Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019,

Οι μνηστήρες της Ιδιωτικής Ασφάλισης

Οι αντιδράσεις, ο φόβος και η ανησυχία μπορούν να χαρακτηρίσουν τον χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης στην Ελλάδα τους τελευταίους μήνες του 2018. Παρότι ο καπνός είχε αρχίσει να φαίνεται από πολύ νωρίτερα, έκπληξη αποτέλεσε για πολλούς η είδηση ότι ένας μεγάλος όμιλος, η Cosmote επεκτείνεται σε κλάδους εκτός του τομέα δραστηριοτήτων της που θεωρητικά δεν έχει λόγο να εμπλακεί.

Μη ξεχνάμε όμως ότι και ο ΟΠΑΠ έχει εισέλθει στο χώρο των πληρωμών, ενώ σύνηθες πλέον αποτελεί το φαινόμενο εταιρείες να επεκτείνονται σε τομείς που ουδεμία σχέση έχουν με τον πυρήνα των δραστηριοτήτων τους. Αρκεί να σκεφτεί κανείς και τα μεγάλα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών και ψυχαγωγίας που πουλούν και προϊόντα εκτός των αρχικών ενδιαφερόντων τους.

Εν προκειμένω, η είσοδος της Cosmote στις ασφαλίσεις ως «ασφαλιστικός διαμεσολαβητής» δημιουργεί νέα δεδομένα καθώς αναμένεται να ζήσουμε τα επόμενα χρόνια στην ελληνική ασφαλιστική αγορά την εποχή των «aggregators». Και αυτό συμβαίνει γιατί όλοι αυτοί οι μεγάλοι όμιλοι έχουν κάτι πολύτιμο και αξιοζήλευτο. Διαθέτουν μεγάλη πελατειακή βάση που τους εμπιστεύεται, αλλά και ένα σημαντικό δίκτυο διανομής.

Βέβαια, μπορεί να ζούμε την εποχή της τεχνολογίας και του διαδικτύου, αλλά, τουλάχιστον στην Ελλάδα, ο μέσος καταναλωτής θέλει να εξυπηρετείται γρήγορα, να γνωρίζει την εταιρεία, να την εμπιστεύεται για τις αγορές του, να μπει, στην τελική, σε ένα κατάστημα και να διαλέξει.

Πρώτος στον αγώνα δρόμου στην ιδιωτική ασφάλιση το αντιλήφθηκε ο τραπεζικός κύκλος που από την αρχή της δεκαετίας προωθεί και διαθέτει ασφαλιστικά προγράμματα στο υπάρχον και νέο  πελατειακό του κύκλο. (Ενδεικτικά διαβάστε σχετικά με ασφαλιστήρια συμβόλαια της Alpha bank μέσω της AXA Ασφαλιστικής). Σφοδρότατες ήταν και τότε οι αντιδράσεις του κλάδου. Πλέον θεωρείται κάτι δεδομένο και ευτυχώς οριοθετημένο από τη Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (διαβάστε εδώ). Αλλά και τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών παρέχουν ασφαλιστικά προγράμματα- εγγυήσεις για προϊόντα που πουλούν. Για παράδειγμα, η AWP P&C S.A που έχει υποκαταστήματα σε Βέλγιο, Ολλανδία και Ελλάδα, μεταξύ άλλων δραστηριοποιείται και συνάπτει συμβόλαια μέσω της Media Markt. (Διαβάστε τους όρους και τις προϋποθέσεις ενός τέτοιου συμβολαίου).

Αυτό πάντως που γίνεται μέχρι τώρα αντιληπτό είναι πως οι InsurTechs λειτουργούν κυρίως ως ψηφιακοί μεσίτες ή συνεργαζόμενοι με αντ-ασφαλιστικές εταιρείες. Παρόλο τον ανταγωνισμό που προκύπτει ανάμεσα στα κανάλια πώλησης, ο αντίκτυπος των νέων αυτών διόδων στον όγκο των ασφαλίστρων όλης της παγκόσμιας αγοράς φαίνεται ότι είναι πολύ μικρός στις βιομηχανικές χώρες.

Αν η εξέλιξη αυτή θα συμβάλει στην αύξηση της πίτας, που είναι το ζητούμενο και από τους επικεφαλής των ασφαλιστικών εταιριών που συνεργάζονται με τέτοιους ομίλους θα αποδεχτεί εν ευθέτω χρόνω.

Αντώνης Αντωνόπουλος

Δημοσιογραφικό Τμήμα

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου

Black Friday στην ασφαλιστική συνείδηση

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα