Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018,

Προστατεύετε τα μάτια σας με 10 τρόπους

Μπορείτε να μειώσετε σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης σοβαρών παθήσεων των ματιών, όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, ο καταρράκτης και το γλαύκωμα, κάνοντας μερικές απλές αλλαγές στις καθημερινές σας συνήθειες. Πολλά ασήμαντα φαινομενικά πράγματα, όπως ο τρόπος που χρησιμοποιείτε τον υπολογιστή σας ή τον κλιματισμό στο αυτοκίνητό σας, αλλά και άλλα σημαντικά, όπως η διατροφή και η φυσική σας κατάσταση μπορούν να σας βοηθήσουν στην προστασία της όρασής σας. Το Reader’s Digest προτείνει 10 χρήσιμα στοιχεία είτε για τη διατροφή είτε για την καθημερινότητα:

  1. Τα μύρτιλα ανήκουν στα φρούτα με τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Archives of Ophthalmology, τόσο οι άντρες όσο και οι γυναίκες που τα καταναλώνουν τακτικά διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας, η οποία αποτελεί την κυριότερη αιτία τύφλωσης μεταξύ των ηλικιωμένων.
  2. Το σπανάκι δεν είναι μόνο δυναμωτικό. Σύμφωνα με μελέτες, η λουτεΐνη που περιέχει προλαμβάνει την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και τον καταρράκτη. Συνδυάστε το σπανάκι σας μια κάποια πηγή λιπαρών –όπως το ελαιόλαδο– για να πετύχετε καλύτερη απορρόφηση της λουτεΐνης.
  3. Κόκκινα κρεμμύδια αντί για τα λευκά: Σε σύγκριση με τα λευκά, τα κόκκινα κρεμμύδια είναι πιο πλούσια σε κουερσετίνη, μια αντιοξειδωτική ουσία που δρα προστατευτικά ενάντια στον καταρράκτη.
  4. Κλιματιστικό του αυτοκινήτου. Όταν ο αέρας κατευθύνεται προς τα μάτια σας αντλεί τη φυσική τους υγρασία κι έτσι αυξάνεται ο κίνδυνος ερεθισμών αλλά και μικροεκδορών στα μάτια.
  5. Οθόνη του υπολογιστή. Φροντίστε η οθόνη του υπολογιστή σας να βρίσκεται ελαφρώς χαμηλότερα από την ευθεία των ματιών σας. Με τον τρόπο αυτόν, τα βλέφαρά σας θα κλείνουν ελαφρώς, βοηθώντας να μειωθεί ο ρυθμός εξάτμισης της φυσικής υγρασίας των ματιών και να αποφευχθεί η ξηροφθαλμία.
  6. Η τακτική σωματική άσκηση μπορεί να μειώσει την ενδοφθάλμια πίεση στα άτομα που έχουν διαγνωστεί με γλαύκωμα. Σύμφωνα με σχετική επιστημονική μελέτη, οι ασθενείς με γλαύκωμα που έκαναν έναν 40λεπτο ζωηρό περίπατο τέσσερις φορές την εβδομάδα κατάφεραν να μειώσουν την ενδοφθάλμια πίεσή τους σε σημείο που διέκοψαν τη φαρμακευτική αγωγή που λάμβαναν.
  7. Ψάρι. Στο πλαίσιο μελέτης που εκπόνησαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ, στην οποία ανέλυσαν τις διατροφικές συνήθειες 32.470 αντρών και γυναικών, διαπίστωσαν πως όσοι έτρωγαν τις μικρότερες ποσότητες ψαριού είχαν και τις περισσότερες πιθανότητες να εμφανίσουν ξηροφθαλμία. Οι ευεργετικές επιδράσεις του ψαριού στα μάτια και στην όραση οφείλονται στα πολύτιμα Ω3 λιπαρά οξέα που παρέχει.
  8. Γυαλιά ηλίου. Η συστηματική έκθεση των ματιών στην υπεριώδη ακτινοβολία του ήλιου συμβάλλει στην ανάπτυξη του καταρράκτη, όπου ο φακός του ματιού θολώνει, επιδεινώνοντας την όραση. Φροντίστε λοιπόν να φοράτε γυαλιά ηλίου ακόμη κι όταν η ηλιοφάνεια είναι λιγοστή και προμηθευτείτε γυαλιά με καλής ποιότητας φακούς.
  9. Πράσινες σαλάτες. Χάρη στα καροτενοειδή λουτεΐνη και ζεαξανθίνη που περιέχουν, τα πράσινα λαχανικά όπως το λάχανο και το κέιλ μειώνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης καταρράκτη και ηλικιακής εκφύλισης της ωχράς κηλίδας ή επιβραδύνουν την εξέλιξη αυτών των παθήσεων. Η ισχυρή αντιοξειδωτική δράση των πράσινων λαχανικών βοηθά ώστε να αποκατασταθούν ως έναν βαθμό οι βλάβες που οδηγούν στις δύο παθήσεις.
  10. Έλεγχος της πίεσης. Οι δύο κυριότερες αιτίες απώλειας της όρασης στις ΗΠΑ είναι η υπέρταση και ο διαβήτης, λόγω της φθοράς που προκαλούν στα αιμοφόρα αγγεία του σώματος, συμπεριλαμβανομένων των αγγείων των ματιών.
Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα