάστημα, χρησιμοποιώντας ένα νέο point system βάσει ορισμένων αντικειμενικών κριτηρίων.

MyData: Όλες οι επιχειρήσεις θα έχουν πλέον ως υποχρέωση τη διαβίβαση των εξόδων

Το MyData ενισχύεται όλο και περισσότερο με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής. Όπως εξηγεί ο κ. Μαλγαρινός μέχρι πέρσι ήταν υποχρεωτική η διαβίβαση μόνο των εσόδων των επιχειρήσεων, ωστόσο πλέον όλες οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαβιβάζουν και τα έξοδά τους στο σύστημα.

«Σχεδόν κανένας δεν θα εξαιρείται, μόνο κάποιες κατηγορίες του δημοσίου. Επομένως είτε πρόκειται για μια μικρή, είτε για μια μεγάλη επιχείρηση, είτε έχει να κάνει με τον πρωτογενή τομέα, είτε με την παροχή υπηρεσιών και το εμπόριο όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν.  Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε είναι ακριβώς η αλλαγή νοοτροπίας στην εφαρμογή όλων αυτών.», τονίζει στο λόγο του.

«Το MyData ήρθε για να μείνει. Η πλήρης λειτουργία του θα έχει θετικό αποτύπωμα σε όλα τα επίπεδα, αλλά η αλήθεια είναι ότι η μεταβατική περίοδος θα αργήσει να ολοκληρωθεί και ταλαιπωρεί τους πάντες. Χρειάζεται μια προσοχή, γιατί σε λίγο θα αρχίσουν να θεσμοθετούνται κυρώσεις.»

«Το συγκεκριμένο σύστημα έτσι όπως πάει να στηθεί στην Ελλάδα, θα είναι παγκόσμια πατέντα. Γιατί πιάνει ένα τεράστιο φάσμα δραστηριοτήτων των επιχειρήσεων. Αρκεί να αναφέρω ενδεικτικά ότι έχουν στόχο μέσα στην επόμενη 3-5ετία να εισάγουν στο σύστημα προς έλεγχο και προς διαβίβαση εισπράξεις, πληρωμές και δελτία αποστολής. Δηλαδή έξω από την άμεση τιμολόγηση, από παραστατικά που έχουν να κάνουν με τα ταμεία μας, που έχουν να κάνουν με την διακίνηση, για να ελέγχουν και αυτούς τους τομείς. Είναι μια ολοκληρωμένη προσπάθεια και φαίνεται ότι δεν τα παρατάνε. Υπολογίζεται ότι τον πρώτο μήνα πλήρους λειτουργίας του τα πρώτα έσοδα από τη φοροδιαφυγή θα αγγίζουν τα 2,5 εκατ.», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μαλγαρινός.

Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα ισχύσει παντού, ακόμη και στις επιχειρήσεις με 1 άτομο προσωπικό

Η μαζική εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας πρόκειται να αλλάξει τα δεδομένα στο χώρο εργασίας. Ακόμη και εταιρείες με ένα άτομο προσωπικό θα υποχρεωθούν να εφαρμόσουν το εν λόγω μέτρο, με τις αρχές να στοχεύουν στην ψηφιακή οργάνωση του χρόνου εργασίας. Πρακτικά, θα υπάρχει πλέον ως ψηφιακή εφαρμογή, στην οποία θα καταγράφεται το ωράριο του εργαζομένου, οι μεταβολές του, οι άδειες και γενικά όλο το ιστορικό του προσωπικού στις επιχειρήσεις, ενώ δεν θα είναι καθόλου εύκολο να παραπλανηθεί. Ο εργοδότης θα έχει π.χ. ένα tablet ή ένα κινητό και θα πηγαίνει ο εργαζόμενος το πρωί, θα διαβάζει το qr code και θα ενημερώνεται η ΕΡΓΑΝΗ ότι προσήλθε στο χώρο εργασίας του. Το ίδιο θα ισχύει και όταν αποχωρεί από το χώρο εργασίας. Όπως υπογραμμίζει ο κ. Μαλγαρινός:

«Από τις 1 Νοεμβρίου και μέχρι τις 30 Νοεμβρίου θα πρέπει να γίνει απογραφή όλων των εργαζομένων στο ΕΡΓΑΝΗ 2 από τα λογιστήρια, και υποτίθεται ότι από 1 Δεκεμβρίου θα ξεκινήσει η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας. Και λέω υποτίθεται γιατί δεν είναι τόσο εύκολο να εφαρμοστεί κατευθείαν, υπάρχουν κάποιες δυσκολίες. Ήδη εφαρμόζεται σε μεγάλες επιχειρήσεις, όπως οι τράπεζες και τα σουπερμάρκετ. Θα υπάρξει μέριμνα και για απομακρυσμένη εργασία και για ευέλικτες μορφές εργασίας π.χ. πωλητές.»

Με νέο point system η επιλογή των ελέγχων από την εφορία

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες, η έλεγχοι της ΑΑΔΕ έχουν αυξηθεί τους τελευταίους μήνες στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αυτό συμβαίνει διότι οι εφοριακοί έλεγχοι είχαν μειωθεί στη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, πλέον οι κλήσεις προς έλεγχο των επαγγελματιών είναι πιο στοχευμένες και με βάση κάποια αντικειμενικά κριτήρια. Αυτά τα κριτήρια, όπως μας αποκαλύπτει ο κ. Μαλγαρινός, έχουν να κάνουν με την προσαύξηση της ακίνητης περιουσίας και των τραπεζικών καταθέσεων.

«Δεν είναι κάτι καινούργιο αυτό, αλλά έρχεται να το φρεσκάρει η ΑΑΔΕ λόγω του ότι δημιουργήθηκαν τα ΕΛΚΕ, τα οποία δεν είναι πολλά και στελεχώνονται κατά κύριο λόγο από νέο προσωπικό που έχει εκπαιδευτεί ειδικά για τους ελέγχους. Με άλλα λόγια πλέον γνωρίζουν που θα κάνουν έλεγχο. Όσον αφορά τα φυσικά πρόσωπα θα προσμετράτε η αξία της προσαύξησης της περιουσίας, η τεκμαρτή δαπάνη διαβίωσης, τα ποσά των τεκμηρίων και τα εμβάσματα στο εξωτερικό. Παράλληλα, οι μεταβιβάσεις ακινήτων ή δωρεών θα ελέγχονται, προκειμένου να διαπιστωθεί αν αυτές οι υποθέσεις μεταβιβάσεων πληρούν τις προϋποθέσεις του πόθεν έσχες. Γενικά υπάρχει μια κινητικότητα αυτήν την περίπτωση, γιατί είχαν χαλαρώσει με το κομμάτι των ελέγχων στην πανδημία.»

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»