Δευτέρα 24 Ιουνίου 2019,

Τα αυτόνομα αυτοκίνητα παρά τις αμφιβολίες βγαίνουν πλέον στους δρόμους

Μια νέα έκθεση δείχνει ότι τα συστήματα που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθούν τα αυτόνομα αυτοκίνητα να αναγνωρίζουν τους πεζούς έχουν πρόβλημα στο να αναγνωρίσουν ανθρώπους με πιο σκούρες αποχρώσεις του δέρματος. Έχουν ήδη υπάρξει αποδείξεις ότι κάποια λογισμικά αναγνώρισης προσώπου δυσκολεύονται με πιο σκούρες αποχρώσεις του δέρματος.

Ερευνητές από τη Georgia Tech εξέτασαν οκτώ μοντέλα AI που χρησιμοποιούνται στα σύγχρονα συστήματα ανίχνευσης αντικειμένων για να ολοκληρώσουν τη μελέτη τους. Τα συστήματα αυτά επιτρέπουν στα αυτόνομα οχήματα να αναγνωρίζουν οδικές πινακίδες, πεζούς και άλλα αντικείμενα κατά την περιήγησή τους στους δρόμους. Δοκίμασαν αυτά τα συστήματα χρησιμοποιώντας δύο διαφορετικές κατηγορίες με βάση την κλίμακα Fitzpatrick. Μια κλίμακα που χρησιμοποιείται συνήθως για την ταξινόμηση του χρώματος του ανθρώπινου δέρματος.

Συνολικά, η ακρίβεια του συστήματος μειώθηκε κατά 5% όταν παρουσιάστηκαν μπροστά του εικόνες ανθρώπων με πιο σκούρες αποχρώσεις του δέρματος. Τα συστήματα εμφάνισαν «συνολικά χειρότερη απόδοση» όταν έρχονταν αντιμέτωποι με πεζούς με τις τρεις πιο σκοτεινές αποχρώσεις στην κλίμακα. Συνοπτικά, η έκθεση δείχνει ότι τα άτομα με πιο σκούρο δέρμα θα είναι λιγότερο ασφαλή στους δρόμους σε σχέση με εκείνους με ανοιχτότερο χρώμα δέρματος.

Δυστυχώς, αυτή δεν είναι η πρώτη αναφορά «ρατσισμού» στα συστήματα που τροφοδοτούνται με AI. Τον περασμένο Μάιο, η ProPublica ανέφερε ότι το λογισμικό που χρησιμοποιείται για να βοηθά τους δικαστές να καθορίζουν τις πιθανότητες κατά τις οποίες ένας δράστης μπορεί να επαναλάβει ένα έγκλημα ήταν προκατειλημμένο κατά των μαύρων.

Η έρευνα καταλήγει πως οι μηχανικοί που είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη αυτών των συστημάτων πρέπει να τροφοδοτούν τα συστήματα με περισσότερα στοιχεία για τους έγχρωμους ανθρώπους.

Και όλα αυτά συμβαίνουν ενώ πριν από λίγες μέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το νέο κανονιστικό πλαίσιο για τα Συνεργατικά Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (C-ITS) που θα αλλάξει όλα όσα γνωρίζουμε στις οδικές μετακινήσεις. Η ΕΕ στοχεύει σε μηδενικούς θανάτους και ελάχιστους τραυματισμούς σχετικά με τις μεταφορές και οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης ξεκινούν εντός του 2019 να εξοπλίζουν τα οχήματα με την τεχνολογία C-ITS (Cooperative Intelligent Transport Systems). Η τεχνολογία αυτή θα συνδέει όχι μόνο τα οχήματα αλλά και σηματοδότες, δρόμους και πεζούς.

Για να αποκτήσει κανείς την τεχνολογία C-ITS  θα πρέπει να καταβάλλει το ποσό των 300 ευρώ. Βέβαια η τιμή μελλοντικά θα εκμηδενιστεί όταν το C-ITS θα προσφέρεται ως βασικός εξοπλισμός ασφαλείας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Επίσης η τεχνολογία, οι αισθητήρες, το λογισμικό για να λειτουργεί χωρίς χρονοκαθυστερήσεις απαιτούν την ύπαρξη 5G, στην εποχή του οποίου η Ευρώπη εισέρχεται από φέτος.

Τα οχήματα χωρίς οδηγό θα αλλάξουν τη ζωή μας, ακριβώς όπως συνέβη στο παρελθόν με τις ατμάμαξες και τα μηχανοκίνητα οχήματα. Θα διαμορφώσουν το μέλλον των οδικών μεταφορών και μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στη μείωση του κόστους των μεταφορών. Θα μπορούσαν να προετοιμάσουν το έδαφος για την παροχή νέων υπηρεσιών και να προσφέρουν νέους τρόπους για την ικανοποίηση της ολοένα αυξανόμενης ζήτησης για κινητικότητα των ατόμων και των αγαθών. Μόλις αντιμετωπιστούν τα τρέχοντα αρχικά προβλήματα με τον κατάλληλο τρόπο —κάτι που πρέπει να γίνει—, τα οχήματα χωρίς οδηγό θα μπορούσαν να βελτιώσουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, δεδομένου ότι τα ανθρώπινα λάθη εκτιμάται ότι διαδραματίζουν κάποιο ρόλο στο 94 % των ατυχημάτων. Τα οχήματα χωρίς οδηγό θα μπορούσαν να προσφέρουν κινητικότητα σε όσους δεν οδηγούν οι ίδιοι (π.χ. ηλικιωμένοι ή άτομα με αναπηρία) ή υποεξυπηρετούνται από τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Θα μπορούσαν επίσης να επιταχύνουν τον εξηλεκτρισμό των οχημάτων και την ηλεκτροκίνηση ενώ τέλος, τα οχήματα χωρίς οδηγό θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ελευθέρωση του χώρου που σπαταλάται για σκοπούς στάθμευσης και να επιφέρουν εκ βάθρων αλλαγές στον πολεοδομικό σχεδιασμό.

Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει αντιληφθεί ότι εισερχόμαστε σε μία νέα εποχή που τα ασφαλιστήρια συμβόλαια θα είναι τελείως διαφορετικά; πόσο εύκολα η ασφαλιστική βιομηχανία μπορεί να ανταποκριθεί; Τι ασφαλιστήρια συμβόλαια θα προωθούνται τη μέρα που δε θα υπάρχουν τροχαία ατυχήματα, και από ποιους; 

Αντωνόπουλος Αντώνης

Δημοσιογραφικό Τμήμα

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Αλέξης Κώτσαλος

Chernobyl insurance...

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα