Τρίτη 19 Ιουνίου 2018,

Η πιο έξυπνη εφαρμογή για τα δικαιώματα καταναλωτή – ταξιδιώτη

Μετά από πέντε ώρες αναμονής στο αεροδρόμιο λόγω καθυστέρησης της πτήσης ο επιβάτης μπορεί να αποζημιωθεί στο σύνολο του εισιτηρίου αν δεν επιθυμεί να πετάξει καθυστερημένα. Τα καταστήματα εστίασης δεν επιτρέπεται να χρεώνουν κουβέρ.  Οι ιδιοκτήτες ταξί υποχρεούται στην έκδοση απόδειξης.

Πρόκειται για ελάχιστες από τις πληροφορίες που παρέχει η νέα πρωτοποριακή εφαρμογή κινητών τηλεφώνων «Traveler Rights GR». Είναι δωρεάν για Android & IOS, και  ενημερώνει τους Ταξιδιώτες στην Ελλάδα για τα δικαιώματα τους, ενώ τους προσφέρει και έναν πλήρη κατάλογο στοιχείων επικοινωνίας των απαραίτητων τουριστικών υπηρεσιών.

Η καινοτόμα αυτή εφαρμογή κινητών τηλεφώνων είναι κάτι που δεν υπάρχει αντίστοιχο σε όλη την Ευρώπη, είναι έμπνευσης και δημιουργίας της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ), είναι κατανοητή και προσβάσιμη σε όλους ακόμα και σε ΑμεΑ, μπορεί να κατέβει και εκτός δικτύου και οι πληροφορίες που παρέχει είναι στα Ελληνικά και στα Αγγλικά.

Η παρουσίαση της εφαρμογής έγινε στο Αμφιθέατρο της ΓΣΕΕ και όπως δήλωσε η πρόεδρος της ΕΕΚΑ Ιωάννα Καρανδινάκη «είναι μια προσπάθεια που γίνεται με στόχο έναν ενημερωμένο καταναλωτή ώστε να μπορεί να αντισταθεί σε διάφορα φαινόμενα που τον πλήττουν».

Στην εφαρμογή αυτή για τα δικαιώματα των καταναλωτών, που είναι ήδη διαθέσιμη προς χρήση, συμπυκνώνονται διατάξεις από 33 νόμους, ενώ η εξειδίκευσή της έγινε μέσα από την κατηγοριοποίηση των διάφορων καταγγελιών που δέχεται η ΕΕΚΑ κατά καιρούς.

Μία από τις βασικές λειτουργίες της εφαρμογής είναι η αποστολή Μηνύματος Έκτακτης Ανάγκης, με την αναγνώριση της τοποθεσίας του χρήστη (GPSTracking).

Ειδικότερα, μέσα στην εφαρμογή υπάρχουν πληροφορίες για οτιδήποτε αφορά τον καταναλωτή και έναν ταξιδιώτη όπως:

  • Αεροπορικά ταξίδια (άρνηση επιβίβασης, καθυστέρηση πτήσης, ματαίωση πτήσης, αποσκευές, άτομα με αναπηρία).
  • Ακτοπλοϊκά ταξίδια (άρνηση επιβίβασης, ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση απόπλου, ακύρωση ταξιδιού, απαγόρευση απόπλου, αποσκευές, άτομα με αναπηρία).
  • Αγορές (ενδείξεις επί των προϊόντων, ελαττωματικά προϊόντα, εγγυήσεις, ωράριο καταστημάτων, απαλλαγή από ΦΠΑ).
  • Βραχυχρόνια Μίσθωση Ακινήτου (πώς λειτουργεί, πολιτική ακύρωσης κράτησης).
  • Διαμονή σε ξενοδοχεία (υποχρεώσεις ξενοδόχου, προκαταβολή, ακύρωση κράτησης, ευθύνη για κλοπή, κατοικίδια ζώα).
  • Μετακίνηση με ταξί (υποχρεώσεις οδηγού, υποχρεώσεις ιδιοκτήτη, τιμολόγιο).
  • Μίσθωση αυτοκινήτου (απαραίτητα έγγραφα, σύμβαση μίσθωσης, ασφαλιστική κάλυψη και εξαιρέσεις).
  • Ταξίδια με λεωφορείο (ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση/ματαίωση δρομολογίου, ατύχημα, αποσκευές, ΑΜΕΑ, κατοικίδια).
  • Ταξίδια με τρένο (ακύρωση εισιτηρίου, καθυστέρηση/ματαίωση δρομολογίου, ατύχημα, αποσκευές, ΑΜΕΑ, κατοικίδια).
  • Χώροι εστίασης (τιμοκατάλογος, χρέωση κουβέρ, ελάχιστη κατανάλωση, δελτίο παραπόνων, κάπνισμα, περιορισμοί στην είσοδο, ανώτατες τιμές κυλικείων, είδη υποχρεωτικής διάθεσης κυλικείων).
  • Χώροι στάθμευσης (στάθμευση με παράδοση κλειδιών, στάθμευση χωρίς παράδοση κλειδιών, στάθμευση χωρίς αντάλλαγμα).

Επίσης, παρέχονται πληροφορίες για την Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθενείας, το συνάλλαγμα, τα ταξιδιωτικά έγγραφα, τα τέλη περιαγωγής και τις υπηρεσίες ξενάγησης. Σε περίπτωση που κάποιος καταναλωτής ή ταξιδιώτης δεν καταφέρει να βρει λύση στο πρόβλημα που μπορεί να αντιμετωπίσει, μπορεί για κάθε περίπτωση ξεχωριστά με τη συμπλήρωση μια ειδικής φόρμας να απευθυνθεί στην Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών και να καταγγείλει το γεγονός.

Τέλος, μέσα στην εφαρμογή μπορεί όποιος θέλει να βρει χρήσιμα τηλέφωνα από αεροδρόμια, ΚΤΕΛ, λιμεναρχεία, τουριστική αστυνομία κ.α. Στην παρουσίαση βρέθηκαν εκπρόσωποι του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΣΕΕ και μοιράστηκε και Έντυπος Οδηγός.

Η Διαδικτυακή Εφαρμογή «Το Αλφαβητάρι του Ταξιδιώτη»:

Η Διαδικτυακή εφαρμογή για tablet και για Desktop, βοηθά άμεσα τους ταξιδιώτες-καταναλωτές σε προβλήματα που συναντούν συχνά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, δίνοντάς τους τις απαντήσεις που αναζητούν με απλό και κατανοητό τρόπο.

  • Ο Έντυπος «Οδηγός Ταξιδιωτών» :

Ο χρήσιμος οδηγός για κάθε ταξιδιώτη, που θέλει να έχει πάντα μαζί του τη λύση, διανέμεται δωρεάν από την ΕΕΚΕ, ενώ θα αποσταλεί και στα κατά τόπους σημαντικότερα τουριστικά σημεία.

  • Δράσεις Υποστήριξης και Ενημέρωσης των ΑμεΑ στις ταξιδιωτικές υπηρεσίες:

Η ΕΕΚΕ, αντιλαμβανόμενη τις ανεπαρκείς υποδομές πρόσβασης στην ενημέρωση, των Ατόμων με Αναπηρία, ανακοίνωσε τη μετατροπή των Ενημερωτικών Οδηγών – «Οδηγός Ταξιδιωτών» & «Το Αλφαβητάρι του Καταναλωτή» σε μέθοδο Braille και σε ηχητική μορφή. Στη διάθεση των ΑμεΑ θα βρίσκονται οι αντίστοιχοι Οδηγοί στις κεντρικές βιβλιοθήκες και ιστοσελίδες των ΑμεΑ, ενώ τέλος ανακοινώθηκε ότι η ιστοσελίδα της ΕΕΚΕ είναι πλέον φιλική και προσβάσιμη σε όλες τις κατηγορίες ΑμεΑ.

Πηγή: movenews.gr

Κοινοποιήστε το άρθροShare on FacebookShare on LinkedIn

Ειδήσεις από τα συνεργαζόμενα site

Insuranceworld.gr

Sofokleousin.gr

Ροή ειδήσεων

Άποψη

Τα σεμινάρια μας

Δηλώστε συμμετοχή για ένα από τα επόμενα σεμινάρια

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Θέμα:

Ημερομηνία διεξαγωγής

01/01/1970 /

Τόπος:

Εισηγητής /

Κόστος /

Τα νέα των ασφαλιστικών εταιριών

Τα νέα των συλλόγων

Αθήνα
Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κρήτης Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Χανίων Σύλλογος Διαμεσολαβούντων στην Ιδιωτική Ασφαλιση Δωδεκανήσου Ένωση επαγγελματιών ασφαλιστών Νοτιοδυτικής Ελλάδος Σύλλογος Διαμεσολαβητών Ασφαλειών Μαγνησίας Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κεντρικής Ελλάδος Ένωση Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ασφαλιστικών Συμβούλων Ν.Ιωαννίνων Σωματείο ασφαλιστικών Πρακτόρων Δυτικής Μακεδονίας Σύνδεσμος Διαμεσολαβούντων Ασφαλιστικών Εργασιών Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν.Σερρών Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας
Αθήνα