Σάββατο, 20 Απριλίου 2024

Πώς το insurtech και η πανδημία επηρέασαν το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της ασφαλιστικής βιομηχανίας;

Δημοσίευση: 26/02/2023
Πώς το insurtech και η πανδημία επηρέασαν το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας της ασφαλιστικής βιομηχανίας;

Γράφει η Σωτηρία Γιαννακοπούλου,

Παρά τη συνεχιζόμενη επένδυση της ασφαλιστικής βιομηχανίας σε συστήματα insurtech το 2020, η πανδημία του COVID-19 έφερε στην επιφάνεια νέες προκλήσεις για τους ασφαλιστικούς φορείς.

Η δυσαρέσκεια των καταναλωτών, παρακίνησε τους ρυθμιστικούς φορείς να εκδώσουν νέα μέτρα καθοδήγησης και εντολών. Οι ρυθμιστικές αρχές, που σε άλλη περίπτωση θα είχαν αποκλείσει τις μεσοπρόθεσμες εκπτώσεις ασφαλίστρων ενθάρρυναν, ​​και μάλιστα διέταξαν, την επιστροφή ασφαλίστρων σε ασφαλιστικά προϊόντα των οποίων το ποσοστό κινδύνου άλλαξε δραματικά λόγω της πανδημίας.

Επιπλέον, υιοθέτησαν την τεχνολογία και επέδειξαν την προθυμία να επανεξετάσουν τις μακροχρόνιες θέσεις τους σε περιπτώσεις επιτακτικών αναγκών, συμπεριλαμβανομένης της ανοχής που σχετίζεται με την ακύρωση των ασφαλίστρων λόγω αδυναμίας πληρωμής, τη χαλάρωση των κανόνων σχετικά με την τηλεϊατρική και την ελάφρυνση των γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Οι αρχές για την τεχνητή νοημοσύνη, οι οποίες θέτουν τις γενικές κατευθυντήριες γραμμές σχετικά με τις κανονιστικές προσδοκίες σε σχέση με τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στον ασφαλιστικό κλάδο, βασίζονται, εν μέρει, στις αρχές του οργανισμού οικονομικής συνεργασίας και ανάπτυξης («CEEC»), που εγκρίθηκαν από 42 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Οι αρχές περιγράφουν πέντε βασικές αρχές, που συνοψίζονται από το ακρωνύμιο FACTS:

  • Fair and Ethical (Δίκαιο και ηθική). Σεβασμός του κράτους δικαίου και εφαρμογή αξιόπιστων λύσεων. Ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες στον κλάδο να λάβουν προληπτικά μέτρα για την αποφυγή διακρίσεων πληρεξούσιων έναντι προστατευόμενων τάξεων όταν χρησιμοποιούν πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης
  • Accountable (Υπευθυνότητα). Ευθύνη για τη δημιουργία, την εφαρμογή και τις επιπτώσεις οποιουδήποτε συστήματος τεχνητής νοημοσύνης
  • Compliant (Συμμόρφωση). Διάθεση γνώσεων και πόρων για τη συμμόρφωση με όλους τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς ασφάλισης.
  • Transparent (Διαφάνεια). Δέσμευση για υπεύθυνες γνωστοποιήσεις σχετικά με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης σε σχετικούς ενδιαφερόμενους, καθώς και ικανότητα για έρευνα και επανεξέταση των αποφάσεων ασφάλισης που βασίζονται με τη τεχνητή νοημοσύνη.
  • Secure/Safe/Robust (Προστασία/Ασφάλεια/ Στιβαρότητα). Εξασφάλιση εύλογου επιπέδου ιχνηλασιμότητας συνόλων δεδομένων, διαδικασιών και αποφάσεων και εφαρμογή μιας συστηματικής διαδικασίας διαχείρισης κινδύνων για τον εντοπισμό και τη διόρθωση κινδύνων που σχετίζονται με το απόρρητο, την ψηφιακή ασφάλεια και τις αθέμιτες διακρίσεις.

 

Παρά τις διάφορες προκλήσεις για τον ασφαλιστικό κλάδο το 2020, οι εξελίξεις στον τομέα της ασφάλισης άνοιξαν το δρόμο για μία καλύτερη εμπειρία πελατών καθώς και για τη λειτουργική αποδοτικότητα στον ασφαλιστικό κλάδο. Ο ασφαλιστικός κλάδος αποδείχθηκε ανθεκτικός και ευέλικτος κατά τη διάρκεια της πανδημίας, εισάγοντας καινοτόμα προγράμματα για την προώθηση των επιχειρηματικών διαδικασιών και την κάλυψη των αναγκών των ασφαλιζομένων.

Παρόλο που πρέπει να εξεταστεί αν είναι δικαιολογημένες οι υψηλές αποτιμήσεις που αποδίδονται σε αρκετές ασφαλιστικές εταιρείες υψηλής ανάπτυξης, είναι σαφές ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός θα συνεχίσει να επιταχύνεται στην ασφαλιστική βιομηχανία καθώς και να επηρεάζει τον τρόπο διεξαγωγής και ρύθμισης της ασφαλιστικής επιχείρησης.

Πηγή: www.dig-in.com

Ακολουθήστε το insuranceforum.gr στο Google News.

Διαβάστε Ακόμα

36th Thessaloniki Insurance Conference

Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου

«Αντιμετωπίζοντας προκλήσεις – Δημιουργώντας ευκαιρίες»